Red Simyna
Skapade svar
-
Bra att du sovit gott och slapp så mycket värk <3 Värme och mat låter också himla bra!
Känns det ok inför morgondagen – om du vill säga?
Kram!
Pink Dusapi <3
Sitter här och dricker lite samarin mot halsbränna, nu börjar julen. Lol. Kommer ihåg för ungefär ett år sedan så var jag på apoteket och så var betablockerare som jag tar slut på massor av ställen. Det tyckte jag och apotekaren var väldigt roligt. Alla behöver betablockerare för att klara sig igenom en jul.
Vad ska ni göra imorgon?
Hoppas alla är ok!
Förstår att det känns olustigt när det blir dålig stämning och att det hänger i luften istället för reds ut, eller känns iaf som att kunna nå varandra.
Menar du att h-n tror det kan handla om din psykiska ohälsa eller GAD:en som gör att du vill flytta ut på landet? Att det finns en allmän oro och därför vill skapa förändringar då?
Brukar ni ha lätt för att kommunicera med varandra annars – om du vill säga? <3
Kanske är din partner orolig nu för att missta sina priviligium ifall h-n behöver flytta till landet? Kanske får katastroftankar? Blir någon form av försvar kanske som kickar in när man kan eventuellt behöva göra uppoffringar?
Hoppas du kan sova snart och känna tillit till att det blir bättre samtal imorgon! Eller iaf lättare stämning.
Värme
Det låter väldigt jobbigt! Kan du fråga sambon om vad det är för bakomliggande problem h-n menar att det handlar om? Min storasyster har lite liknande dilemma att hon vill bo i en större stad (för hon är uppväxt så) och hennes man är uppfödd på landet med får och getter och vill hellre leva ett stillsamt liv. Han gör karriär och min syster har lustigt nog nästan blivit någon typ av hemmafru (trots mycket högutbildad). Så jag känner igen problematiken! Det är väl det här med att hitta en kompromiss att mötas i sina livsstilar när de är såna kontraster?
Tycker din partner ändå ska vara lyhörd inför att du inte trivs i en stad och har varit i det länge nog nu? Det är ju också viktigt att ens partner vill att man ska trivas och därför visa lite engagemang i det istället för att bara slå det ifrån sig? Det som hände med min systers man har varit att han sakta men säkert började kompromissa, min syster har varit väldigt bestämd. Vet ju inte hur din partner fungerar vid förändringar, om h-n är en person som behöver ganska lång tid på sig att fundera på något eller ifall ett nej är ett nej, och det kommer alltid vara ett nej i framtiden också?
Finaste Blue Bujivy <3 Det gjorde så ont att läsa det här. All min värme och medkänsla till dig!
Förstår att förhålla sig till problematiska läkare och neurologer är också det sista du orkar med just nu i detta. Inte konstigt att tilliten är lika med noll efter det bemötande och konsekvenser du fått av dem hittills.
Är det ett alternativ att söka privat hjälp hos en neurologmottagning istället? Sofia hemmet vet jag har ett ställe som heter Neuro Clinic och där det finns neurologer, kanske du kan pröva att höra av dig dit?
Tusen kramar till dig
Hej fina du,
Finns det något mellanting som ni kan kika på? T ex en mellanstor stad och kanske lite i utkanten av den staden så du får tillgång till naturen och lugnet? Har märkt att en feluppfattning t ex om Stockholm är att många tror det är liv och rörelse mer eller mindre överallt, men om man åker ut lite (kanske 30-45 minuter från stadskärnan) är man plötsligt i skärgården eller på en ö som är hur lugn och fridfull som helst. Kanske kan du alltså locka din partner till en sådan lösning? Hehe.
Låter tungt det där med GAD:en. Har väl samma diagnos tror jag väl. Är inte riktigt noga utredd ännu. Men är det verkligen så illa att man är dömd för livet? Jag borde ha läst på bättre. Trodde KBT kunde hjälpa en och att man läst om andra som fått mindre problem iaf?
Kram
Så fint att läsa! Blir så himla glad! Förstår att det inte liknar motstycke att leva på det sättet som du gör och har gjort så länge. Du är otrolig! Beundrar dig djupt.
Stor kram
Googlade lite på härbärge och sånt. Är dåligt insatt i vad man gör när kommunen inte hjälper till med en bostad. Hittade då den här: https://www.stadsmissionen.se/fa-stod/hemloshet/nattjouren-akut-stod-personer-i-hemloshet
Vad tror du om att göra ett sista försök att ringa en ambulans till dit där du är och sedan höra av dig till stadsmissionen för att få hjälp till ett akutboende? >3 Jag vill att du ska leva! Tycker det låter helt absurt att du ska dö pga. att du inte får hjälp.
Nattjourens gratisnummer
020-78 78 60Tisdag – onsdag: 17-02
Torsdag – fredag: 16-04
Lördag: 18-04
Söndag: 18-24Hej fina du <3
Jag är tacksam att du skriver här med oss. Blir glad varje gång jag ser ett nytt inlägg. Vi går också mot ljusare tider nu. Här där jag bor har fåglarna redan börjat kvittra. Det lät fint med din älskade hund, förstår att saknaden är stor <3
Menar du att efter du varit på t ex sjukhus så behöver du ett hem med värme och att någon tar hand om dig så du får tillbaka krafterna? Kan det inte vara så också att när man är riktigt fysiskt dålig så tänker man inte klart längre, man vill bara att det ska ta slut, men om du skulle få i dig mat, få värme i fingrar och tår, då hade du känt väldigt mycket annorlunda?
Massa kramar
Hej,
Vilken fin vän du verkar vara! Hade varit överlycklig om jag haft en vän som du och som snappat upp om måendet. Och hade nog blivit lite blowned away om personen sedan velat tagit upp det ytterligare. Känt att herregud här har vi ju en person som faktiskt ser och bryr sig om mig! Wow.
Tänker att det kan variera hur en person vill att man pratar om det hela beroende på personlighetstyp kanske? Har lite svårt att se att precis alla med psykisk ohälsa vill bli bemötta på likadant vis. Om den här personen är ganska verbal generellt och har lätt för att kommunicera om det mesta mellan himmel och jord tror jag inte du behöver vara så rädd för att linda in det allt för mycket eller känna en allt för stor ängslan att ta upp det – vid rätt tillfälle, förstås. Så länge det görs med omtanke, värme, empati, tryggt och med noga utvalda ord så det inte känns gränslöst eller obehagligt, tror jag nog det ska gå hur bra som helst och kan fördjupa er relation betydligt!
Värme
Yellow Horaka, önskar dig en fin fjärde advent också! <3
Bra ide! Jag gör som du och skapar en i mitt användarnamn. Återkommer när det är fixat hehe!
Kramar