Skapade svar

Visar 12 inlägg - 1,897 till 1,908 (av 2,152 totalt)
0
  • som svar på: Orkar inte mer

Förstår. Kanske du kan pröva att somna utan tabletterna och se ifall det fungerar ändå? Kanske är du utmattad efter den här dagen och får sova extra gott pga. det? <3

som svar på: Orkar inte mer

Sova är så viktigt för att orka. Brukar du komma ihåg dina drömmar? Drömmer du ibland fina drömmar också?

Förstår att du känner dig ensam i det här. Blir ledsen över det och tycker det är väldigt orättvist att polisen inte gör något för att hjälpa dig. Är det de tabletterna som du tog under gårdagen och som är för att lindra måendet litegrann? Alltså inga farliga tabletter så att säga?

Oj, gud så fruktansvärt och väldigt påfrestande att bli stalkad och inte lämnad ifred. Känner med dig fina du! Är det några farliga typer eller är det mer psykiskt terroriserande på olika sätt att känna sig kontrollerad? Vill också att du ska bli lämnad i fred och att polisen gör något åt det hela! Har det här pågått länge?

Ja jag håller helt med – det kommer bli bättre! Vill du berätta vad det är andra utsätter dig för? Låter väldigt obehagligt!

Åh förstår, psykiska och fysiska sjukdomar är verkligen en jobbig kombination! Har precis likadant själv så vet en del om hur det är att leva med det och vilka påfrestningar det kan innebära för en. Fina du, om jag hade varit dig skulle jag ringt 112 och väntat på att de hämtade upp mig. Ingen människa ska behöva lida på den nivån som du mår på!

Tusen kramar till dig

Ah, förstår. Blir förstås kontraproduktivt att öva på att vara mer genuin i sina känslor mot andra, och samtidigt inte hysa så varma känslor för personerna i fråga. Går det att skapa nya bekantskaper eller är det för svårt pga. sociala fobin? Har du lärt dig något av de du umgås med nu och kan hitta andra personer lättare som har personligheter och är mer kompatibla eller positiva, för just dig?

Vad hemskt att du blev illa behandlad som barn! Huu. Låter fruktansvärt att bli indragen i slagsmål också. Även extra jobbigt förstås om man är en känslig person kan jag tänka mig. Inte konstigt heller att du reagerar starkt på konflikter.

Hej Blue Bujivy!

Blir väldigt orolig för dig och att du mår så dåligt just nu. Tycker också det var ett märkligt bemötande du fick av kuratorn. Låter som att denne är väldigt avstängd och inte reagerade ”normalt” alls. Ledsen att det blev så när du verkligen behöver bli tagen på allvar! Orkar du säga vad det är som är det värsta just nu i din situation? Är du helt förstörd av att ha fått kämpa i evigheter eller är det att du inte känner dig hörd och får den hjälp som du behöver?

Tänker på dig!

Hej Purple Hyjupi!

Det låter som att något negativt kan ha hänt dig när du framfört dina genuina känslor och att du pga. dåliga erfarenheter nu drar dig för att det ska ske igen och upprepas? Lite som bränt barn skyr elden typ? Förstår även vad du menar med att vilja fly eller när en reaktion kommer ifrån en ändå och kanske även i skarpare styrka än planerat. Jag har lite liknande dilemma som du och kan se att det har med min uppväxt att göra. Vet inte om det är likadant för dig? Hur som helst är en tanke att kanske testa i små doser på en person som du i förväg tror kan hantera det och som då gör att du börjar få positiva erfarenheter också? Kan det vara ett alternativ?

som svar på: Oro och ångest attack

Hej Green Lakeqe!

Det är verkligen jättejobbigt att bli socialt begränsad på det här sättet av corona. Känner med dig! Är du en person som mår bäst av rutiner och att träffa kollegor på arbetsplatsen? Är det ensamheten som driver fram ångestattackerna eller är det mer att hjärnan går på högvarv pga. så mycket egentid?

Tänker på dig!

Hej Blue Qytyto!

Väldigt viktiga frågor du ställer här!

Så otroligt modigt att du vågade svara rakt och ärligt när terapeuten frågade! Har du någon extra pålitlig person i din närhet tycker jag du ska välja ut just den personen att berätta för som ett första steg? Kan det vara ett alternativ tror du?

Kom att tänka på att jag hade en bästa kompis som försökte begå självmord. Det kom som en chock för mig minns jag. Hon brukade ringa mig extra mycket när hon mådde dåligt och jag minns att just den här kvällen/natten så svarade inte jag pga. utmattning och sömnbrist. Det var då hon gjorde det – den natten. Den enda gången jag inte svarade. Skuldkänslorna och sveket jag kände inför mig själv var inte nådigt. Kan känna av det än idag trots att det är många år sedan nu. Hur jag inte fanns där när hon behövde mig som allra mest. Hur går man vidare från det? Hade verkligen med hela mitt hjärta önskat att hon hade berättat för mig om hennes självmordstankar. Är övertygad om att det hade skapat ett starkare band mellan oss. Och jag hade orkat stötta henne ännu mer än vad jag gjorde. Hur hon hade berättat om sina tankar hade för mig inte spelat någon roll. Bara att hon förmedlat det hade räckt.

Kram!

som svar på: Till alla oavsett

Tack fina Yellow Horaka!

Vad gulliga ni är <3 Ni behövs också!

Visar 12 inlägg - 1,897 till 1,908 (av 2,152 totalt)
0