Skapade svar

Visar 12 inlägg - 1,705 till 1,716 (av 2,061 totalt)
0
  • Ja, jag tycker det låter rimligt att ställa ultimatum. Kolla hur hon reagerar på det. Det är ju ett utnyttjande att använda sitt barn som terapeut istället för att då ”offra” sin stolthet och gå till sjukvården med sina problem istället. Blir ju också att hon satt eran relation på spel och där du tvingas vara hennes förälder istället för tvärtom? Hon låter väldigt lik min mamma. Det är på något sett en naturlag att förälderns känslomässiga behov kommer först och så ska man stå redo att serva alla möjliga stödinsatser och ”trygghet” som föräldern saknar så? Jag tycker det är ett otroligt omoget beteende. Ledsen att din mamma gör såhär mot dig.

som svar på: Till alla oavsett

Yellow Horaka, så fint att höra att julen blev bra! 🙂

Mitt huvud är i vanlig ordning ganska så ”föränderlig” så funderar en hel del på livsuppgifter. Var jag ska rikta in mitt liv på härnäst. Mitt liv känns ju så himla torftigt. Sitter och kollar på Svtplay – den inre skogen. https://www.svtplay.se/video/24541825/den-inre-skogen

Har en dröm om att arbeta som fotograf. Kanske kan börja fotografera klimatförändringarna. Rekommenderar hur som helst den dokumentären! Mycket sevärd.

Du kanske blir irriterad eftersom hennes problem påverkar dig i så hög utsträckning? Det ska ju vara så att när man är sjuk och har problem så söker man hjälp för det, samtidigt som man gör allt i sin kraft att inte påverka sin omgivning negativt. Det låter som att din mamma snarare lägger över sitt mående och sina problem på dig? Att säga till sitt vuxna barn att man vill dö är ju även det, anser jag, väldigt gränslöst och djupt problematiskt. Det är ju att sätta dig i en position där du känner en djup vanmakt tänker jag. Är själv uppvuxen med en mamma som hotade om självmord och hade vad jag tror svåra psykotiska inslag där hon var paranoid att ingen älskade henne osv. Ofta blev jag utskälld för att jag inte visade tillräckligt med kärlek och tacksamhet enligt henne. Kan säga att jag inte förlåtit henne för det än idag. Såren det skapade var stora och plågsamma. Med andra tycker jag det låter som att din mamma har lite svårt med sin självinsikt, kan det stämma? Varför tar hon inte dessa svåra, svåra tankar med väninnor eller sjukvården? Tycker inte att man som barn (även om man är vuxen) ska behöva lyssna på sånt. Du är ju gravid också och ska ju kunna lägga all din energi på det. Leva ditt eget liv.

Värme

Hej Micke <3

Känner att jag vill titta till dig. Hur har natten och morgonen varit?

Kan känna igen att när man är orkeslös och ofokuserad så är det lätt att man råkar skada sig på något sätt. Är fortfarande lite chockad över att den där ortopeden har blockat dig till nödnumret.

Har du någon plan att hålla ut till våren eller liknande? Du ger väl inte upp nu? Ursäkta tjatet, kan du inte ringa det där numret och så kan kanske de hämta dig också? Det verkar ju som att det finns hjälp att få fina du!

Kram

Hej,

Låter jättejobbigt att känna ångest och vantrivas på jobbet. Känner verkligen igen mig massor i det.

Kan det här handla om kollegorna på arbetsplatsen, tror du? Är det något som hänt som gjort att du blivit tyst och fokuserar mest på arbetsuppgifterna eller är du en person som föredrar att själv omsorgsfullt välja vilka du vill ha nära och öppna dig inför socialt?

När jag känt ångest inför en arbetsplats under en längre tid brukar det kunna handla om otrygghet i att inte riktigt blivit insläppt i gemenskapen. Kanske har heller inte jag velat delta i gruppen för känt att vi är för olika. Och så har det blivit som en självuppfyllande profetia att själv också distansera sig och välja att vara själv istället. Är det så för dig också?

Vad jag lärde mig på min förra arbetsplats var att det egentligen inte spelade någon roll hur bra man presterade eller arbetade. Kanske var det till och med till ens stora nackdel om man ibland levererade väldigt bra, och lite där till. Det kan vara så att de på din arbetsplats inte vill bjuda på bekräftelse om hur bra du arbetar, just för att de då indirekt sätter strålkastarljuset på dig och dem riskerar istället missa befordringarna och andra fördelar som kommer med det? Kanske vill de få dig att tvivla på dig själv? Hemskt nog <3

Värme

Bra att du sparar allt! Rättvisa ska skipas (vill att du ska vara med i en domstol då) efter all denna totala orättvisa att överge dig på det här grymma sättet, som de gör. Hoppas innerligt den där ortopeden åker dit! Vilken obehaglig person. Man kan ju faktiskt råka ut för andra olyckor också som gör att man behöver ringa larmcentralen.

Kram!!

Jag tror dig. Wow. Helt otroligt. De kan inte inse att de leker med ditt liv. Är dock inte förvånad att sjukvården kan göra något sådant. Så otroligt otäckt och under all kritik.

Är det samma med 1177?

Fina du, det låter förskräckligt <3 Kom ihåg att ringa 112 om du känner att du inte klarar mer av den här kylan i natt. Man ska ha respekt för vädret och vad kroppen klarar av att hantera. Ditt liv är viktigt och jag vill att du ska få hjälp och komma till en akutboende. I första hand vara inomhus i värme givetvis <3 Är det någon speciell anledning mer än orkeslöshet som gör att du inte vill ringa tror du?

Tänker på dig

Förstår, låter som att det är mycket praktiskt arbete för att få det hela att rotera och fungera så bra som möjligt logistiskt? Hur ser dina dagar ut?

Kan tänka mig att det tar enormt på krafterna. Har du möjlighet till att unna dig lite te eller kaffe också när du inte sliter? <3

Tack, julafton var helt ok. Roligare har man väl haft men det är vad det är 🙂

Kram!

som svar på: Sorg

Förstår att det är jättesvårt att sätta ord på det hela. Du kanske är i en starkt tillstånd av framförallt förvirring? Det är så konstigt att en person som stått en nära plötsligt är borta. Så obegripligt att ta in. Är jätteledsen för din skull. Förstår att det gör ont och känns så orättvist.

Massa, massa kramar till dig

Ajaj, hoppas det går att få så det räcker till, alternativt att någon kan komma innan dess. Hur blev natten? Har du orkat ringa det där stöd numret för att få hjälp till ett akutboende? <3

Skickar kramar och varma tankar

Hur går det med vattnet? Känns det som att läget är under kontroll? Här där jag bor har det varit extra kallt idag. Är det likadant hos dig? Lite orolig.

Kram

Visar 12 inlägg - 1,705 till 1,716 (av 2,061 totalt)
0