Skapade svar

Visar 12 inlägg - 1,693 till 1,704 (av 2,061 totalt)
0
  • Hej Micke!

Vad fint du skriver om din hund och relationen ni hade tillsammans som bästa kompisar. Såg framför mig hur ni lekte med fyrverkerierna och hade det fantastiskt kul ihop 🙂

Gott nytt år bästa du!

Kramar

Hej igen fina du!

Så otroligt kallt gjort av henne. Huu. Raka motsatsen till en varm famn/familj som öppnar upp, vill finnas där och lyssna på en. Inte precis rätt läge heller att säga att någon är besvärlig när man är i djup sorg och kanske i sitt livs värsta mående. Jätteledsen att hon gör såhär mot dig! Tycker inte hon förtjänar dig ärligt talat. Blir faktiskt lite upprörd på att hon bemöter dig på det här nedlåtande och skadliga sättet när du förlorat din pappa! Hon borde skämmas över sig själv tycker jag. Samma med din bror. Och pengar är ju verkligen inte allt här i världen utan det är väl snarare hjärta och relationer som man säger är det som betyder något i slutändan.

Massa, massa kramar till dig

Hej,

Du behöver nog lägga dig platt? Få honom att förstå hur pass djupt du ångrar dig, så det inte blir något missförstånd där att det blir lite ett förlåt som inte är menad från hela sitt väsen?

Hade jag varit i dina kläder och mått extremt dåligt och behövt förmedla just vilken nivå vi pratar om så hade jag beskrivit för min partner om och om igen att detta var det sjukaste och vidrigaste jag gjort i hela mitt liv och att jag förstår om denne inte alls kan förlåta mig för det.

Sedan kan det vara avgörande att bygga upp tilliten igen. Prata igenom hur det kunde bli på det här sättet. Läste en artikel någon gång där det stod att om man från början har en trygg relation med sin partner kan man ofta lappa ihop en relation efter en otrohet. Litegrann att det bottnar i att man vet att felsteg kan inträffa men man är villig att förlåta det. Men däremot om den är otrygg så kan det vara betydligt svårare och mer skapas en allt för stor friktion eftersom det redan varit svajigt och otroheten kanske grundar sig i någon djupare problematik i relationen mellan varandra.

Hoppas verkligen det löser sig för er!

som svar på: Till alla oavsett

Känns inte alls bra att läsa det du skriver. Jag gillar ju dig. Snart är vi tillbaka i vardagen igen (några dygn dit) och du kommer få vatten och annat som du behöver. Ge inte upp! Och ring för guds skull det där numret för att få tillgång till ett akutboende. Du har ett långt liv framför dig! Svik inte dig själv nu. Jag vet att du har det i dig att kanske bli rent av förbannad, ring numret och sedan kan du skita i allt vad ambulans heter och istället använda dig av vårdcentralen. Du kan också då blocka alla som inte velat hjälpa dig hittills. Kanske när du är friskare och kry nog leta upp den där ortopeden och säga en sanningens ord öga mot öga?

Jag tror på dig!

Blue Foqapy,

Är det något som tillkommit som gör att du känner såhär nu? Är det pga. utmattning av de senaste dygnen med mycket kyligare dagar än tidigare som gjort att du tappat mycket hopp och kraft?

Kramar!

Hej Blue Mylevy,

Varmt välkommen in i tråden! Fint att fler vill vara med här <3

Hej Pink Gasace!

Beklagar din pappas bortgång med hela mitt hjärta. Så smärtsamt. Skär i hjärtat att läsa detta. Speciellt som att han var din stora trygghet i livet förstår jag verkligen innebörden av sitt livs sorg. Känner med dig fina du och önskade det vore annorlunda! Förstår också om livet känns som om det är i gungning och behovet av andras närhet och omtanke blir starkare och jätteviktiga i detta. Sårande och desto allvarliga då när din bror och pappas fru som varit som din mamma tar avstånd när du behöver de som allra mest. Kanske en del personer reagerar med att bli kalla och omöjliga att nå när de är i sorg? Att det handlar om deras oförmåga att kommunicera med dig istället för att det är du som gjort något fel? Hoppas de kommer ur sina tillstånd snarast och börjar sträcka ut en hand till dig igen.

Tror det är jättebra att släppa ut känslorna, gråta, prata om det hela om och om igen, tillåta sig känna exakt allt som man känner.

Tänker på dig och skickar värme

Sagolikt och mysigt det låter! Tystnaden och lugnet är något som jag också skulle uppskatta rejält om jag hade en stuga i skogen. Läsa en bok eller sova middag i hängmattan likaså. Gud nu blev man ju sugen på att spara pengar och köpa sig ett litet hus!

Kan verkligen känna igen mig i det du skriver. För mig hängde det ihop med medicinering av antidepressiv medicin, eller att jag slutat med det och då gick in i det här superrädda tillståndet. Är det något sånt du också går/gått på och som kan göra att det blivit såhär för dig, tror du?

Värme

Yellow Horaka,

Så himla fint du skriver <3

Har du också något intresse av miljöpåverkan?

Blue Foqapy,

Förstår vad du menar med att det är livssituationen som behöver förändras. Åh en liten timmerstuga i skogen låter magiskt. Fiska om somrarna och plocka blåbär i urskogen. Hur är din vision om att bo i den timmerstugan du drömmer om?

Önskar jag kunde ge dig allt det där du behöver. Varma sockor och vatten inte minst.

Tänker på dig

Hej Micke! Varmt välkommen in i tråden!

Wow alltså, du lever verkligen i urskogen hör man. Om du har möjlighet så titta gärna på dokumentären jag tipsade om tidigare idag i tråden. Den handlar iofs mycket om klimatförändringar men också beskrivningar om naturen. Vet inte alls om du skulle gilla den men ett tips iaf om du vill fördröja tiden med något. I din situation kanske man är väldigt, väldigt less på naturen?

Kramar!

+ 1

Det känns så löjligt att nämna saker som att hålla sig sysselsatt osv. Men något som hjälper mig när jag mår som sämst av GAD är att springa på löpbandet. Det kan vända spiralen av att ångestnivån som är brutal sakta börjar ge vika. Det är väl lite som det sägs att man kan påverka hjärnsubstanser (t ex depressioner) med träning, men där jag tycker just parera ångest hjälper genom att jogga i minst 20 minuter. Gärna sakta, annars får jag ångest igen.

Är mitt enda tips. Är långt ifrån att ha läkt i detta. Ska söka hjälp inom kort för just detta, för är så less.

Har ni andra något som fungerar på riktigt? Menar då inte att typ sticka utan jag menar på riktigt att man mår lite bättre och känner att något konkret har hjälpt.

Visar 12 inlägg - 1,693 till 1,704 (av 2,061 totalt)
0