Skapade svar

Visar 12 inlägg - 1,261 till 1,272 (av 2,301 totalt)
0
  • som svar på: Psykisk misshandel?

Åh, tror verkligen det är din man som är den tråkiga i sammanhanget och absolut inte du <3 Jag menar om motparten inte vill veta ärligt om ens känsloliv och heller inte lyssnar på vad man säger – genuint respekterar och är lyhörd – så måste det vara omöjligt att framstå som spännande och intressant? Förstår att det är ett stort beslut att lämna. Samtidigt vill säkert barnen i långa loppet att sina föräldrar ska vara lyckliga och att alla i familjen ska må bra?

som svar på: Negativ självbild
    Trådstartaren

Ja-ja, verkligen! Innerst inne väcks den känslan… Det är lite som att om man har kjol och blivit våldtagen får man skylla sig själv. Skriver man något korkat får man räkna med att bli kallad dumbom. Typ så. Eller snarare kanske att analysera varför situationen ens uppstått och hur man kan göra annorlunda för att slippa bli utsatt igen. Om du förstår vad jag menar.

Tror det är så att genom att dela sin upplevelse står man upp för sin verklighet. Det är det jag arbetar mycket med nu. En form av markering ifall jag tycker någon passerat en gräns. Sedan om den tycker jag är jätteknäpp eller överreagerar så är det helt okej. Det viktigaste är framförallt att visa sig själv att man är värdefull och ska bli behandlad med respekt.

Vill du berätta i vilka situationer du blir arg på andra och hur du har hanterat det?

Indigo Vutaqy,

Tack för intressant postning!

Hur går det förresten för dig med att ta vaccinet – om du vill säga? <3

Fina du <3 Hör att du är förtvivlad och inte orkar mer. Att du kämpat länge och livet är för jobbigt och att nästa eventuella motgång kan kännas outhärdligt att hantera. Tror inte någon frivilligt väljer att ta sitt liv utan jag tror det är depressionen som talar då. Att man behöver få hjälp för att orka och inte ska stå ensam i det.

<3 Jag förstår det. Att göra slut är en jättestor grej. Det som har hänt är iaf inte ditt fel. Det är det verkligen inte. Det är han som får stå för sina handlingar. Han borde även vara mån om att inte göra så du blir stressad varje gång han blir irriterad. Förstår han något av det – alltså läser han av att du får panik då – om du vill säga?

som svar på: Jag Vill Inte Längre.

Hej fina du <3

Fy fan för pengar alltså. Att det kan påverka och förstöra så mycket i ens liv är så orättvist. Relaterar! Likadant med bostäder och att behöva förhålla sig till dyra hyror eller andrahandskontrakt. Det är fruktansvärt.

Det låter som att det är livssituationen som du är i som är ohållbar, och att det behöver ske en förändring – väldigt snart.

Blev glad att läsa om relationen till dottern <3 Så vackert!

som svar på: Är livet slut?

Åh, fina du <3 Det är verkligen på tiden att det är din tur nu. Du får finnas och du får vara i det första rummet.

Livet är inte slut. Det är det verkligen inte. Kanske livet att sätta andra framför sig själv däremot borde vara det? Jag hoppas det. Du förtjänar extremt mycket bättre och livet är så mycket STÖRRE än så <3

som svar på: Psykisk misshandel?

Förminskande är det ordet som poppar upp hos mig när jag läser det du skriver. Att t ex tala kritiskt om vad en kvinna bör eller inte bör bära för klädesplagg. Att negligera känslor och avfärda det som överdrivet/överkänsligt. Kritisera det som man tycker är fel och ”glömma bort” att nämna eller peka på det positiva i sammanhanget (tänker på det dottern gjorde).

Får obehagsvibbar också och brukar få ångest när jag träffar på personer som är lik din man, tror jag. Haft framförallt kompisar som betett sig så och det har varit nedbrytande ärligt talat. Förstår att du inte alls mår bra av att vara runt och kring det här. Låter också som att det du tycker/känner/uttrycker är ”jättekonstigt” enligt din man, medan hur han själv agerar och tänker betraktas som ”väldigt logiskt”?

<3

Åh vad fint!! <3 <3 Blir glad för din skull! Heja er <3

Tror också det är så att kunskapsnivån kring dissociation inom sjukvården fortfarande tenderar vara låg. Det är lite konstigt eftersom det ju kan vara ganska brett i vissa kretsar (patienterna då tänker jag kanske främst på, heh..).

Hur som helst är det jättevanligt att ha dissocierat när man upplevt trauman och att det sedan är sitt ”huvudförsvar”, medan andra kan t ex ha ett ”narcissistiskt försvar”. Så har jag förstått det. Jag vet faktiskt inte om det klassas som psykisk ohälsa eller vilken definition det är. Har man flera personlighetsdelar är det ju iaf DID som det kallas.

Har ett par kompisar som blivit feldiagnosticerade och där sjukvården helt missat det dissociativa så det låter troligt i mina öron att det även kan ha hänt dig. Kan du be om en ny utredning eller är det just det som du blir nekad just nu?

Det finns underkategorier vilken typ av dissociation det rör sig om, tänker att det skulle bli din diagnos då.

<3

som svar på: Mörkt
    Trådstartaren

Stort tack, Pink Myhoki, för den fina kommentaren <3

Har faktiskt gått bra hos psykologen. Och hon har heller inte mycket till övers för min kompis som menade att jag var bortom räddning. Ser att det är en månad sedan jag skrev tråden och mår inte alls sådär längre. Det är mycket tack vare psykologen. Och också att jag dumpade den där kompisen. Och lite annat också.

Har bestämt mig också för att börja dejta. Det säger jag ”jämt” men tror kanske att jag menar allvar nu.

Fina du, gör det inte <3 Vad smärtsamt att ni inte träffats på så länge! Hans liv kommer vara förstört tror jag om du tar livet av dig. Han kommer bli jättechockad och gå igenom sitt livs värsta trauma. Tycker också du istället ska prata med honom om hur du mår? Ifall du inte redan gjort det?

Visar 12 inlägg - 1,261 till 1,272 (av 2,301 totalt)
0