Skapade svar

Visar 12 inlägg - 1,249 till 1,260 (av 2,320 totalt)
0
  • Stor kram till dig <3 Det låter som att du är lösningsorienterad medan han vill vidmakthålla att det inte ska ske någon förändring? Tänker att den personen som inte vill förändra varken sig själv eller relationen oftast har vinster man inte vill förlora? Så kanske en tanke är att fundera på varför sambon inte vill lösa det här och vad det kan bero på? Jag menar om det t ex är så att du på olika sätt bidrar mer i relationen och h-n mindre kan det vara så att motparten inte vill att det ska förändras? Om man ska nå en person som vägrar förändras tror jag på att medvetandegöra för denne hur skev relationen är. Kanske även påminna om hur det skulle vara om båda två betedde sig på det sättet? Peka på att logiken brister. Tror också på att vissa kan behöva smaka på sin egen medicin, om du förstår vad jag menar.

Vad jobbigt! Det är tungt verkligen att bära runt på hatkänslor <3 Påminner han om någon som du sedan innan föraktar djupt, eller tycker väldigt illa om generellt som fenomen?

Trådstartaren

Vad fint med affektskolan! <3 Jamen så är det ju att skam och värdering oftast hör ihop 🙂 Fick beskriva några tillfällen för terapeuten där skam och känslan av förnedring eller att vara bortgjord infunnit sig och så gjorde vi ögonrörelser på det. Efter det har jag plötsligt kunnat zooma ut lite mer, det bad hon mig också att göra, för att inte få tunnelseende eller att det låser sig när jag ska genomföra något och känner prestationsångest. Jag tycker det är ett oerhört spännande ämne, komplext och mångfacetterat.

som svar på: Sedd eller förstådd
    Trådstartaren

Det här är väl att ha konturer, är det inte det? Någon motpart fyller i och berättar vad den ser. Du har en personlighet som är på det här sättet. Ditt tilltal till världen är såhär. När du möter andra ser jag det här djupt inne hos dig. Din blick säger detta om vad du känner och hur du upplever situationer, håller du med? Sådär kan det ju vara i relationer – att man speglar varandra. Jag kom på nu att anledningen kan vara enkel varför detta saknats eller överlag uteblivit i mitt liv.

Det kanske är detta man just gör i kärleksrelationer? Man ringar in varandra? Den lilla erfarenheten jag har av kärleksrelationer är just att faktiskt bli sedd på det där sättet i själen som jag saknar. Jag menar finns det i någon annan relation man bokstavligen stirrar in i varandra på det där faktiskt nästan gränslösa sättet? Man läser av varandra och scannar känslor, reaktioner och försöker förstå sig på den andra – försöker se så många sidor man bara, bara kan. För man är s-å kär och så intresserad av att få veta mer. Det är ju oerhört intimt att ha kärleksrelationer.

Tidigare pojkvänner har faktiskt sett delar av mig, det måste jag säga. Även riktigt tajta vänskapsrelationer där man också stirrat på varandra. Tonat in varandra. Berättat vad man ser. Jag saknar det. Saknar själsliga band. Saknar att själen blir lyssnad på och sedd.

Man kanske ska vara lite tuffare emot folk och ställa flera frågor kring dennes bild av en. Vad är din bild av mig? Och så kan man avgöra efter det om den övh verkar tagit in ens själ eller om det bara är en ytlig koppling. Alternativt att man inte känner att man blir sedd av själen och det visar sig vara befogat. Är det vad man gör, eller vem man är?

som svar på: På väg mot skilsmässa

Låter som att han är ambivalent? Det kanske inte handlar om er relation utan står han lite ostadigt i livet i övrigt och då kanaliserar den ”gungningen” på er istället? Min erfarenhet av män som beter sig sådär är att de inte har koll på sina känslor så de spretar iväg åt tusen håll samtidigt. Helt ärligt tror jag på att börja i den delen att bara försöka lugna ner honom generellt? Det hade jag gjort. Och sedan därefter kollat av vad han då tycker – i ett mer balanserat tillstånd.

som svar på: Inte tillräckligt djup?

Men hjälp det låter som en blixt från klar himmel. Han kunde inte sagt det lite tidigare då? <3 It takes two to tango brukar man ju säga.. Kan det här vara någonting han plötsligt fått för sig att relationen ska vara djup? Bara känner igen lite från egna erfarenheter hos killar att det ibland kan vara lite väl tvära kasst om att relationen ”är akut” jättedålig som det uppfattas. Jag har iaf haft en sån pojkvän en gång och minns det som att det var så dramatiskt helt plötsligt. Man kan få prata om det som känns fel i relationen och så arbetar man på det ett tag – sedan tar man det här större beslutet, eller? Tycker det här låter lite orättvist?

som svar på: Sexuell läggning
    Trådstartaren

Tack Indigo Fusidu <3 Det är en bedrövlig text, men… Vet inte vad jag ska säga.

De känslorna har iaf lagt sig och slutsatsen blev att jag inte orkar med fler gånger att vara ett objekt bland de här killarna. Har tackat nej efter det till att ses igen. Träffar bara en av dem. Så som de brukar vara. Han är okej. Det här med att dejta tjejer har jag helt glömt bort.

Jag förstår <3 Känner inte till någon i min bekantskapskrets som fått allvarliga biverkningar (heller inte milda). Inte en enda. Är många miljoner världen över som tagit vaccinet nu. Man ska vara lite försiktig efteråt och inte träna på en vecka. Det är jätteviktigt. Vet heller inte någon som blivit smittad vid vaccineringstillfället. De är så noga där. Alla måste ha munskydd (jag tog med riskgrupperna, vet inte om det är skillnad). Vi fick stå utanför också och vänta på vår tur. Sedan är stolarna utplacerade. Där jag var fanns även ett öppet fönster så jag satte mig där. De flesta var lite smånervösa därinne såg jag. Sedan extremt lättade när sprutan var tagen och man fick gå ut i friska luften igen. Det var en underbar känsla! Rekommenderar det verkligen.

Intressant ämne! Tycker precis som du och har fått höra likadant själv att ”vara mer positiv”. Har också erfarenhet av att varit med om på tok för mycket i livet och blivit påverkad av det, självklart. Det jag tänker att folk ”kanske menar” eller ”borde mena” hehe, om de vore lite tydligare tror jag är följande: Det där negativa som man ofta har på känn, 9 av 10 gånger som du skriver, ja det lär hända oavsett. Håller med om att det är realistiskt. Men att medvetandegöra och synliggöra för sig själv även det vackra i livet som man kan vara lite tacksam för, där kanske det är lite läge att tänka positivt kring? Så har jag fått för mig att folk generellt menar när de säger att man borde ”tänka mer positivt”. Vad tror du om det – om du vill säga? Och kan det vara aktuellt att jobba mer på det sättet? Jag försöker göra det och det känns svårt, kanske en vanesak? I dont know.

Spontant tänker jag att det inte borde vara lagligt att göra skillnad på om det är en första eller andra ansökan. Handläggaren lär utreda det här med samma kriterier som innan. Jag hoppas verkligen det går igenom! <3

Trådstartaren

Det var en retorisk fråga =) Ja precis, föredrar att skriva här på forumet <3 Ska ärligt säga att det inte hjälpt något hittills men å andra sidan sitter jag ju med svaren själv och det borde vara tillräckligt. Får samla ihop krafterna och skriva en tråd om det kanske.

Trådstartaren

Hade inte läst den här tråden sedan jag skrev i den sist. Otroligt. Blir lite chockad över vad jag har skrivit. Den relationen är nämligen förbi. Blir förvånad över att jag ringar in honom som just pålitlig och stödjande när jag behövde det som mest. Och hur jag beskriver det som att man inte kan vara ”för jobbig”, att det räknas in i en vågskål. Exakt det hände ju tillslut. Han fick ett utbrott. Jag slöt mig. Efter det talar vi inte längre med varandra. På mitt initiativ. Vad speciellt att läsa som en dokumentering om relationen såhär i efterhand. Hade inte kunnat återberätta det så detaljerat i minnet.

Nu är tanken att ”söka sig vidare” efter någon annan. En partner då. Tror inte på att ha killkompisar. Haft hur många som helst och det slutar alltid i att de blir kära i en. Eller beter sig som as. Det blir inget bra.

Har två killar som jag tycker är intressanta nu, då. En är på tok för gammal för mig och gift, tror jag. Det går ju inte, tyvärr. Det andra går i min klass. Synd att det är corona. Sitta hemma eller vara i skolan med munskydd känns inte optimalt. Jag vet iaf vad för sorts killar som är min typ. De här två är snälla. Jag är helt säker.

Sett mitt ex också längre bort på gatan ett par gånger. Jag har inte orkat gå fram. Han vet inte att jag bor här, tror jag. Han ska förlova sig med sin flickvän. I natt drömde jag om honom. Jag kommer inte ihåg vad den handlade om. Kanske att vi blev tillsammans igen.

Visar 12 inlägg - 1,249 till 1,260 (av 2,320 totalt)
0