Skapade svar

Visar 12 inlägg - 1,237 till 1,248 (av 2,444 totalt)
0
  • som svar på: Gaslightning?

Absolut, känner igen. När det skapats kafkaliknande stämningar kan man nog koppla ihop det med gaslightning. En gång dejtade jag en kille som kanske var psykopat och fick då känningar av overklighet  (t ex försvann mina kläder vid ett tillfälle), förstod senare att obehagskänslorna när verkligheten känns overklig och förvrängd är tydliga signaler om att någon försöker lura en.

som svar på: Rädsla för vaccin

Ja exakt, instämmer med föregående talare. Ny teknik, och tydligen är ju den tekniken så pass bra att man börjat hitta lösningar på att bota vissa cancerformer så det är ett gigantiskt genombrott som jag förstår det. Vill också nämna att det absolut är upp till var och en att välja själva om man tar vaccinet eller inte. Själv litar jag mer på forskare än vad jag litar på ett nytt virus. Huu.

som svar på: Mår lite bättre
    Trådstartaren

Åh <3 Vad fina ni är! <3

som svar på: Rädsla för vaccin

Ja gud ja, studier har minst sagt genomförts. Det är också hur många miljoner människor som helst världen över som tagit vaccinet. Läkare säger ju också att det kan vara farligare att inte ta vaccinet. Det där långtidscovid t ex skulle inte jag vilja ha. Eller tappat luktsinne. Jag ser framemot den tredje dosen!

Tycker det låter förskräckligt att du inte blir tagen på allvar och att du till och med höll på dö pga. det säger allt om föräldrarnas oförmåga tänker jag <3 Stor kram till dig!

Till det andra om igenkänning: Absolut, det är något med att underreagera eller överreagera som inte känns riktigt normalt hos mina föräldrar, heller. Och definitivt också att när man själv har på fötterna att reagera så tas det inte på allvar. När man däremot inte själv är typ panikslagen för något kan det lätt eldas på alla möjliga skräckscenarium. Sådana är mina föräldrar. Det är något med inlevelseförmågan som inte lirar riktigt. Låter som att dina föräldrar har liknande problem? De kan inte värdera och läsa av när något är ”på riktigt” och när någon målar typ fan på väggen, i onödan? Det är synd att diagnoser och sånt kommit så sent, jag tror definitivt mina föräldrar hade kvalat in för diagnoser om de fötts långt, långt senare.

som svar på: Om döden
    Trådstartaren

Absolut! <3 Kom att tänka på en annat perspektiv också och det kan vara att de som saknar erfarenhet av trauma eller psykisk ohälsa kan balansera upp det genom att ha en hög empatisk förmåga istället? Sedan finns det även de med erfarenheter men som har sämre empatiska förmåga och därmed ändå inte kan leva sig in i det någon berättar om? Det slog mig nu att inget är kanske egentligen att ta för givet? <3 Hur som helst är det alltid trevligt med människor som är trevliga så att säga – som förstår =)

som svar på: Skäms folk inte

Instämmer! Det är så respektlöst också emot brottsoffrets anhöriga att sprida den här bilden. Så fruktansvärt om man själv hade haft en närstående som blivit mördad och så cirkulerar det runt bilder på nätet på dennes döda kropp. Var det inte liknande med flickan Ebba som blev påkörd av terroristen Akilov på Drottninggatan? Det är en sjuk värld vi lever i, förstår man. Människor borde absolut skämmas över sig själva som fotar och sprider. Hoppas de reflekterar/mognar när de växer upp.

<3

som svar på: Kärlek

Ja verkligen, du är supertrevlig! <3

Åh, vad spännande det låter! Jag tror det kommer gå bra och att du kommer våga =) Det är svårt i det där läget, relaterar. Någon sa en gång att man kan liksom försöka förmedla till motparten vad man känner och tycker under tiden, t ex ifall det uppstår osäkerheter mm. Är ju inte alltid man kan göra det men jag skriver det iaf som ett litet tips. Att våga kommunicera med den här personen under tiden som ni nu närmar er varandra <3

Jag hejar på dig!

som svar på: Dubbelhet i bemötande
    Trådstartaren

<3 <3 <3

som svar på: Om döden
    Trådstartaren

<3 Ja jag beundrar henne. Har genom livet träffat på fler personer med väldigt problematiska bakgrunder (en annan växte upp i Knutby), och det är fascinerande att se människans förmåga att orka vidare i livet även i vuxen ålder efter en sådan start i livet. Det finns någon ödmjukhet och grundförståelse hos de här personerna. Även förmåga att se bakom fasader hos både familjer men även människor tror jag. Det är vackert att få komma andra så nära och höra om livsberättelser. Det vidgar absolut upp livet och ger perspektiv. Jag har själv en ganska svår bakgrund men jag är knappast stolt över mig själv för det, däremot kan jag känna det för mina medsystrar/medbröder <3 Vet ingen som tagit livet av sig heller. Tror vi också hittat kraft hos varandra.

Det låter som att det är andra personer som behöver komma in i ditt liv i högre utsträckning? Och att det är t ex vänner som kanske vågar ställa lite djupare och personligare frågor så du kommer bort ifrån någon form av underhållningspersona och dessutom blir sedd ordentligt i vem du är – och vad som rör sig i ditt inre?

Hobbys tänker jag handlar för många om att komma in i ett sammanhang och att det övergripande ska ge energi, annars orkar man inte hålla på under någon längre period?

<3

Ja, det var väldigt intressant! Vill du utveckla lite hur du tänker där kring att döden kan vara ett annat sätt att existera på? Vet inte om jag förstår innebörden exakt i det =)

Läste nyligen om ett positivare sätt – än den jag förmedlat ovan – att beskriva livet på förövrigt. Som handlar om att se det cirkulärt. Istället för linjärt där tiden är uträknad kan man istället föreställa sig en cirkel där livet ständigt pågår menade författaren. Att man kan se det som en karusell att få uppleva ett varv till. När man t.ex. blir gammal kan man se framemot en ytterligare höst, en ytterligare sommar, få uppleva ännu mer.. Man får fortfarande vara med. Älskade fan den tolkningen! Tänkte därför dela den tanken här till dig och hoppas du också gillar den <3

Visar 12 inlägg - 1,237 till 1,248 (av 2,444 totalt)
0