Skapade svar

Visar 12 inlägg - 73 till 84 (av 126 totalt)
0
  • som svar på: Alkhol.

Jag vet att jag är en latent missbrukare, därför undviker jag alkohol, tycker att om man lever med en alkolist så om de inte vill börja med antabus eller liknande så är det en människa som gett upp på sitt liv. Allt missbruk går att lösa. Om det inte görs så kommer alkoholen ta över och bara aggressivitet kvarstå.

Alkohol är hemskt, människorna som försvinner i det kommer aldrig tillbaka. Aldrig. Dom har redan dött. Jag sörjer många 🙂

som svar på: Det går inte längre

Jag har alla diagnoser, jag ser monster, jag hör röster, är bipolär-1, har alla personlighetsstörningar, men jag lider inte. För jag bryr mig inte om andras åsikter, jag bryr mig inte om tävling. Jag är excentrisk som person. Lösningen finns alltid inom oss, det är att acceptera oss själva för dem vi är, inte försöka anpassa oss till andras norm.

Traits of an Eccentric Person
    According to psychologist Dr. David Weeks, there are around 15 characteristics that can distinguish a normal person from an eccentric individual. He also says that individuals having a mental illness ’suffer’ from their behavior, however, eccentrics are rather happy. These 5 attributes are said to be present in every eccentric person.

Nonconforming attitude
    – Creative
    – Highly motivated by curiosity
    – Idealistic
    – Happily obsessed with hobbyhorses (one or more)

– Not interested in the company or opinions of others
    – Knowing since childhood that he or she is different from others
    Opinionated and outspoken; believing that I am always right, and the rest of the world is wrong
    – Single
    – Usually the only child or the eldest child
    – Unusual in eating habits and living arrangements
    – Possessed of a mischievous sense of humor
    – Bad speller
    Noncompetitive, and not needing reassurance from society

Du gör fel, du litar på psykiatrin.

När du borde rannsaka dig själv, för ens problem är med sig själv och den bild samhället ger oss.
    Buddha visste detta för 2500 år sedan give or take ett par hundra.
    Eller antika grekerna, samma sak. Fungerar inte den vård man får, så är man inte mottaglig för den. Då måste man rannsaka sig själv.

Tro mig alla problem går att lösa. Men det är alltid en strid mot sig själv.

som svar på: Mår piss pga vikt

Funderat lite själv i de banorna faktiskt och kanske är det så?!

Det är min förbannelse 🙂
    Jag är bara tjock i dåliga förhållanden – ens partner är sjukt jäkla viktig för ens välmående och framtid! Det är ju din andra halva, om stöd inte kommer från den halvan så blir man ledsen och tjock 🙂 Så simpelt är det i min värld.

Jag var i ett 7-ish år förhållande, var tjock, riktigt stor i 5 år.
    Förhållandet efter, small till tjock på 1 år, höll 3  kanske, det var nog dåligt från början, men vill mest bara inte vara ensam 😀
    Nu väger jag precis som innan jag började ha förhållanden vid 17 😀

När jag tvivlar på min egen existens så tänker jag alltid på vilka som skulle lida av att min existens försvinner, vet att min familj skulle lida, vet att mina nära skulle lida. Oavsett vad jag tror. För jag har frågat.

Sen har du aspekten att du kanske kan hjälpa något du inte träffat än, något som kanske slipper ditt lidande för att du har överlevt, för mig är det underbart att kunna hjälpa andra, så att andra inte hamnar i mina skor 🙂

Varje år en styrka, varje år blir bättre om du kollar på sikt. Men man måste jobba med sig själv hela tiden. Det måste alla 🙂

J..

Hej! Jag kan nog gå i dina skor 🙂
    En gång hade jag borderline, nu har jag lite andra saker istället(många andra saker). Men det är inte lätt, för är man känslig så driver man sig till extrema beteenden. Jag har fått träna ned all extremitet genom att ha en normal ambition och att inte följa min vilja. Det har tagit tid, men nu känns allt rätt normalt, är fortfarande extrem, men bara på fritid och de projekt jag själv väljer att syssla med hemma. Har ingen extremitet kvar på jobb. Där gör jag bara det jag ska göra, lyssnar inte på annat. Inte ens mig själv 😀

Säger min kropp = ha sex, då har jag inte sex.
    Säger min kropp = ordning och struktur, så är det de sista jag gör.
    Säger min kropp = Detta är rätt! då är det helt jävla fel

Jag är fortfarande slav efter min extremitet, men jag väljer den idag. Och jag har inte samma problem som förr, man får nya problem. Oftast mindre, men ibland större. Det är så problemlösning fungerar, man tar bort problem för problem tills inga återstår 🙂

Största problemet har alltid varit mitt självförtroende, idag med, men nu är jag säker i det jag gör och mitt jobb. Självförtroenden sviker mig bara i relationer nuförtiden 🙂

som svar på: Hatar livet

Hej! Jag hade problem med min kropp jätte länge, gick inte på gympan en ända gång efter 7:an. (inga andra klasser heller typ)
    Men insåg att det var inte mitt problem att jag såg kroppen som jag gjorde, det var en bild samhället tryckte på mig, nu bryr jag mig inte om andras åsikter, enbart mina egna. Nu kallar folk mig excentrisk för att jag inte lider av de problem samhället försöker trycka på mig. Men det är helt OK, för samhället är inte byggt för alla, man får hitta sin egenväg så man kan vara stolt i det man gör! så länge man är medmänsklig finns det inga fel 🙂

Idag har jag så mycket att leva för, kunde aldrig ha anat när jag var yngre 🙂

(fantiserade alltid ofrivilligt hur min familj skulle dö hela tiden, eller folk jag kände, det är normalt, man vill inte förlora de nära. Bara att det blir lite extremt för folk som känner mycket :))

Jag orkar inte mer. Kämpar varje dag. Är så värdelös, hatar mig själv. Snälla hjälp mig! Tårarna rinner, jag hetsäter och kräks. Jag duger inte. Önskar att någon kunde hålla om mig. Ska försöka lite till, men om 3 veckor ger jag upp. Är uppe i 32 tabletter nu, men behöver 60 tabletter.

Hej! Vill du förklara mer? Jag åt säkert miljarder tabletter förut, nu äter jag 4 på morgonen och 1-2 på kvällen, men resan hit krävde många många fler!
    Idag mår jag bra trots alla diagnoser och problem, trodde jag skulle bli synonym med FASS ett tag 🙂

Det ska de göra mvh Elina

har du verifierat mailen? Prova skicka ett till: [email protected] (borde komma upp en ruta kring verifiering)

som svar på: Mår piss pga vikt

Jag har alltid haft viktproblem, underviktig eller överviktig. Det är mitt spektrum, konstant förändrandes.

men jag vet att det är kopplat till mitt mående.

I förhållanden blir jag alltid överviktig för jag tröstäter. Bara normal vikt när jag är singel eller i ett lyckligt förhållande.

Bara underviktig när jag är singel och olycklig.

så för mig är min övervikt alltid baserat på min partner och hur mycket min partner gillar mig. När jag känner att min partner inte gillar mig nog. Då är jag som fetast – och fetare blir jag tills jag känner mig lycklig igen.

någonsin tänkt i de banorna?

Hej, jag förstår att det är tungt och eländigt i livet för många som skriver och läser här inne, jag själv försöker att leva livet inte vinna mer krig, om någon mer vill haka på så tänkte jag ta upp kraften med tacksamhet igen genom att varje dag eller när jag kommer ihåg / orkar, skriva några rader om vad jag är tacksam för, om någon vill göra detta tillsammans med mig ( via mail) kanske det hjälper er med, jag vet att det är mer läkande än något annat för har gjort det förr, vore kul att fler vill prova. Skriv till mig på [email protected] På återseende

stämmer dina kontaktuppgifter?:)

som svar på: Lamictal

Hej!

Många verkar inte veta att de finns ett one pill treatment. Har valt att avstå allt förutom antipsykotiskt.

så quetiapine är det ända jag medicinerar med. Är bipolär-1, med rätt grav mani innan ja fick quetiapine. Har dock Attentin också för adhd. Håller mig super stabil, inte haft några problem alls sen jag började.

men måste pendla mellan 50-200mg, sp mani inte bryter ut 🙂

räknar dagar så jag vet när jag måste sova, eller söva mig:)

1 normal(50mg), 2 hypomani(100mg) 3- hypomani(riskabelt, 200mg(söver))4 mani(farligt, får inte gå hit, exit400-800mg, inte behövt än :))

Med med medicin håller jag mig inom dag 1-2 hela tiden, och får inga problem.

Men, väljer alltid andra vägar en dom som erbjuds. Så detta är min lösning 🙂

Men känns som fler borde veta om att man enbart kan antipsykotiskt, tror enbart quetiapine kvalar. Så kan vara värt att testa. Jag undviker alla andra mediciner som pesten 🙂 ”ingen ska reducera mig till en zombie!!”:)

sen verkar inte allmänvården gilla adhd mediciner 🙂 men det är fine, bara man sover 🙂 inte haft problem på 5 år med bipolär :3

adhd mediciner och sömn är livs kvalite, trots vissa anser var vara farligt. Men i Sverige reducerar vi bipolära toppar ”vi är farliga” istället för att höja dem och undvika depression. Med adhd medicinera så finns bara hypomani och normalitet så länge jag medicinerar rätt 🙂

sure, tröttsamt att vara hypomanisk, men då har jag energi att leva 🙂

Visar 12 inlägg - 73 till 84 (av 126 totalt)
0