Skapade svar

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 4,632 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?

Ja, hoppas att det visar sig fungera imorron. Och jo, precis, jättebra med ett par USB-portar som är lätt tillgängliga. Skönt också att det där fixet är gjort, så att du kan använda enheten där i fronten.

Natti Natti 🙂

som svar på: Passar Jag in här?

Tackar 🙂 . Jodå, nu ser jag vad det handlar om. Trevlig enhet, det där, förresten.

Jo, det blir så mycket bättre när det gäller att få bort bös när det är ljusare. Och du får gärna fixa med en bild på den där 5,25-tums-enheten, om och när du känner; kommer inte ihåg hur den såg ut.

Hoppas det blev ett bra besök idag.

Tackar så mycket 🙂 . Jättefin dator det där. Gött att kortet kom på plats, och att du fick fixat med lite rengöring.

Tackar, på förhand 🙂 . Och ja, toppen med handdammsugaren; bra köp du gjorde.

Ja, alltså, du måste ta det lugnt. Sen den där stora datorn, den ser jag nästan framför mig, och den är ingen lätt sak. Vill minnas att chassit var rött, eller minns jag fel?

Jaha, he he, det lät lite roligt det där 🙂 , att du fick äta upp lite som för att röja.

Sen att det tar sin lilla tid, det måste det få göra.

Har nyss fixat med en sanering.

Jo, jag gissade det 🙂

Det var bra att höra att du ännu inte har fått 22H2 på plats. Tänkte att det kanske var på grund av min förmodade icke-licens på W10-datorn. Men, då kanske det blir av framöver.

Fick du röjt klart, på bordet?

Jo, he he 🙂 , ett rivjärn. Det får det blir sen om det inte visar sig fungera 🙂

Sen, 22H2 för W10 får du gärna tala om när du fått på plats. Kollade läget med min W10-dator för några dagar sedan, men då var det inget på gång verkade det som.

Det är snart borttaget nu, klistret 🙂 . Det dumma är att det är sjuttiofjorton små hål och ett gäng vassa små metall-flärpar som sticker upp här och var, så pappret trasas isär . Men det gick lite bättre med hushållspapper, då det höll ihop lite bättre. Sen tänkte jag skölja av tangentbordet under rinnande vatten och borsta med en pensel 🙂 . Får se sen om detta tangentbord fortsatt fungerar.

Jo, lite översyn och rengöring, det behövs lite då och då. Men som du säger, det behövs plats också att få fixat med det hela på. Och jag förstår att det är lite slags frustrerande när du har såpass ont om just plats.

Jag förstår. God känsla dock, när man känner det där att man fått fixat till lite.

Här blev det under kvällen igår att jag kom igång med att plocka ned den där ”HP EliteBook 2560p” som jag köpte via Tradera för tre månader sedan. Började då med tangentbordet, som jag sedan tidigare hade noterat att där var en massa bös på undersidan och under en fastlimmad plast-film. Och jag hade tänkt att denna plast-film måste jag ta bort, då jag inte stod ut med tanken på allt det där böset. Och, det fick då liksom bära eller brista. Fick dock först fixa bort den dubbelhäftande slags tejp som den breda och platta ledaren till tangentbordet satt fast med ned mot plast-filmen, vilket inte var det lättaste (för att vara kortfattad). Men till slut fick jag bort den. Sen så småningom fick jag bort denna plast-film som satt undertill hela tangentbordet., som gick ganska så lätt att liksom riva av. Men här under satt det också någon form av dubbelhäftande klister här och var. Dock inte i form av tejp. Men den Isopropylalkohol jag har bet dåligt och det blev ett väldigt hållpåande med att gnugga med papper och naglar. Har ännu inte fått bort allt, men skall fortsätta strax.

Ska du ge dig på något donande idag?

Go Mörra 🙂

Så gött det där är, när man hittar en giltig nyckel till något program som man så gärna vill ha aktiverat. Och det är också en god känsla när det fixas till där under Enhetshanteraren. Glädjande 🙂

Jodå, det har varit en ganska så god natt. Har du sovit bra?

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 4,632 totalt)
0