Skapade svar

Visar 12 inlägg - 4,621 till 4,632 (av 5,637 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?

    Ja, faktiskt, en liten liten kompressor hade varit bra att ha ståendes. Jag använder också penslar när jag gör rent, dessa penslar som är en ganska så central del i donandet för min del; har en del olika, för en del olika donanden.

    Jo, jag förstår. Och inget vidare det där, att smyga ikring så i sin egen lägenhet.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, jag förstår 🙂 Sen den där rusande fläkten på CPU-kylaren gjorde det säkert inte lättare att minnas, heller, och den där mindre slags stressen som jag misstänker att du kände som för att stänga av datorn igen hyggligt snabbt.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja, det där jäddra brevinkastet 🙂 Här har det blivit att jag har tejpat på insidan med gaffa-tejp så det går inte att öppna längre.

    Det var bra att du kostade på dig en ny DVD, tycker jag också. Det där är ju en ganska så viktig enhet, som vid en installation av ett operativ, för den delen. Och det får ju liksom inte bli något fel, vid installationen.

    Jo, jag vet, det kan vara ganska så svårt att se ibland, vad det är för CPU. Gott dock, som du säger, att det inte är en Celeron. Ska bli kul sen att få veta vad det är för någon (kanske kan det vara någon variant av “Core 2 Duo”, när det nu är socket LGA775).

    som svar på: Passar Jag in här?

    Så bra att du också har en sådan där postbox i svalen. Skönt för den delen också att slippa det där brötandet i brevinkastet som det blev förr, speciellt om jag låg och sov.

    Det låter roligt. Och det där blir nog en fin dator, när den är färdig. Köpte du en ny optisk-enhet, eller blev det en begagnad? Och, vad är det för processor som satt där på moderkortet?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, det är lite dumt det där ibland, att man måste ta sig iväg någonstans för att hämta det man beställt. Här är det så käckt att det har satts fast ett mindre slags skåp på väggen nere vid ingången till svalen där postgången lägger sitt, och där i min postbox får det plats hyggligt stora paket. Men det är långt ifrån alltid som paketen läggs där. Vilket förmodat ofta handlar om att postiljonen inte har lust eller har för mycket att bära.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Och jag sitter här och äter. Sen skall jag lägga mig ett par timmar.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Försökte med ett inlägg, förut, strax efter ditt. Men det var det där märkliga igen, att det inte gick. Försöker igen, så här ett par timmar senare.

    Skål, i efterhand 🙂

    Hur känner du dig nu, är det bättre? Är du på väg att ta en tur ned till stan?

    som svar på: Passar Jag in här?

    God Morgon 🙂

    Låter sådär, det där. Tack för att du berättar, dock.

    Själv har jag suttit här i cirka en timme. Var/är inte lika trött och tung idag, som igår.

    Ska ta mig lite mer kaffe, strax.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Urk, nä tack 🙂

    Lite så tänker jag också. Eller rättare sagt, jag tänker på det där med ESD, och är så försiktig jag kan. Och ganska så ofta när jag donar blir det att jag sätter en av mina fingrar mot en jord-kontakt en liten kort stund som för att liksom ladda ur mig lite. Och, faktiskt, någon gång då och då blir det att jag tar fram det där ESD-armbandet.

    Och jag är precis i startgropen för att ge mig iväg in till Ica här, på cykeln.

    Natti Natti.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Nä, isoproylalkohol, det går inte att dricka 🙂 Det är liksom ingen vanlig alkohol.

    Sen är det nog så att toapapper egentligen inte är så lysande, med tanke på ESD-hantering ( Electrostatic Discharge ). Eller överhuvudtaget som jag står och donar utan att ha exempelvis ett handledsband kopplat till jord. Men, det blir så bökigt att alltid hålla på att tänka så, och vad jag vet har jag ännu inte förstört något med statisk elektricitet.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ojdå. Ja, det var tur att du blev misstänksam i tid.

    Jo, undrade lite om du hade fått beställt kylpasta. Och ett rengörings-kit, det låter också bra.

    Själv använder jag ganska så sällan topps till något. Det jag brukar använda mig av, är isopropylalkohol, som jag nu för tiden få tag på via Apotea . Och för att få bort kylpasta duttar jag lite alkohol på en bit vanligt toapapper som jag vikt ett par gånger, som jag sen torkar med över pastan tills det är borta (tar ibland flera bitar med papper och alkohol). Sen tar jag en vanlig pensel och borstar försiktigt rent, både på ovansidan och undersidan av processorn. Men, alltså, topps det där är väl lika bra som något annat att få bort gammal kylpasta med.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, fy. Så väldigt välgjort också. Och först med en förtroendeingivande person. Sen påstå att deras URL är “EKRONA.COM”, och “First government-approved cryptocurrency”. Sen lite fejkad “Legal Feedback” från “The Wall Street Journal” och “CNN Business”. Men, adressen längst ned, “eKrona Limited Luddingsbo Mekanikusv 79 Stockholm, 127 00”, den blev nog inte så lyckad som de hade tänkt.

    Jo, hoppas att de kommer ganska så snart, där där fäst-anordningarna.

Visar 12 inlägg - 4,621 till 4,632 (av 5,637 totalt)
0