Skapade svar

Visar 12 inlägg - 4,609 till 4,620 (av 5,637 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?

    Tack så mycket 🙂 Det är bara roligt att försöka hjälpa till lite.

    Jo, det var också ganska så länge sedan jag var mer aktiv när det gäller letandet av serienummer. Har dock gjort några försök under senare tid (så även igår, då). Men det är som om de där sidorna jag haft som favoriter sedan länge har blivit uppköpta, och nu utnyttjas alla nummer till att lura och fiska. Riktigt otäcka sidor de där numera, vad jag förstår.

    Kommer snart lite info om det andra programmet jag hittade igår.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Hittade igår till oldversion.com , och här hittade jag först Backup and Recovery 2012 Free (Paragon Backup & Recovery 10.0.17.13908). Detta äldre disk-klonings-program som då också har stöd för “Windows XP”. Och som jag hade föredragit. Det visade sig dock att det behövdes en “Product Key” och ett “Serial Number” precis efter det att installationsprogrammet startat, som man skulle ange i en dialogruta. I denna dialogruta fanns även en länk “Click here to go to the registration page”, och jag klickade på denna. Sidan gick faktiskt att få fram, och jag fyllde i de uppgifter som behövdes. Men sen när jag skulle registrera programmet så möttes jag av en ny sida med “A server error occurred! ; Server error 500 ; Internal Server Error”. Och jag fick inga registreringsuppgifter. Kollade då på nätet efter serialz, för att hitta registreringsuppgifter. Men de sidor med licensuppgifter jag tidigare spanat på har numera kommit att bli riktigt suspekta sidor med mycket av lurendrejeri, och jag fick fortsatt inte tag på några uppgifter för att kunna installera programmet. Och installationsprogrammet avslutades. Fixade med en skärmdump på dialogrutan för ifyllnad av uppgifter . Det här “Backup and Recovery 2012 Free” fick jag då alltså inte på plats/installerat. Men kanske att du kan få det, om du hittar licensuppgifter/registreringsuppgifter någonstans.

    Kommer med ett nytt inlägg snart, om det andra programmet.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Gott att du känner så 🙂

    Sitter här och fixar med lite info om de bägge programmen. Och snart så…

    som svar på: Passar Jag in här?

    Har också fixat lite smått att äta.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ööh 🙂

    Tack tack!

    som svar på: Passar Jag in här?

    God Morgon 🙂

    Ja, det är verkligen synd att de gör så, plockar bort gamla program.

    Hittade dock ett par program under kvällen igår, varav ett gick att kolla läget för. Tänkte jag skulle ge dig länkarna och lite info om det hela. Men jag väntar lite. Sitter också här och är också som en död sill, och det är lite svårt med koncentrationen.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Slängde ett snabbt öga hos Seagate också, och dess ” DiscWizard Version 24.0.1.28500 “, vilket är ett fritt program att använda sig av (har i alla fall varit, och är vad jag förstår även fortsatt). Dock, det är inte längre stöd för XP, i denna version. Och, som det har varit, så har det varit ett måste att ha en Seagate-disk för att kunna använda programmet, vilket det starkt förmodat är fortsatt. Annars är detta också ett mycket bra program. Fast det är egentligen Acronis som är programmare. Kollade där hos Acronis, också, men inte heller där fanns något fritt program att använda sig av, längre.

    Nå, jag ska “forska” vidare.

    Natti Natti, som sagt 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, de hos Paragon vet nog vad de sysslar med, skulle jag gissa. Det känns liksom när jag kör deras program.

    Spanade också nyss hos Paragon, och hittade ” Drive Copy 14 Special Edition for XP “. Vilket ju hade varit toppen, för din del. Men, så anger de också på sidan “Legacy Product – Unavailable since 06 Jun 2018″. Bussigt 🙂

    Slängde också ett öga hos EaseUS, som brukar ha fria disk-kloning-program. Men inte denna gång, verkade det som. Hittade ” EaseUS Todo BackupFree 13.5 “, men tyvärr ingick det inte “Disk clone/partition clone”.

    Nå, jag skall spana vidare, senare eller imorron. Har nyss ätit här, och tänkte sätta mig och spana ett tag på SvtPlay.

    Sen, såklart, lite så där i värsta fall, så skulle jag kunna skicka dig skivor. Om du skulle vilja.

    Natti Natti.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Förr i tiden använde jag mig av “Norton Ghost”, och jag vill minnas att det även var XP jag tog kopior av, och det fungerade mycket bra (vad jag minns). Sen har jag testat lite smått av sådana där disk-klonings-program, genom åren. Men det har inte varit speciellt många som jag fastnat för. För om det blev minsta frågetecken, eller något konstigt felmeddelande, så dömde jag ut det och lät bli att testa vidare, vilket kanske inte var direkt rättvist. Men de jag fastnade för var från EaseUS och Seagate. Men, främst har det varit “Paragon Drive Copy”. Tyvärr är “Paragon Drive Copy” inte gratis.

    Om du vill kan jag kolla läget lite här och var på nätet, och se om jag hittar något som jag vet fungerar bra, senare?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ah, plats för fyra RAM, det låter bra. Gissade att det kanske bara var tre platser. Men då går det vad jag förstår att få i 4GB (om det inte är det sedan innan), om man skulle vilja.

    Precis, det där flytet, det är viktigt att det blir. Kanske att jag skulle ta och fundera på det där tangentbordet, nu när du liksom godkänt det. Jag får se.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Det tror jag inte blir några problem, med att få bytt ut den där plast-pluppen och sen få fast kylaren.

    Så bra, att du köpte det där tangentbordet. Och toppen att det verkligen kände bra sen när du väl fick testat det; det där är ju så väldigt viktigt, egentligen, att det känns bra att skriva med det.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Tackar 🙂 Det var glädjande att se, att det är en “Core 2 Quad”. Det var ju bättre än vad jag gissade. Och ett ganska så fint fynd du gjorde, tycker jag.

Visar 12 inlägg - 4,609 till 4,620 (av 5,637 totalt)
0