Skapade svar

Visar 12 inlägg - 3,973 till 3,984 (av 5,637 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?

    Jo 🙂

    Ja, jösses, så lätt det blir rörigt 🙂

    Ett fläktmotstånd är ett sådant som man kopplar in mellan exempelvis moderkortet och en fläkt, och där det sitter ett litet vanligt motstånd på ena ledaren (grovt runt femtio Ohm), som för att få ned varvtalet för fläkten. Gissar att du använt dig av sådana många gånger.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja, inatt blev det en del tokigt, liksom 🙂

    Jo, faktiskt, öm i armen. Eller rättare sagt i axeln. Men det är det enda, än så länge.

    Du skulle se hur det ser ut här igen, i köket. Höll ju på för ett litet tag sedan med att gå igenom gamla moderkort, på golvet i köket. Och då blev det att jag plockade bort en del kylare. När jag nu skulle lägga ned dessa kylare i någon av mina papplådor med just fläktar och kylare, nu när jag var färdig med alla moderkort, så blev det att jag började sortera dessa istället. Så, nu är här fläktar och kylare, kylflänsar, och tillhörande attiraljer (fläktmotstånd med mera), över hela golvet 🙂 Istället då för moderkort. Nå, det blir nog färdigt senare idag, tror jag.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Go Mörra 🙂

    Lade mig vid halv-två inatt. Hade ganska så lätt för att somna. Men vaknade till ganska så snart igen, och låg vaken ett längre tag. Somnade om så småningom. Men, vaknade till igen vid fyra-tiden. Försökte somna om, men det ville sig inte. Och vid fem-tiden satt jag här igen med kaffet.

    Fick du en bättre inatt än den du fick igår (då du var uppe igen vid fyra-tiden)?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, det förstår jag.

    Natti Natti 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Den kanske bara är lite tillfälligt krasslig; lite om man säger ur gängorna, eller kanske rättare lite ur fas 🙂

    Jo, och nu är det snart vila förstår jag. Vilket jag också förstår är ganska så behövligt, med tanke på att du varit uppe sen fyra imorse.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja. Och toppen att kunna fixa med en system-disk-kopia till.

    Så märkligt det där med temperaturen för processorn, helt plötsligt. Skulle det kunna vara någon av de där fyra plastfästena som släppt från moderkortet tro, så att kylaren inte längre ligger dikt an mot processorn?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Uppe igen.

    Ska fortsätta med ännu en disk som är på testning. Ska också plocka isär det externa ljud-kortet, och se hur det ser ut, och göra rent det.

    Vann förresten ett externt USB-kabinett för IDE-diskar förut idag. Eller rättare sagt jag var den enda som bjöd, vilket jag inte trodde. Ett trevligt kabinett det där, utan några fläktar men som kyler bra ändå då det är kylflänsar runt om (har några av detta sedan tidigare).

    Hur går det för dig, med donandet?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo 🙂 Och så svårt jag har att passa tider; det är som om jag inte fattar att jag måste lägga till tio minuter, i den slags planering jag ändå gör.

    Trevligt med paket 🙂 Och gott med korv med bröd.

    Det är nog som det ska då, med XP-datorn. Eller vad tror du?

    Sitter här nu, också med korv, men med potatis (i vanlig ordning). Lägger mig sen ett par timmar.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Hemma igen, sedan ett litet tag.

    Jo, det är vad jag förstår mer eller mindre ett måste att få det skydd som ges. Det blev dock att jag väntade, mest på grund av att det är ett slags motstånd inom mig att våga möta andra. Men så i måndags kom jag mig för att få bokat en tid.

    Hade då fått tid klockan tolv idag. Och det blev lite tajt med tid, innan jag kom iväg. Sen var det motvind, och med cykeln som det inte går att ta i med (ett gäng kuggar hoppas över, hela tiden, och det hackar väldigt (måste snart få bytt de där dreven, och kedjan, främst)). Och, fyra kilometer in till vaccinations-stället (Kulturhuset/FolketsHus). Frustrerande 🙂 Sen när jag väl var framme, strax innan tolv, och hittat ett ställe att låsa fast cykeln, då får jag se en lapp där det sades att lokalen för vaccinationen hade ändrats. Suck. Det var visserligen i närheten, i vårdcentralen, på barnavårdscentralen. Men var låg denna BVC, som inte hade samma ingång som till VC. Hittade den dock ganska så snart, och hittade en stolpe att låsa fast cykeln i. Sen när jag går iväg så ser jag att där är en massa löv under ena skon. Och det visar sig då att jag har trampat rejält i hundskit, med bägge skorna. Kul 🙂 Då var det bara att leta upp en gräsmatta och försöka få bort så mycket av det som det gick, snabbt. Sen när jag väl kommer in, så får jag ändå sitta och vänta ett litet tag. Nå, det gick i alla fall bra, till slut, och jag fick min första spruta.

    Ska snart börja fixa mat här.

    Hur går det för dig?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Så märkligt att de som tillverkar de där enheterna inte kan få till fungerande kablar.

    Håller på här och gör mig i ordning. Ska ge mig iväg strax för att få första dosen vaccin mot Covid-19 klockan tolv idag.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jag förstår. Ööh 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Go Mörra 🙂

    Jo, det var hemskt tidigt, som du var uppe. Och att vakna så med kramp, är skitjobbigt.

    Jaha, det var fläkten som inte ville gå upp i varv när det behövdes, för XP-datorn.

    Lite ledsamt att höra att den stora datorn bråkade igen, så konstigt.

    Hoppas det gick bra att vila.

Visar 12 inlägg - 3,973 till 3,984 (av 5,637 totalt)
0