Skapade svar

Visar 12 inlägg - 3,973 till 3,984 (av 4,632 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?

Ja 🙂 Och, tänk va, en gammal speldosa. Det var inte precis väntat, liksom 🙂 Har nyss fått fixat till underdelen, med smärgelduk och putsmedel, efter det att jag fått fixat till inbucklingen. Och det blev faktiskt ganska så bra. Och, det är nästan så att det inte längre syns att där varit en skada. Men, nu får jag fixa till alla andra koppar-delar så att de får samma nyans, och inte den mörknad som koppar får efter ett längre tag. Sen är frågan om det är något större värde i denna gamla attiralj. Spanar ibland på Tradera efter liknande saker som jag har, som varit Mamma’s och Pappas’s. Och hittar, fast egentligen finare. Men sen är det inte ofta som jag ser att det läggs något bud, lite så där konstigt nog.

Sen, en sådan där sak som man kanske skall hålla för sig själv 🙂 Men, förut, när jag höll på med att spreja 556, så slog det mig återigen hur jag tyckte att det luktade gott. Eller rättare sagt, det luktar trevligt på något vis 🙂 Kan du också känna så, att 556 luktar trevligt? Och, även diesel luktar trevligt, tycker jag. Konstig typ man är 🙂

Nu skall jag snart börja med att fixa maten (korv och potatis). Vad ska du äta idag?

som svar på: Passar Jag in här?

Själv håller jag på med något lite udda 🙂 Har sparat på lite smått av Mamma’s och Pappa’s saker, som jag tänkt att det kanske kan vara lite smått med värde i. Och har nyligen tagit tag i en förmodat sextiotals-attiralj. Det är vad jag förstår en slags flaska att ha sprit i, och med en liten speldosa i botten. Och när man lyfter på denna slags flaska så ska speldosan dra igång. Men speldosan hade slutat att ljuda, och där var en inbuckling i en slags burk av koppar den är/var i. Så jag har tagit isär denna flaska, denna lite märkliga konstruktion med koppar-detaljer och tjockare koppar-trådar. Håller nu fått rätat ut den där inbucklingen hyggligt, men måste snygga till ytan så att den blir fin igen. Speldosan, som egentligen var det viktigaste, fick jag faktiskt igång igen med 556 som jag sprejade på lite i omgångar. Sen, ska jag bara få ihop den igen, detta lite smått av pussel 🙂

Hoppas det gick bra att vila. Och hoppas att du piggnar/piggnat till.

God Morgon 🙂

Själv lade jag mig strax efter tre inatt. Och somnade ganska så snart, vilket var skönt. Sen har det också varit ganska så sammanhängande. Fast några timmar till, så här på morronen av sömn, hade nog varit bra. Å andra sidan, så blir det lite mindre av trötthet sen när jag väl kommer upp, när jag inte sover så länge. Nåväl 🙂

Nä, läget blev så mycket bättre nu när du skrev 🙂

Vad ska du göra idag? Är det på gång några av dina elektronik-projekt, framöver?

Hemma igen.

Ja, kanske. Har faktiskt funderat lite på det där med ”boendestöd”, som du har, men nja. Men, jag ska nog ta mig en funderare till.

Ska snart sätta mig och spana på StvPlay. Sen, så småningom, skall jag försöka att småplocka med lite diverse. Blir nog en del sent inatt med (har liksom sådan liten lust att ligga där i sängen med alla tankar härjandes).

Jo, du har rätt. Ska fundera på det. Men det är just den där otäcka känslan av att det inte finns någon hjälp att få, som spökar. Och den där otäcka känslan av besvikelse, när man upptäcker att det var så som man trodde; en sådan där känsla som man kunde vara utan, och som egentligen bara spär på känslan av hopplöshet. Men, ”Mobila teamet” är ju inget jag har försökt, så kanske.

Jo, jag tror du har rätt. Det är liksom bara att vänta. Och precis som du säger, psykakuten, nja. Möjligtvis då ”Mobila teamet”, som jag ägnat någon tanke åt då och då. Men det är frågan om de ens finns här, eller att de kommer ända hit. Jag har liksom inte forskat på det. Men, nja, där också, vad ska de kunna göra. Då är det mer hjälpen inom sig själv man skall hitta, hur man nu gör det. Men kanske och förhoppningsvis kommer jag på det.

Ska ge mig ut på cykeln ett tag.

Tackar som frågar!

Det är inte speciellt mycket fysiskt, dock. Förutom magen, främst. Det är mer den där känslan inuti, den är så tung liksom. Sen ett gäng så märkligt återkommande tankar, ”Hur gick det här till!?”, ”Vart tog alla vägen?”, ”Vad tusan är det frågan om!”, och ”Ska det fortsätta att vara så här!?”. Som att jag inte riktigt fattar. Vilket jag i och för sig gör, men ändå inte. Det är en sådan konstig känsla av någon slags overklighet. Önskar så att jag kunde skärpa mig, rycka upp mig, hjälpa mig. Men det är som om jag saknar den förmågan. Eller att acceptera läget. Men det känns också nästan omöjligt. Tusan, det är som om jag står mitt i en hinderbana med allt för höga stängsel runt om och med bara en in och utgång, och hindren har kommit att bli allt för svåra och höga. Kommer liksom inte fram eller tillbaka.

Hur känner du dig (men känn inte efter om du inte känner för det, som vi har talat om förut)?

Uppe igen. Och fy tusan, som jag känner mig.

Så bra.

Själv ska jag snart äta lite. Och lägga mig igen.

Jo, jag håller med. Och hoppas att de kommer igenom alla problem, och kan få den beräkningskapacitet som de hoppas på (mycket med tanke på ”Än så länge har dock kvantdatorer för få kvantbitar för att göra användbara beräkningar. Kvantbitarna är också för känsliga vilket gör att felberäkningar kan förekomma.”).

Bra att du berättade. Och kanske är det så att det handlar mycket om värmen, det du känner.

Jo, jag såg också att det var på gång att det skulle komma regn och bli svalare närmare helgen i nästa vecka (vill jag minnas), igår på nyheterna. Men det är som du säger, frågan är hur de blir med det. Jag har dock en känsla av att det blir, av någon anledning.

Läste just en artikel: IBM och Cern vill använda kvantdator för att jaga Higgsbosonen

Det är lite märkligt det där med en folkabuss, eller folkabussar. Och folka-bubbla. Det är bilar som jag nästan känner lite rysningar till. Så nä, ingen folkabuss 🙂 Fast, om det nu blir någon husbil, så vill jag nog ha en där man kan stå och gå upprätt i. Och jag vill gärna ha en ordentlig toalett. Sen vill jag heller inte ha cykeln hängandes utanför. Främst för att den då blir såpass enkel att stjäla. Men också mycket med tanke på rost. Kanoten däremot, den blir bra att ha på taket. Så att ha ett större lastutrymme, där man lätt får in som en cykel, det känns lite som ett måste. Men då blir bilen förmodligen för stor för att kunna ha parkerad. Ett litet dilemma det där, man kan liksom inte få allt.

Visar 12 inlägg - 3,973 till 3,984 (av 4,632 totalt)
0