Skapade svar

Visar 12 inlägg - 1,285 till 1,296 (av 5,637 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?

    Ja, tusan, då måste det ju både kännas och låta ganska så rejält från en sprängning upp i huset.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Undrar varför de måste spränga. Är det berg där de skall lägga de nya rören tro?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Precis, och jag blev görgla 🙂 , vill jag minnas.

    Det låter gott 🙂 . Här blev det falukorv med pasta och majs igen, ganska så nyligen.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Tusan så märkligt det är när sådant där smått man tappar liksom bara försvinner. Och precis, speciellt inte en nål. Kanske skulle du kunna tejpa fast en liten magnet på en litet längre slags pinne och svepa över golvet här och var.

    Jo, processorn och moderkortet var nog ganska så nytt, då för åtta år sedan. Sen var det också på den tiden så min slags styv-far fortfarande levde, och jag hjälpte hans dotters son att byta moderkort med mera i hans dator, då han behövde uppgradera på grund av gaming. Förväntade mig inget för det, men det visade sig att när jag var klar så frågade han mig om jag ville ha grejerna som jag bytt ut. Och såklart ville jag det 🙂 . Sen efter det att jag hade fått fixat det klantiga jag gjorde med penseln där i sockeln, så byggde jag ihop en dator; denna dator som fortsatt är kvar här hemma, och kör W7-HomePremium. Lustig känsla det där, förresten, vill jag minnas, när jag insåg att jag hade förstört sockeln på det nyaste och finaste jag hade 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jag hade lite bättre syn på den tiden, för åtta år sedan, för den delen 🙂 . Men jag vill minnas att jag också hade ett sådant där förstoringsglas med ett litet extra förstoringsglas i nederkant i det större och som hade en större förstoring, och stark belysning, annars hade det inte gått. Sen var det så att det var jag själv som hade klantat mig där, då det var mitt första moderkort med en sådan sockel, och jag svepte över dessa hullingar med en pensel (lite sådär i vanlig ordning för att göra rent). Och stråna i penseln fastande i hullingarna/kontaktytorna och de drogs uppåt. Men numera har jag lärt mig att helt och hållet låta bli dessa socklar 🙂 , och bara blåsa lite smått om jag ser att där är något litet bös.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, precis, ett förstoringsglas är ett måste 🙂 . Och jo, jag förstår, det tar sin lilla tid innan du kan testa.

    Här är förresten ett par bilder jag fixade för nästan åtta år sedan nu, på de där anslutnings-stiften i min i5-650 som jag nämnde om igår och som jag fick fixat till med en nål som jag hade böjt till i änden och kunde dra lite i stiften: Skadade anslutnings-stift – Innan ; Skadade anslutnings-stift – Efter

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, jag vet, de där attiraljerna som man sen spänner fast processorn med, är i vägen. Och det är som du säger svårt att få till helt perfekta bilder. Det är ju dessutom så jäddra smått, dessa kontaktytor. Dock, det ser ut som om den där pinnen och dess övre kontaktyta mot processorn har kommit lite snett. Och kanske du skulle kunna peta lite smått på den så att den hamnar mer i rad med de andra. Å andra sidan, så kan det vara så att när väl processorn kommer på plats, så pressas den rätt och dit den skall. Och kanske att det inte gör så mycket att den är lite ur linje med de andra, då processorns motsvarande kontaktytor ju har en litet större yta.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Fast, det där blev en ganska så bra bild 🙂 , som jag också kunde spara ned från sidan och få förstorat här i datorn. Men, jag blir forfarande inte riktigt klok på vad det är med det stiftet. Orkar du fixa med en till, tror du, som är lite mer vinklad?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja, absolut, och gott att det där böset gick att få bort som var där i de övre raderna. Men det är något med det där stiftet, där i fjärde raden. Hoppas inte att du tycker att jag är för jobbig nu, men det är bara för att jag liksom vill hjälpa. Men, skulle du kunna fixa med en bild som är lite smått längre ifrån sockeln så att den där suddigheten/skärpan blir lite bättre, och lite snett ner mot sockeln så att det går att se stiften lite mer om man säger i profil?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jaha. Kan nästan se det lite framför mig. Det var något sådant med rörbyte här också för en del år sedan nu, där stora delar av gatan utanför var uppgrävd.

    Ta det så lugnt du kan bara, med omflyttandet 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, gott med lite andrum. Vad är det de gör därute?

    Du får gärna tala om sen hur det såg ut, för det där stiftet/kontaktytan i fjärde raden, om det var så att det var lite nedtryckt (som jag tyckte det såg ut som).

    som svar på: Passar Jag in här?

    Go Mörra 🙂

    Lider med dig. Förstår såklart inte exakt hur du känner och har det, men de där orden du använder känner jag igen. Och så de där jäddra maskinerna, som är som om det läggs på flera vedklabbar på elden. Och jo, Ööh 🙂

    Har ganska så nyligen satt mig här. Somnade lite senare än vanligt, vid ett-tiden. Och var uppe vid åtta-tiden. Och, känner mig ganska så tungsint, tackar som frågar.

Visar 12 inlägg - 1,285 till 1,296 (av 5,637 totalt)
0