Skapade svar

Visar 12 inlägg - 1,285 till 1,296 (av 1,721 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?

Jo, det är något speciellt med deckare. Kanske för att det handlar om att man själv sitter där och försöker vara någon form av detektiv 🙂 Själv har jag dock oftast svårt att hänga med i svängarna, då ledtrådarna blir lite för kryptiska för mig. Men ändå, jag tycker överlag att det är en ganska så bra genre.

Förstår att du är inne lite mer på äldre deckare. Själv föredrar jag nog dem som är lite mer i nutid.

som svar på: Passar Jag in här?

God Morgon 🙂

Det där med att hitta något att spana på, är ganska så svårt, för min del (ungefär som med musik (fast musik är absolut värre)). Och på SvtPlay är det heller inget större utbud. Men ibland dyker det upp någon film, något reportage eller dokumentär, eller serie, som liksom fångar. Och just nu är det en ganska så lång serie som jag upptäckte för några dagar sedan, vid namn ”The Fall”. Och den där ”fångar” mig en del.

Jo, jag kan nästan se det lite framför mig, hur det står ett par raddor med deckare där i någon av dina hyllor 🙂 Har du någon deckare eller deckarserie som du har tyckt, eller tycker, står ut lite mer än andra?

Så, hemma igen. Och skall äta glass 🙂

Det låter bra. Och, chokladglass är gott.

Sen, skall jag spana lite på ”tv”. Nyheterna. Och kanske någon deckarserie.

Ja, urk, riktigt otäckt det där, tror jag mig förstå.

Jo, så gott med Frödinge jordgubbstårta 🙂 Det tycker jag att du skall göra, unna dig en.

Själv har jag faktiskt fått en släng av glass-abstinens 🙂 Och tänkte ta cykeln in till affären. Ska handla lite övrigt också.

Ja, så bra att du varit och kollat upp det, hjärtat. Sen, det där med dödsångest, det kan ju vad jag förstår vara helt avskyvärt. Sen har du yrsel på det också, när det väl sätter igång. Själv har jag upplevt något åt det hållet, stundtals. Men antagligen har jag varit ganska så långt ifrån det du känner.

Jo, det är gött. Det blev att jag fick dammsugit lite här också, efter det att jag vaknat till. Och dammvippat, lite.

Har nu nyss satt mig med kaffet.

Du nämner det ibland, hjärtattack. Och jag förstår att det är en återkommande hemskhet, du har. Och, jag skulle så gärna vilja frågat lite smått, har jag tänkt tidigare. Men det har inte blivit av. Främst för att jag inte vill få dig att tänka på skiten i onödan, men också för att jag är rädd att det skall låta som om jag försöker vara någon form av psykolog, eller läkare, och jag är ju så oerhört långt ifrån detta. Men, jag förstår att det där måste vara ganska så otäckt, och skrämmande.

Någonstans blir det väl lite slags orättvist, att jag liksom anklagar bankerna. Men det där har länge varit återkommande tankar hos mig, det där när pengar dröjer och varför (mycket då med tanke på sådant som Swish, och uppkopplade bank-robotar för mycket snabba aktieköp (då går det fort att flytta pengar)). Mer rätt är kanske att säga att det inte skulle förvåna mig alls, om andras småsummor används till kortare försök till vinster. Nåväl 🙂

Jo, det blir snart att jag lägger mig här igen, om en stund. Sen ska jag få rakat mig, och duscha.

Hoppas det blir en bra person som kommer idag.

Jo, korv och potatis 🙂 Och idag har jag i majs-korn, och potatis-sallad. Och, dricker mjölk (i vanlig ordning).

Så bra, att det är lite mer pengar på gång. Blir liksom glad för din skull. Och jo, det där har nog lägre prioritet för banker, att göra sig av med pengar. Å andra sidan, så kanske det är lite i stil med det jag varit inne på tidigare, att det gärna hålls lite i pengar som är på gång att flyttas, för snabba slags investeringar. Men återigen, vad vet jag.

Jo, du har rätt 🙂

Toppen med femtiolappen!

Har just börjat att fixa iordning lite käk.

Ja, alltså, så är det här med. Det gör faktiskt en ganska så stor skillnad, att prata här med dig. Det dumma är att man ju blir så förbaskat slags ”humorbefriad”, när det liksom blir lite för tungt, och det är så svårt att få ut något speciellt vettigt från skallen. Sitter här ganska så ofta och skriver meningar efter meningar. Men raderar dem då tycker att de blir fel. Och kvar blir bara något väldigt korthugget. Å andra sidan, det behöver ju heller inte alltid vara så mycket som sägs (som vi talat om lite förut).

Det där lät också gott, med korv och ris, och med Uncle Ben såsen. …ett exempel på ”väldigt korthugget” 🙂

Jo, men visst. Det ligger mycket i det du säger. Så är det nog ganska så mycket. Och jo, de små sakerna, de man hittar, måste man se till att göra. Sen, hoppas du inte missförstår mig, eller tycker att det låter för konstigt (har en del svårt att liksom uttrycka mig), men det jag får upp i skallen när jag läser det du skrev är att jag tycker att du är en klok person. Och som fick mig att liksom lätta upp lite här. Och, tack för kaffet 🙂

God Förmiddag.

Tack så mycket för att du frågar. Dock, det är inget vidare, och det har kommit att bli en nivå av slags uppgivenhet som jag inte varit på tidigare (vad jag minns, men jag minns också ganska så dåligt överlag). Har så svårt att ta mig för något, eller känna någon motivation. Kan bara hoppas att jag kommer ur detta snart, detta egentligen allt för tunga läge. Önskar att jag hade något roligt eller positivt att skriva om, eller kanske något av lite djupare tankar. Men det är inte mycket av sådant här nu.

Visar 12 inlägg - 1,285 till 1,296 (av 1,721 totalt)
0