Skapade svar

Visar 12 inlägg - 1,273 till 1,284 (av 5,637 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?

    Det var snabbt, i så fall. Men ändå, mitt i natten någongång. Och det där är ju inget man vill ha hängande ute på dörren i svalen.

    Gott att du har sådan koll på skatter och pensioner. Och tack för att du visade mig 🙂 Och jo, jag tycker nog att det där ser ut som om det borde bli en rejäl höjning nästa år.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja, det där var änna lite konstigt. Å andra sidan, så är det väl både billigare och lättare för ett företag att få levererat så där under natten. Men, inte speciellt bussigt, liksom. Vad är det för paket, förresten, och om du vill säga (är det USB3-kortet som kommer redan tro)?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja, va bra 🙂 , att det blev rätt. Och bra att du fick gjort beställningen ändå, tycker jag.

    Jo, det är är lite dumt, när man nästan är säker på att man har något men inte kan hitta det. Eller är säker på att man har det, men inte hittar det ändå 🙂 . Det har varit så några gånger här, efter de där omflyttningarna och omstuvningarna. Så märkligt egentligen, så fort det det ändå försvinner ur minnet. Å andra sidan, så är det nog inte så konstigt, med tanke på sådant som man går ikring och liksom brottas med och ibland är så uppfylld av.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Nejdå, det är “ingen fara på taket” 🙂 . Men jag förstår vad du menar. Jag tänker likadant, och det är mycket därför jag inte frågar speciellt ofta hur du känner dig (men, bryr mig såklart). Sen är det ju heller inte så väldigt roligt att skriva om det, jag vet.

    Jaha, det blev en beställning av det där USB3-kortet; blev det rätt kort, i alla fall?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Go Mörra 🙂

    Det var ganska så tidigt, klockan sex. Gott dock att du fick ett litet tag av morgonro, innan marodörerna drog igång. Och, gott med femtiolappen 🙂

    Somnade inte så sent, och har sovit ganska så bra. Och var uppe här vid åtta. Men, känslan inuti är det lite sådär med, om man säger, och tackar som frågar.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, det skadar inte att kolla läget för lite nya grejer 🙂

    Hörs imorron. Natti Natti 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, he he 🙂

    Ja, det kan jag tänka mig, att det är som natt och dag. Och det skulle varit bra att ha USB3 till externa diskar. Men det dumma är ju att allt sådant där nytt kostar så mycket, speciellt nu för tiden. Sen klarar jag mig egentligen hyggligt bra med USB2.

    Har fått kollat färdigt alla betalningar nu. Också den på Skatteverket och den kvarskatt på 108kr jag var tvungen att fixa med.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Det är lite svårt att säga hur lång tid det tar, då jag låter datorn stå där och testa och jag kollar läget lite då och då om del-testet är klart. Och, det kan då har stått färdigt kanske rent av en timme. Så, det tar längre tid än vad det borde. Men just dessa diskar på 300GB styck tar det ungefär en dag att gå igenom med alla test. Sen är det långt ifrån den snabbaste datorn jag har att testa med (“AMD Athlon 64 X2”, 8GB RAM, XP-64). Men, den är en bra och stabil test-dator, och det är huvudsaken.

    Jag kan egentligen ingenting om det där med USB3 och USBC, utan det är bara USB2 som är här hos mig. Men det förstår jag, att det är lite dumt att USB3 inte fungerar som det skall då det ju är ett mycket snabbt gränssnitt och kasst att vara utan, så ett nytt USB-kort för W10 är en god idé. Sen de där två 5,25-tums-enheterna, sådana är det gott att ha liggandes utifall. Och jag gissar att förr eller senare kommer de på plats i någon dator som du donar med.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, jag förstår. Gissar dock på att det kommer att gå bra med moderkortet 🙂

    Sitter här och kollar läget för alla månatliga räkningar, så att de har blivit betalda (via autogirot). Men det är änna lite bökigt, med alla dessa inlogg, och olika slags inlogg. Men, så vill jag också så gärna veta så att det har gått vägen med betalnigarna.

    Fick förresten testat klart den femte SAS-disken förut, med gott resultat (om man säger). Har nyss fått den sjätte på plats, och den verkar också vara ok (än så länge).

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja men, det var väl en jättegod idé, att fixa med en handdammsugare 🙂 . Det kanske jag också skulle ta och fundera på, men just nu får det nog vara. Tycker också att det är en del jobbigt det där att släpa fram dammsugaren varje gång det är något smått den behövs till. Och många gånger har den förblivit ståendes här och var. Men lika många gånger har den också stått ivägen och har åkt i i städskåpet igen till slut. Men nu under senare tid har jag hittat en bra plats till den där jag har det större mek-bordet, då jag så ofta använder dammsugaren och en pensel till att få bort bös när jag plockar ned grejer.

    Gott att du har fått hem grejerna 🙂 . Och jo, ett par minnen behövs ju också.

    Jodå, nu har jag hämtat andan 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Hemma igen.

    Det gick fort med avloppet 🙂 , och det var gott att höra (sådana besök är gött när de är över, tycker jag).

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja, he he, precis så skulle jag också kunna ha gjort 🙂

    Jaha, ett sådan där besök. Hoppas att det blir fixat snabbt.

    Jag ska ta och göra mig i ordning för att ge mig ut ett litet tag på cykeln. Hade tänkt att hålla mig hemma, men jag känner mig lite extra påverkad av det här ljudet/vibrationerna idag. Men det blir inte någon längre tur idag. Och jag tänkte handla ännu lite mer.

Visar 12 inlägg - 1,273 till 1,284 (av 5,637 totalt)
0