Skapade svar

Visar 12 inlägg - 1,273 till 1,284 (av 1,722 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?

Det låter bra 🙂

som svar på: Passar Jag in här?

God Morgon.

Ja, mystiskt. Sen slog det mig senare, igår, att en sommarjobbare har väl inte tillgång till någon huvudnyckel, det vore ju liksom tokigt. Och den där delen av dragkedjan var ju lite större än vad jag såg framför mig, med tygbiten. Och, den hade blivit så mycket svårare att råka få med sig hem under en sko, och ännu svårare att få den obemärkt på en socka. Jag hade som sagt också undrat mycket, och tyckt att det hela varit mycket olustigt. Men kanske att jag hade kontaktat hyresvärden och kollat om det hade gjorts något oanmält besök. Bra dock, att det inte verkade vara något som var försvunnet, som dina mediciner.

Nja, känner mig ganska så olustig, liksom. Är trött och tung, nedstämd, och har ett ganska så vasst ljud i öronen.

Hur känner du dig idag, än så länge?

Jo, jag tänkte också på det, att den låg där i sovrummet. Men kanske att du fått med den på en av dina sockor från hallen, och så lossnade den när du var där inne. Eller, kanske att den där förmodade sommarjobbaren var inne där i sovrummet för att kolla termostaten eller vredet för ditt element. Och väl där inne blev hen varm och öppnade sin jacka, och den där delen lossnade utan att hen upptäckte det. Nå, hur som helst, otäckt det där, det förstår jag.

Jo, vi höres imorron.

Det där är inte konstigt att du blir nojig på. Det skulle nog vem som helst bli, mer eller mindre. Jag hade också funderat väldigt om jag hade hittat en sådan sak liggandes på golvet. Och kanske kan det ha varit en sådan där sommarjobbare, som varit och slängt ett öga under diskbänken. En sommarjobbare som heller inte förstått vikten av att meddela innan. Eller så kanske hen var där och ringde på hos dig under tiden du var borta, utan att ha förvarnat. Och när du sen inte öppnade, så ville hen ha saken gjord i alla fall, och gick in med huvudnyckeln.

Sen en sak som slog mig, när jag läste, och jag hoppas inte att du missförstår mig, att jag liksom förringar det hela (för det gör jag absolut inte). Men kanske att du råkade få med dig den där delen till en dragkedja sittandes fast under skon när du var ute idag, och att den sen lossade där hemma hos dig. Att den lossade när du drog av skorna på dörrmattan, exempelvis. Jag tänker också att ofta kan det nog vara så att det är en litet enklare sak som har hänt, än det värsta scenariot man målar upp i skallen. Men som sagt, missförstå mig inte, jag förringar absolut inte det hela.

Hemma igen. Och det blev en liten längre tur, ändå.

Jaha, ett år sedan nu. Sådana där dagar som blir så slags ledsamma.

Jo, mycket säkerhetskopierande, blir det 🙂

Ja, det kan jag tänka mig, det där med OneDrive, att det blir en fullgod lösning. Också för system-disken.

Jag handlar inte så väldigt mycket varje gång. Det blir oftast såpass som går åt under en dag, eller två, i matväg. Men det är också mycket det där att inte veta vart att ta vägen, och då är cykeln en bra sak. Och då blir det också lite det där med att ”förena nytta med nöje”, liksom.

Tack tack 🙂 Jo, jag bryr mig. Misstänkte dock också att det kunde vara så att du dragit iväg tidigt till Morsan. Och ja, så typiskt att det började att regna, just idag.

Jo, det har blivit en hel del av ”filer och mappar”, här genom åren. Och ett gäng backup-datorer och externa diskar finns här. Men till det använder jag FreeFileSync (ett toppenprogram som jag ser det, och det är gratis). Fast jag tar också hela kopior av system-diskarna, här och var, då och då, för säkerhets skull. Och till det använder jag oftast ”Paragon Drive Copy”, vilket har fungerat bäst för mig, och utan några problem. Men på system-diskarna har jag oftast inte något personligt. Det där programmet jag hämtade igår, och fick installerat, var/är mest ”för skoj skull”. Men också för att jag inte sedan tidigare har haft något från just den tillverkaren, och ville spana läget.

Har nyligen vaknat till här igen. Här regnar det också, och jag kände att det var dumt att ge mig ut. Men jag gör det ändå, det liksom kryper i mig och jag känner mig en del illa till mods. Fast det blir nog bara en kortare tur idag. Och jag tänkte handla lite, också.

Blir liksom lite orolig… Hur är läget?

Jo, de där vindkraftverken är mäktiga, när man väl står där under dem.

Gott att du fortsatt är inne på jordgubbstårta. Och du får mig att fundera lite här med 🙂

Nä, jag har heller ingen aning om hur det är på gravplatser. Men det borde väl vara så att de borde kunna fixa till lite närmre en grav. Men, kanske kan du ta med dig en sax, och ta det värsta.

Tack så mycket för länken om W11. Och jo, de vet nog vad de sysslar med 🙂 Mycket också med tanke på hur det kan ”läcka”.

Sitter här och är på gång att nappa på ett erbjudande från SharewareOnSale, ”QILING – Disk Master Professional”. Tänkte jag skulle få det på plats i min W8.1-dator, där jag inte har något dylikt program ännu. Ska precis registrera mig och börja hämta hem.

Hemma igen. Och sitter här med kaffe.

Jo, så är det, vad jag förstår. Du har fått fixat med en massa. Och, jag skulle återigen vilja säga att jag tycker att du har jobbat på bra, och att jag tycker du är duktig som har fixat med det (vet hur det kan ta emot, sådant där hållapåande).

Jodå, glassen smakade gott. Men det var inget vidare glass-väder idag, där under brofästet. Det blåste ganska så rejält, och det hela kändes lite smått korkat. Fast, korkat/korkad, det är jag det 🙂 Hade sen ingen alls lust att ta mig hemåt. Och jag lite smått tvingade mig iväg på en längre tur. Tog mig iväg på lite av öde skogsvägar, upp och längs med ett lägre bergsmassiv. Tog mig sen till några av ett gäng vindkraftverk, där jag varit tidigare. Men det är ganska så häftigt att stå där under på fundamentet och spana upp på dem, och det är nästan lite av en upplevelse. Speciellt några av dem som är förmodat strax under sex meter i diameter, där nere vid fundamentet.

Å andra sidan, så kanske det kan vara en bra sak, med tanke på den där Delta-varianten av Covid. Sen behöver man kanske inte köpa ett busskort mer än då och då. Att man köper ett säg vad tredje månad, ett månadskort då. Att man tar det hela lite periodvis.

Har nyss vaknat till här. Är ganska så trött och tung. Ska göra mig i ordning för att puttra ikring lite på cykeln. Tar nog en tur till affären och brofästet, först.

Ja, det var ju mindre bra, om man säger. Här blir det nog heller inget av busskort. Har i alla fall inte tänkt något speciellt på det hela.

Nja, jag vet inte så mycket om Helan & Halvan. Det var nog ganska så länge sedan jag spanade på något med dem (minns egentligen inte). Men det kan jag mycket väl tänka mig, att de är ganska så roliga.

Ja, det där var verkligen goda nyheter! Jag gläds med dig 🙂

Visar 12 inlägg - 1,273 till 1,284 (av 1,722 totalt)
0