Blue Fivala
Skapade svar
-
Ska dock tillägga att jag känt henne mycket länge som vän, så det är inga tillits problem mellan oss:)
jag är fel person att fråga då jag aldrig tar kontakt med människor själv😝 har alltid varit folk som kommit fram till mig. Men mitt bästa tips är som sagt att ge en komplimang, att tala om vädret t.ex känns lite krystat . Oj vad länge du varit inlagd, hoppas du mår bättre🙂
tappar alltid talförmågan av söta tjejer.Alltid haft svårt att prata med tjejer överlag för jag förstår mig inte på dem
jag är fel person att fråga då jag aldrig tar kontakt med människor själv😝 har alltid varit folk som kommit fram till mig. Men mitt bästa tips är som sagt att ge en komplimang, att tala om vädret t.ex känns lite krystat . Oj vad länge du varit inlagd, hoppas du mår bättre🙂
Lite samma här faktiskt 😂 men när väl folk pratar med mig så vet jag inte vad fan jag ska säga
du kan ju se det såhär att om du inte försöker så Går du kanske miste om henne, dissar hon dig ,ja visst då gör det gör ont, men då har du iallafall försökt 🙂 Lite ytliga tips (lol): Lukta gott: deodorant/ parfym Vet inte hur gammal du är, men man brukar gilla självsäkra killar, men det är inte hela världen om hon inte gillar dig! Det finns massor av tjejer🙂
Men vad ska man göra då? Random fråga om hon vill med på en fika? Eller hur gör folk? Varit inlagd i över 4 år så jag har nästan glömt bort hur socialt samspel går till😅
Många gillar att man är sig själv, om hon inte visar nåt intresse är det stor chans att du blir ”dissad” om du ” lägger in en stöt” dvs börjar prata med henne och säger att du gillar henne men det är smartare att ge komplimanger, jag som tjej älskar att få komplimanger. Tex ”vad vacker du är” ” vad fint hår du har” som sagt det gör ont att bli dissad men go for it ändå säger jag.🙂
Men om hon inte gillar mig då:( då har jag lagt ner min tid i onödan
Dom märker det ganska fort. Brukar ta max en timme från att man kommer in till man får beskedet. Nödvändigtvis inte, beror på vad man tagit och hur farlig man bedöms vara för sig själv och för andra . Benzo ,tram och horse vet jag är droger där man blir inlagd ganska på direkten om man överdosat.
tillägg: beror även på hemförhållanden osv. Har man ingen som kan ta hand om en är det lättare att bli inlagd.
Dom märker det ganska fort. Brukar ta max en timme från att man kommer in till man får beskedet. Nödvändigtvis inte, beror på vad man tagit och hur farlig man bedöms vara för sig själv och för andra . Benzo ,tram och horse vet jag är droger där man blir inlagd ganska på direkten om man överdosat.
Hej, har länge mått dåligt och gjort ett antal självmordsförsök, senast vart det ett kaos blev skickad runt i alla akuter i Stockholm för ingen visste vart jag skulle vara, det slutade med att dem endast gjorde blodprov som visade att alla värden var okej och sen blev jag skickad hem, efter en ca 12 timmars väntan i alla ställen Efter detta var jag väldigt ledsen och har fortfarande många tankar. Skulle vilja veta från er som har erfarenhet hur det går till att åka till psykakuten. Får man vänta lika länge som i vanlig akut mottagning ca 5 timmar ? Vad händer sedan och hur går det till om man blir inlagd skulle önska veta allt som går att veta för att få en idé om hur vården funkar. Har funderat flera gånger på att åka dit men aldrig vågar då jag är rädd för att prata och öppna upp mig samt behöva vänta länge.
dom är generellt sett mycket snällare på psykakuten också. Så var inte rädd att åka dit. Inte vem som helst som får jobb där, utan dom är väldigt vana med att bemöta folk med psykisk ohälsa, missbruk osv
Hej. Kortfattat sagt åker du till akutmottagningen, väl framme kommer du få ett samtal med en läkare som avgör om du är i skick att ta hand om dig själv eller inte, får du beslutet att bli inlagd så är det mer att dom lyssnar på dig mot vad dom gör på akuten, möjligheten att få stanna några dagar är med andra ord större. Som längst har jag varit 2 veckor på psykakuten.
Kan doktorn se att jag har druckit alkohol 4 dagar i rad om de tar ett test? Brukar aldrig dricka annars.
Hej, sålänge han inte tar blåsprov eller peth värde genom blod så kan han inte se det
all ångest försvinner, ingen annan medicin har fått mig att må så bra. Jag mår inte ett skit bättre av min antidepressiva, eller den antipsykotiska heller, läste att lyrica kan ges mot ångest. Och jaaaaaaaaa den är B R A mot ångest. Mår som en drottning av den. Alla dessa år jag fått meningslös medicin. Fan! Dem har lurat mig. Hittat på att jag är psykotisk, visst det var jag ett tag men jag hör inte röster, ser inte saker som inte finns, och inte känner jag lukter som andra inte känner heller så varför ska jag ta de här giftet jag får?? Elva år av fel medicin. Känner mig som ett försöksprojekt jag kan väl inte säga till min otroligt smarta ( not) läkare som pratar så bra svenska (not) att ” jag har provat lyrica som min missbrukande pojkväns kompis gav till mig, och jag kände detta är medicinen för mig” det kan jag väl inte säga?
Hej. Som fd missbrukare känner jag igen mig i mycket av det du säger, men som med all annan medicin är det en falsk lycka, du blir inte gladare av lyrica, det är inget mer än en medicinsk lycka som försvinner så fort preparatet går ur kroppen:(
Hej! Jag blev nyligen utskriven från sjukhuset (psyk – schizofreni/vanföreställningssyndrom). Då skickade de med mig medicin. Dock har jag fortfarande lite symtom. Jag undrar om läkaren skickat med mig placebo. Får de göra det? Hoppas du mår bättre nu??
Hej. Som med många andra mediciner så finns det olika styrkor. Har du fortfarande hallucinationer skulle jag rekommendera dig att tala med läkaren, kan vara att dosen är för låg. När det gäller patienter på psyk har jag aldrig hört att placebo har använts, kan vara för att vi ofta har stora mentala bekymmer, därav att det kanske inte är läge att utse oss till några försökskaniner:) kommer bara leda till att vi kommer tillbaka redan dagen efter iallafall.