Skapade svar

Visar 12 inlägg - 5,449 till 5,460 (av 5,693 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Jag tror inte din hjärna är begränsad. 🙂 Det är stora företag som tillverkar diskarna och varje människa där vet en liten del av det hela. Det är bara professorer som har en aning om helheten. Det är inte säkert att det finns någon enskild person som kan förklara hur datorn fungerar som helhet. Så ställ inte för stora krav på dig själv.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Vad roligt det måste vara med ett sådant intresse, att samla hårddiskar. Har du någonstans att koppla in dom? Du kan ju ha en egen stor server hemma. 🙂

    Det är filmerna med surroundljudet som är gött. Jag liksom känner ljudet från subbarna i kroppen, när Jag ser på film. Har en massa filmer som Jag inte har sett ännu. Så Jag har tagit det lugnt med köpen i år, eller under ett par år.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Ja, Jag har möbler i ganska gammal stil, blandat med hypermodern teknik. En bokhylla i trä med fina former, med plats för tv, och en jätteskön hörnsoffa i svart skinn. Plus en hel hög gamla lampor, som Jag har fixat till. Men det har inte blivit så mycket fixande det senaste året i och med att Jag hade problem med socialen och begravning och allt sådant. Och så har Jag lite hemmagjorda saker också. Nu tror du nog att Jag är tokig. 😀 Jag har mer än 1000 Bluray och dvd i skåpen här. Det står hyllor ute i hallen, fulla med filmer. Och i bokhyllan, där det får plats, är det filmer. Bakom soffan, vid datorn är det några travar till. Och dom flesta filmer har Jag köpt nya. Men sådant som inte går att få tag i brukar finnas på Tradera. Har köpt massor av filmer där med. Jag rippar alla filmer till hårddiskarna och ser dom i tv,n via datorn, som Jag styr med min universalfjärrkontroll.

    Kom på att det hade varit solförmörkelse idag, men det var molnigt, så Jag la inte märke till det.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Jag har köpt dukar och lampor under kategorin hem & hushåll. Och så kan Jag inte låta bli att spana in dvd/Bluray filmerna också. 🙂 Har sålt sådant också plus lite datordelar, som extra kylare till processorn mm. Fick hjälpa en granne att hitta en golvlampa. Han fick den för 20 kr.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    8 portar går väl bra? Har bara 4 på min. Måste vara en lyxig sak, som man kan logga in på? Min är långt över 10 år gammal, men den fungerar ännu.

    Tradera är en rolig affär. 🙂 Har både köpt och sålt en massa saker där.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Menar du en sådan switch man har till nätverket? En sådan har Jag bakom tv,n till stereon och det.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Det är en sida som heter mobrog. Idag fick Jag svara på frågor om vilket apotek Jag besökte senast. Man ska ha samma e-post-adress som man har till sitt PayPal. Sedan är det bara att plocka ut 50 lappar.

    Mobrog Jag har provat att använda sidan i en månad nu och det fungerar. Men skriv INTE något telefonnummer där. Man får fylla i en profil, men man behöver inte fylla i sådant som inte är aktuellt. Jag skrev mitt telefonnummer på ett annat ställe en gång och Jag blev nedringd om id-skydd, tabletter och en massa skit. Boendestödet fick hjälpa mig ur. Så skriv absolut inget telefonnummer.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Nu har Jag slurpat i mig två koppar. 🙂

    Brukar sitta och roa mig med att skaffa småpengar på nätet i bland. Eller rättare sagt, varje dag. Fick 150 kr för att Jag hade svarat på några frågor. Men det gick inte att ta ut pengarna med Firefox. Fick använda Edge till det. Det går nog med vilken annan webbläsare som helst, som inte använder adblock. Om några dagar har Jag 50 kr till, om Jag nu får några fler frågor?

    Höll på att glömma min diabetesmedicin, men nu fick Jag tagit den också.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Ja det är gött att sitta och torka när man har duschat. Och så läskar du mig med kaffe igen. Jag får också göra mig en eftermiddagskopp. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Så, nu har Jag kollat till Morsan, vattnat blommorna, hämtat medicin och handlat 2 stora kassar med mat. Så nu kan Jag sitta här en vecka till. Fick bli hamburgare med bröd till middag i dag. Dom hade ju sökt fondmedel åt mig på sjukhuset också. Det borde komma nu sa dom. Men Jag har inte sett några pengar ännu, nä.

    Nu har Jag ledigt resten av dagen. Boendestödet kommer inte förrän i morgon. Så nu kan vi hitta på alla möjliga fanstyg. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Ska iväg nu. Hemma i eftermiddag. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    God Morgon 🙂

    Jag fick sova länge för en gångs skull. Vaknade 8:00 ca. Sen tog det en timme med kaffet. Nu ska Jag äta frukost. Jag vet inte hur Jag mår ännu. Helt borta som vanligt. Vem är Jag? Vad heter Jag ? Vilket år är det? Typ. 😀

Visar 12 inlägg - 5,449 till 5,460 (av 5,693 totalt)
0