Skapade svar

Visar 12 inlägg - 5,437 till 5,448 (av 5,693 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Det händer inte så mycket på helgerna. Inget nytt på banken för exempelvis. Men om några timmar, när Jag har piggnat till, kanske det blir lite städning och rengöring av mig själv. Och så kommer boendestödet i kväll. Alltid något att se fram emot. Under dagen får Jag säkert ångest några gånger också. Det är som vanligt med andra ord. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    God Morgon? 🙂

    Fåglarna väckte mig. Det hade varit gött med en timme till sovande, känner Jag. Men det brukar Jag tänka nästan varje morgon. Nu är Jag uppe i alla fall. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Nu har Jag tagit ut en 50 lapp till på PayPal kontot. 🙂 Det går riktigt bra det här. Men det är ingen större risk att man vinner på eurojackpott. Men kanske, kanske. Så Jag brukar köpa en rad i veckan.

    Jag är ganska trött nu. Har precis tagit min medicin och så har boendestödet varit här igen. Går och lägger mig och lyssnar på Rysarpodden om en stund.

    God Natt 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Gamla datorer ja. På soptippen låser dom in all elektronik, tyvärr. Dom vet väl att det är eftertraktat.

    Jag och mina småpengar. Vann 60 kr på triss. Och så har Jag bara några ören tills jag kan ta ut min 50 lapp hos mobrog. 🙂 En rad på eurojackpott också. I kväll ska Jag bli miljonär. (Tänker Jag varje Fredag)

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Det finns en soptipp här. Man får gå några kilometer från busshållplatsen för att komma dit. Det brukar vara en massa folk som gömmer sig i buskarna ikring, som springer in på området när dom stänger för dagen. För ganska länge sedan var Jag där med en kompis, som inte lever längre. Vi hittade telefoner och mikro som fungerade. Och så fick Jag tag i lite kläder. Men det stank soptipp om dom. Och så släpade man hem en massa skräp, som Jag inte använde, som Jag  fick slänga igen. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Nu måste Jag få i mig någon frukost, innan Jag svimmar.

    Synd att containern inte står kvar. Dom ställer den där en gång i månaden nu mera. Finns säkert jättefina fynd att göra där. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Jag byggde högtalarlåda i slöjden som Jag hade tv högtalare i. Den var försedd med gångjärn, så den var öppningsbar som en lucka. Det var mitt hemliga ställe. Jag gömde en och annan bärs där som Jag hade knyckt av Morsan. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    God Morgon 🙂

    Jag sov på fel tid, så det blev en orolig natt. Var uppe 4:26 och tog en cigg. Sedan fick Jag sova några enstaka timmar till. Det känns i hela kroppen att Jag är trött. Men Jag kan inte sova mer idag. För boendestödet kommer hit två gånger idag. Och så väntar Jag hemleverans av paket i kväll.

    Jag var nog ganska ensam om att ha tv på rummet vid den åldern. Och så hade Jag en Tandberg rullbandspelare. Musiken räckte i flera timmar. 🙂 Så det är inte bara på senare år som det finns återvinning.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Det är som när man ser vädret. Kommer inte ihåg någonting. Får kolla en gång till. 🙂

    Vid den här tiden brukar Jag sova lite lätt, innan Jag ska ta nästa dos medicin. När Jag var barn brukade Jag rota i Containern efter gamla apparater. Släpade hem tv-apparater och gamla stereo-anläggningar. Hade inget mätinstrument. Bara en spänningsprovare. Och på dom gamla rör-tv-apparaterna brukade det stå hur många volt det var på olika ställen. Det brukade även finnas ett schema, som låg i ett fasttejpat kuvert. Och med hjälp av schemat kunde man se vad det var för värde på delarna. Så det var ganska lätt fixat, när man hade tur. Att man bara behövde byta ett rör, som inte lyste, som man hade plockat från någon annan tv. Och så var det sådana där lödsäkringar. Då fick man kolla delarna i närheten om något var bränt. Lite känsla alltså. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Bara Jag blir av med skulden, så är det några saker Jag vill ha. 🙂 Brukar spara ihop pengar på något vis.

    Undrar varför Jag får ångest vid tiden för nyheter varje dag? Jag kanske spänner mig och väntar på hemskheterna dom snart kommer att berätta om? Eller Jag vet inte? Kan se en skräckfilm med surroundljud utan problem. Och just vid den tiden innan Jag har tagit min medicin. Men nu mår Jag bra igen för Jag har tagit min medicin. Vad konstigt egentligen.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Lödkolven Jag har är ett proffsverktyg som Jag fick av skolan, för dom skulle slänga den. Fick tejpa sladden. Den är så sliten, så det går inte att se märket på den längre. Eller livsfarlig med andra ord. Över 40 år gammal. Jag har provat olika lödkolvar genom åren, men inte hittat någon som är lika bra. Nu funderar Jag på, om Jag får pengar över någon gång, att skaffa mig en sådan här

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Det är som Jag med min elektronik. Någon tillverkar ic-kretsarna av kisel och små trådar som går ut till varje ben. Jag har ingen aning om hur innanmätet fungerar. Bara hur man kopplar in dom och det får man kolla på schemat. Eller som det är med alla delar. Man kollar värdet på ett motstånd, men man tänker inte på hur det ser ut inuti. Har en gammal JostyKit ljusorgel här. Det är en AT474 Colorlight från början på 80 talet. Jag köpte den som byggsats och har reparerat den, men Jag har ingen aning om hur kretsarna fungerar. Dom var ju bara att löda dit. 🙂

Visar 12 inlägg - 5,437 till 5,448 (av 5,693 totalt)
0