Blue Dinelu
Skapade svar
-
Det är morgonrusningen. Man får sällan sova länge här, tyvärr.
Jag slängde i mig en tallrik gröt till frukost. 🙂
O, nej. Jag vaknar av bilarna utanför. En del kör ju utan avgassystem. Det är därför Jag lägger mig så tidigt på kvällen. Så man får sova en liten stund i alla fall.
Ha ha, uppe på spisen. 😀 Vilken akrobat du måste vara. Och Jag som blir snurrig bara Jag ställer mig på en pall.
Det kostar inget att stå på kö. Det kan väl vara roligt att se vad som erbjuds i dom olika kommunerna?
Du behöver veta i vilken kommun du ska ställa dig i bostadskö. Det kan ta flera år att komma först i kön. Så du är redo när det blir din tur.
Det låter lite roligt när du skriver att du ställer dig ”på” bänken, bredvid spisen. Vilket jobb? 😀
Ja, Jag sitter där och tar mig en kopp och en cigg i lugn och ro. Ingen som ser mig och det är gött. Jag kan ställa ett bord i hallen om Jag vill. Brukar stå där när Jag behöver skruva möbler mm. Jag brukar titta på lägenheter på nätet. Men har än så länge inte hittat något bra ställe för mitt surroundljud. Så det ska mycket till innan Jag orkar flytta.
Kanske drömmarna går i uppfyllelse någon dag? God Morgon förresten 🙂
En tvåa på 57 kvadrat, inklusive klädkammare med fönster, som Jag har inrett som ett rökrum, med downlights under hyllorna, och hemmagjorda bänkar och bord. Dynorna är specialtillverkade enligt min egen design. 🙂
Men det hade inte vart helt fel med ett arbetsrum också. För nu råkar det va så att hela mitt köksbord är fullt med elektronik och en stor hög med papper om Morsan. Skulle vara bra om man kunde ha sådant i ett eget rum. Och så hade det inte varit helt fel med ett skafferi också.
Men Jag bara drömmer. 🙂
Det är väl inte helt omöjligt att du tar med dig dom prylarna också? Du får ha ett extra rum. 🙂
Nä, försäkringskassan bryr sig inte om det. Dom kollar bara hyran och deklarationen. För du deklarerar väl inte för sådant som du säljer?
🙂
En bil på blocket. Som man kan köra till skroten när man är färdig med den. Eller man kanske kan sälja den vidare? Något som inte behöver repareras. Och alla saker (brötet) se om du kan sälja det du inte vill ha på tradera för exempelvis. Du kanske får i hopa till ett litet startkapital? Och det du vill ha kvar tar du helt enkelt med dig i flyttlasset.
Och du är ingen gnällspik. 🙂
Se om du kan surfa in på hyresvärdarnas hemsidor och kolla vad hyran kostar, till att börja med. Du kanske börjar känna dig bekant med området långt innan du flyttar dit, om du kollar runt lite. Dom största städerna är inte att rekommendera. Där är ändå hyrorna alldeles för höga. Kolla med försäkringskassan vad du får i bostadstillägg, så har du något att kolla på.
Själv hyrde Jag en lastbil på ok när Jag flyttade hit. Fick hjälp med flytten som tur var. Behövde bara bjuda på pizza. 🙂
Måste du därifrån? Ska du flytta? Det låter jobbigt.
Nu har Jag ätit fiskpinnar med mos och lingonsylt. Och tagit min diabetesmedicin. Och duschat och klätt på mig har Jag gjort. 🙂
Vibrerande i lägenheten? Kan det vara ventilationen som spökar? Eller klaga hos hyresvärden?
Ööh 🙂 Du behöver inte stressa med hyllplanet.