Blue Dinelu
Skapade svar
-
Stackarn då 🙁 Finns det ingen behandling mot tinnitus? Måste vara svårt att inte få ha sin egen skalle ifred?
Grubbla inte för mycket på vad Jag skriver. Jag är bara sådan. Har en egen syn på verkligheten.
Nu ska Jag till sjukhuset och hämta medicin och sätta några blommor hos Morsan. 🙂
Så, nu känner Jag mig lite klarare i skallen. 🙂
Ekonomi med alla sina räntor och börser är bara sådant som förekommer i huvudet på folk. Detsamma med lagen. Den förekommer också bara i folks huvuden. Det är inte på riktigt. Det är virtuellt. Precis som tv-spel. Fråga katten. Den fattar ingenting om sådant.
Om man låser in 10 personer i ett rum, med 10 kilo köttfärs. 5 av dom har pengar och får äta. Dom andra 5 får svälta, för dom har inga pengar. Om dom skulle äta, så bryter dom mot lagen, för dom stjäl. Det är vad som händer. Katten har ingen aning om vad dom sysslar med? Den bara går fram och äter.
Nu menar Jag inte att man ska stjäla. Det var bara mitt sätt att förklara tanken. Jag ser det ovanifrån på något vis.
Jag förstår att det är djupa tankar. På sjukhuset vet dom inte vad dom ska göra med mig? 😀 Ibland känns det som om alla sover, eller är inne i något slags ”matrix” och bara Jag är vaken. Tänk ett hus. Det har en faktisk kostnad med byggmaterial och lön till dom som bygger. Det borde inte vara så dyrt. Men folk får ta lån som varar i 100 år. Det är själva användandet av pengar som blir fel på något vis. Eller ström. Den kommer från det närmaste stället. Ström tar alltid den kortaste vägen. Men man kan köpa ström från andra sidan landet. Det är virtuellt. Inte på riktigt. Jag vet inte riktigt hur Jag ska förklara bättre.
Eftersom Jag är lite ”ding” har Jag en annan syn på ekonomin. Om man lägger en krona på bordet, eller håller den i handen, så kan man inte plocka ur värdet ur den. Man kan liksom inte förflytta värdet från kronan till en annan plats bredvid. Värdet är bara inbillning och inte verkligt. Fråga katten. Försök ge den en peng, den fattar ingenting. Jag ser det utifrån på något vis. Vad det är som händer? Tänk på alla fattiga människor som finns. Dom äter inte pga att dom inte har pengar. Men det finns mat i överflöd. Folk slänger mat. Men dom fattiga äter inte. Det är vad som händer när man tänker för mycket på pengar.
Folk beter sig konstigt, tycker katten om det. Men Jag vet hur man använder pengarna. Bara att Jag ser det utifrån. Tänk på alla spel och sådant som finns nu. Folk flyr verkligheten. Nu tycker du som läser detta att Jag är knäpp va? 😀
Makaroner och köttbullar 🙂
Ja, Jag har sovit dåligt den senaste tiden. Och ändå har Jag sömntabletter. Jag vaknar för tidigt och tänker på mina bekymmer med socialen och förvaltningsrätten. Ibland får Jag ångest redan på morgonen. Jag tänker mycket på att Jag är skuldsatt pga Morsans begravning. Har inte varit skuldsatt sedan början av 2000 talet fram tills nu. Och nu måste Jag tänka extremt noga på var Jag gör av pengarna. Jag surfar till min butik och kollar vad allt koster och gör en lista på vad Jag ska ha och räknar ut exakt vad det kostar, så Jag inte står där utan mat. Allt måste planeras in i minsta detalj. Kan inte köpa något onödigt. Och absolut inte tv-kanaler.
Jag ser inte heller på reklam-tv. Har en stationär dator, som Jag använder som video. Den är kopplad till förstärkaren med hdmi, som i sin tur är kopplad till tv,n. Jag startar upp grejorna ibland, när Jag vill se någon film. Men mest sitter Jag och surfar med laptopen. Så det händer att tv,n inte är på, på väldigt länge. Och några abonnemang har inte Jag heller. Det blir för dyrt.
En del folk från boendestödet är som psykologer. Får mig att fatta rätt beslut. Som nu då hon sa att Jag skulle lägga förvaltningsrätten åt sidan en stund. Den överhängande faran är över i och med att Jag har betalat inkassot. Och Jag brukar bli så nervös att Jag får ont i magen. Men dom där samtalen hjälper.
Eller som en annan gång, då sängen brakade ihop. Kunde inte sova, för Jag fick ont i ryggen. Då tänkte Jag beställa någon billig resår-madrass. Men då sa boendestödet till mig att köpa en riktig säng. Och så hade Jag sådan tur att Jag vann 5000 kr på triss. Hon tipsade om sängar och vi satt och kollade på nätet. Och till slut hittade Jag en kontinentalsäng som Jag köpte. Och nu har Jag sovit gött i flera år, dom gånger Jag kan sova. 🙂
Potatis och korv. Och ingen tv. Ensam. Stackarn 🙁 Du verkar inte ha det så lätt. Och här sitter Jag och tjötar.
Fick tvättat igår. En heldags-sysselsättning för mig. Tänk att förr gjorde Jag sådana saker efter jobbet. Att Jag orkade?
Ja dom äldre filmerna med Nicolas Cage är rätt hyfsade. Dom nya är lite tråkiga. Han börjar bli gammal nu. Såg att Indiana Jones 5 är på G 2022. Harrison Ford är också gammal nu. Tycker inte det var så länge sedan filmerna dom gjorde var nya. Och Chuck Norris också. Det var roligt när man kunde gå och hyra sig några videokassetter och en moviebox. 🙂
Ensidig kost? 😀
Det blev ”Gone in 60 Seconds” med Nicolas Cage. Det var riktigt gött att få tänka på något annat en stund. I veckan har Jag mycket att göra. Tvätt, hämta medicin på sjukhuset, handla och vaccinering. + boendestöd. Det håller nog kroppen sysselsatt en stund.
Så, nu har Jag ätit fiskpinnar och diskat. 🙂 Ska lägga mig och se någon film. Har inte haft på tv,n på flera dagar. Blir så ibland, när Jag har svårt att koncentrera mig på något.
Kom att tänka på en katt. Jag var på fosterhem och katten bodde under trappan, ingången till huset. Den fräste och revs om man försökte klappa den. Den gick aldrig in i huset. Bara höll sig där under trappan. Helt förvildad. Jag fattar inte vad dom skulle ha husdjur till?
Det var skitigt på golven och badkaret var halvrostigt. Alltså sådana där stora rostbruna fläckar. Och dom kunde inte laga mat. Den var skitäcklig. Att inte socialen hade bättre koll på vart dom skickade barnen? Jag stack därifrån i alla fall.
Några månader senare var det en kompis som fick bo där. Det låg några mil bort. Jag tog cykeln dit för att hälsa på. Men då kom tanten i huset och jagade bort mig. Dom får bra mycket pengar för att ta hand om barn. Men dom gav inte mig något, när Jag bodde där. Inga kläder eller någonting. Inte ens tvätta kunde dom göra.
Det borde vara psyktest på fosterföräldrar.
Ja ha, Jag ska inte skriva om hur man gör, för att ta livet av sig då?
Det händer att Jag får meddelanden från försäkringskassan på självaste Julafton. Besked om det kommande årets utbetalningar. 🙂