Skapade svar

Visar 12 inlägg - 5,137 till 5,148 (av 5,471 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Råkade lägga ficklampan på bokhyllan framför tv,n. Jösses vad dammigt det är. Brukar anlita en städfirma någon gång om året. Dom brukar torka av sådant som inte Jag lägger märke till, som att damma av bokhyllan. Förra året tog dom alla fönster också. Det var två tanter här och det kostade ca 700 kr. Men det var det värt. Helt dammfri lägenhet vettu. 🙂 Får se när Jag får råd nästa gång.

som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Tänk, egentligen, om Jag hade köpt 72 liter öl till midsommar, hade det inte låtit lika konstigt. Det finns dom som släpar hem backvis och inget konstigt med det, nä. 🙂

Nu fick Jag en ny enkät igen. Det var helt dött i helgen som var, men nu börjar det.

Trådstartaren

Fick tag på en som hade bil en gång. Köpte 6 st 6-pack med 2-litare. Det blir 72 liter som Jag ställde i hallen, ha ha 😀

Trådstartaren

Nä, blir hemma tills på Torsdag, då Jag ska ta sprutan och hämta medicin. Det värsta, så här innan midsommar, är att det är så mycket folk i affären. Och det verkar som att folk har slutat med munskydd. Ser bara någon enstaka.

Jag brukar dricka Pepsi Max. Blandar i ett glas med kolsyrat vatten. Har en sådan där typ soda-streamer, fast den heter Aqvia. Förr köpte Jag dricka i affären. Men vilket jobb det var att släpa hem all dricka. Är beroende av den smaken. Kan inte vara utan. Men den är i alla fall sockerfri. Så på morgonen börjar Jag med kaffet. Sedan en c-vitamin och efter det Pepsi Max. Mina laster är kaffe, cigg och Pepsi Max.

Trådstartaren

Fick fylla i en enkät nu igen. Får snart en 50 lapp till. 🙂

Jag gissar på att du ska ut med cykeln idag?

Trådstartaren

30 år hit och dit. Det är tanken som räknas. 🙂

Jag köpte några sådana där ”korvar” med risgrynsgröt som Jag värmer i mikron. Så har Jag kanel på och en klick flora i mitten.

Trådstartaren

God Morgon. 🙂

Drack nyss 4 koppar. Och så blev det 2 cigg på raken. Jag borde inte röka så mycket som Jag gör. Det blev nästan 20 hemrullade i går. Får bli gröt till frukost, tänker Jag.

Trådstartaren

Nu kommer snart boendestödet och hälsar på. Och medicinen har Jag tagit. Ska dra ner några poddsändningar till natten. 🙂

Trådstartaren

Det är väl ingen onödig parentes. 🙂

På tv,n står det olika volt på usb-kontakterna. Jag vet inte varför det ska vara så. Men nu när du nämner det kom Jag att tänka på det. Ska nog använda usb,n med lägst volt till minnen. Det är för att man ska kunna spela in som man behöver ett sådant. Men Jag har aldrig kommit mig för att prova. Så tack för tipset. 🙂

Min Mormor gick ett liknande öde tillmötes. Hon blev bara mindre och mindre. Köttet försvann från henne. Men hon fick vara hemma den sista tiden i alla fall.

Jag känner sorgen med dig.

Trådstartaren

Ja, det är olika hur man bearbetar sorgen. Men det är fint att du tänker på henne. 🙂

Inom kort hoppas Jag att Jag kan slänga alla papper och städa ur datorn, från domar och skit som har varit. Men det verkar inte som Jag hinner med det före midsommar. Jag längtar tills Jag blir skuldfri och kan göra vad Jag vill med mina pengar. Har en del projekt som ligger nere, men som Jag kan fortsätta med då.. Jag har inte ätit pizza eller Mc Donalds på nästan ett år, eller kunnat ta mig en fika med boendestödet.. Men nu har Jag i alla fall skickat i väg det som ska skickas. Mer kan Jag inte göra. Bara att vänta nu.

Trådstartaren

Jag tänker på mina döda syskon också. Men deras gravplatser ligger i olika kommuner. Så det blir att Jag går till Morsan. Min ena brors namn står på stenen. Han hade aldrig fått någon sista viloplats i och med att han dog vid födseln. Men det har Jag fixat nu. Så både han och Jag och Morsan har samma sten.

Visar 12 inlägg - 5,137 till 5,148 (av 5,471 totalt)
0