Skapade svar

Visar 12 inlägg - 5,137 till 5,148 (av 5,191 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Varje dag är en dag närmare döden. Vaccin-sprutan är en del av universum och den ska Jag ta nu, om några timmar. Ett steg från oändligheten till vaccinet. Tankens kraft är snabbare än ljuset.

Nu har Jag varit vaken i några timmar. Det var någon som tog i dörren i natt, lät det som. Eller det kanske bara var en hallucination? Jag var i alla fall för trött för att orka gå upp och kolla.

God Morgon 🙂

som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

”Inflation” tror Jag det kallas, om man kollar på nätet. 🙂

Trådstartaren

Ja, universum expanderar hela tiden, så det finns nog platser utanför, dit univerumet inte har nått ännu. Och där finns ingen tid, inget rum, ingenting kanske?

Trådstartaren

Det var också en djup tanke. Det påminner om vad dom sa i den där filmen vad. den nu hette? Deltagänget var det Ja. Läraren sa att Jorden kanske bara var en del av en atom. Någonting åt det hållet. Fortsätt gärna skriv om din verklighet. 🙂

Trådstartaren

Det var min egen verklighet, som Jag har funderat ut, i min ensamhet. 🙂

Trådstartaren

Det är universums krafter som verkar inom oss. Vi är en del av det. Universum börjar bli medvetet om sin egen existens. Och det är vi som är universums sätt att skaffa sig ett medvetande.

Nu var det ännu djupare? 🙂

Trådstartaren

Ja, om man försöker bryta mot naturens gång, mår man dåligt. Om man försöker att inte sova, så blir man för trött. Om man försöker att inte äta, så blir man hungrig. Och om man försöker att inte gå på dass, det går inte. 🙂

Och dom som bygger kök och sängar och sådant, gör det i sin tur av samma anledning. Dom behöver också äta, sova och gå på dass.

Vem man än är så måste man följa naturens gång. Kungen äter, skiter och sover precis som alla andra. (Förlåt Kungen. Inget illa menat)

Trådstartaren

Det är kroppen som bestämmer över allt, känns det som. Jag är trött. Kroppen vaknade för tidigt i morse. Och så måste kroppen ha mat, energi. Så det man gör är att följa naturens gång och äter. Sen blir kroppen nödig och då följer man naturens gång och går på dass. Sen blir kroppen trött och man följer naturens gång och sover. Man måste följa naturens gång.

Det är bara det att Jag hamnar utanför det där med naturens gång. Kroppen vill inte sova ordentligt. Målet man bör ha är att vara utvilad, mätt och belåten och ej nödig. Då kan man göra vad man vill sedan. Det där har utvecklats under tusentals år. Köket och all dess utrustning finns till som en följd av att man äter. Sovrummet med sängen finns till som en följd av att man sover. Och dasset finns till som en följd av att man blir nödig.

Det är väldigt mycket man gör för att kroppen vill det. Och Jag måste ha medicin för att kunna hålla mig till det systemet.

Nu kanske Jag var lite djup igen? 🙂

Trådstartaren

Kristi flygare-dagen… Egentligen är det en dag som alla andra. Solen går upp. Solen går ned. Eller också är det molnigt eller regn. Man följer dagarna, bara för att alla andra gör det. Som Jul och midsommar. Man bara följer almanackan.

God Morgon 🙂

Trådstartaren

Det här var nog den roligaste tråden jag har läst här inne, haha!

Vi har det inte så lätt alltid. Men vad roligt att det vi skriver kan sprida glädje. 😀

Trådstartaren

Om man får en tid på vårdcentralen är det inte säkert det är så mycket folk där. Dom andra har ju sina tider. Säg att du vill ha en tid då det inte är så mycket folk bara. När Jag är på psyk, kan det hända att det sitter någon enstaka person i väntrummet. Och det är ingen som säger något. Alla är ju där av någon anledning. 🙂

Trådstartaren

Men ring vårdcentralen? Eller skicka ett brev om du inte klarar av att ringa. Stå på dig. Du behöver hjälp.

Det där med verkligheten är intressant. Man kan ha olika verkligheter. Har lite svårt att föra över mina tankar till skrift. Jag får tänka en stund.

Det är ju Kristi flygare-dagen i morgon, så Jag tänkte att Morsan skulle få lite blommor, så det har Jag fixat nu. 🙂

Visar 12 inlägg - 5,137 till 5,148 (av 5,191 totalt)
0