Skapade svar

Visar 12 inlägg - 5,137 till 5,148 (av 5,693 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Nu väntar Jag bara på att ssd diskarna ska bli större. En dator med så få rörliga delar som möjligt. Den ska inte låta. Men Jag hör grannens dator tydligare än min egen, så den är egentligen ganska tyst ändå. Som det ser ut nu, går det att använda den i fyra år till, då Windows 10 upphör. Så det blir 20 000 kr/12 år = ca 1666 kr per år.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Den är åtta år. Byggde den sommaren 2013. Och den kostade ca 20 000 kr. Jag var galen och ville ha något som fungerade. Har tidigare för länge sedan haft märkesdatorer. Men supporten och uppdateringarna till sådana är bara under en kort begränsad tid. Så det är mycket bättre att vara “självständig”. Och så blir det mycket dyrare om man är tvungen att byta dator vartannat eller var tredje år. Så Jag tror att Jag har en lägre årskostnad, jämfört med att byta hela tiden.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Jag har något gammalt program till Dvd-Fab som heter Viritual Drive. Från den tiden man hade ISO-filer. Bara att släppa där. Så lite nytta gör minnet.

    Det här “skogstrollet” behöver också lite själv-sanering. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    RAM = 8GB på laptopen och 32GB på den stationära. Det är Corsair vengeance minnen. Jag vet inte varför Jag skaffade så mycket minne, men det var en förpackning Jag såg på Inet och Jag bara köpte den.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Ja, nu är krogarna öppna som vanligt igen och det är nog många som är ute och super i stället för att kolla på Tradera, nu när det är helg. 🙂

    Behöver inte bära så tunga kassar, nä. Blir ju mer småhandlande om Jag har månadskort. Lättare packning åt gången, så att säga. Och så kan Jag dra iväg till köpcentrumet oftare. Kanske ta mig en korv med bröd på Biltema.

    Om det är för dyrt att ha igång frysen, kanske du skulle se över vad du har för elbolag?

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Jag brukar se till så Jag har makaroner, ris, mos och sådant i skafferiet. Så behöver Jag bara köpa något till, som en falukorv eller fiskpinnar. Men nu har Jag massor av mat i frysen också. Så Jag behöver inte dra iväg direkt på Måndag för att handla. Idag tror Jag det blir pyttipanna med stekt ägg och rödbetor. 🙂

    Det ska bli gött att slippa sitta här och vänta, som Jag har gjort i nästan ett år.

    A, ha minnen till en gammal dator?

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Fattig på pengar, men mat har Jag så det räcker. Så det är ingen direkt nöd på mig. Ska köpa ett månadskort till bussen så Jag kan ta mig runt lite och slipper sitta här och vänta. Men tack ändå. 🙂

    Vad är minnes-moduler?

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Go Mörra. 🙂

    Satt precis med morgonkaffet. Det är konstigt att tiden flyger iväg på morgonen. Nu är det bara två dagar till lön och snart slut på fattigdomen. Så får Jag spara några månader tills Jag känner mig mer trygg med ekonomin.

    Bara några ören kvar tills Jag får min 50 lapp. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Jag blev lurad på ett par skor på Tradera en gång. Jag har storlek 46 och hittade ett par nya. Betalade men det kom inga skor. Väntade i flera månader. Till slut tog Jag kontakt med Tradera och sa som det var. Så efter någon månad till kom dom nya skorna, alldeles för små. Det var Kinesiska 46:or. Och så stod det att dom kom från ali express. Då hade den jäveln beställt skorna åt mig där, vilket Jag kunde ha gjort själv. Jag tror firman, säljaren kallade sig bon express och var från Stenungsund. Så passa dig för den.

    Nu får Jag vila. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Grattis till försäljningen och vinsten. 🙂 Och det e la gött o bli av med lite skit? 🙂

    Jag trodde Jag såg ett UFO här för ett antal år sedan. Men sedan när Jag tittade mer noga såg Jag att det var ett gäng ballong-flygare. Tog fram kameran, men det blev bara pyttesmå ballonger på bilderna. Då skulle Jag haft en sådan kamera. Det var tidig kväll en sensommar. Tänk vika fina bilder Jag kunde ha fått.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Det är sådant som kallas återvinning. Det är bra. Hoppas du får betalt snabbt. 🙂 Jag har tittat lite på systemkameror men inte kommit mig för att köpa någon ännu. Den måste vara komplett. Det får inte fattas någon del, utan den ska bara vara att använda. Det brukar vara en gubbe ner i affären som har ett gäng systemkameror. Det var han som visade bilden på bron. Men vad han har betalat för dom kamerorna vågar Jag inte ens gissa. Men tänk, man kan för exempelvis ta bild på fullmånen bakom några träd och få det helt perfekt.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Häftigt att du får så gamla saker att fungera. 🙂 Om Jag hade haft råd skulle Jag köpt mig en systemkamera. Så man kan ta lite mörker-bilder. Det är massor av saker som inte går att fotografera med en vanlig digitalkamera. Jag såg några bilder på en bro tagna med en sådan kamera. “Görsnyggt” var det. Ljusen från bron mitt i natten. Jag ska se om Jag kan göra ett fynd på Tradera någon gång.

Visar 12 inlägg - 5,137 till 5,148 (av 5,693 totalt)
0