Skapade svar

Visar 12 inlägg - 5,125 till 5,136 (av 5,693 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Jo, Jag vet. Man ska vara sparsam. Men nu har Jag beställt voltbox för några tusenlappar. Tänkte att Jag sätter en sådan i varje eluttag. 😀

    Nä, Jag har allt koll på pengarna. Använder ju Excel till det. Och så dröjer det några månader innan man är ikapp liksom. Och så väntar Jag på Swedbank. Det var en månad sedan Jag lämnade in pappren och dom verkar inte ha särskilt bråttom.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Var ute med en hög sopor igen. Är också trött känner Jag. Känner mig som en zombie, helt borta i skallen. Och Jag har svårt att sova på dagen, så  Jag får vänta på kvällen.

    Imorgon är det lön. Jippiii 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Man kanske skulle tala om det för Plus och konsumentverket. Jag satt också och läste igenom hela sidan när Jag fick syn på den. Men Jag låter mig inte luras.

    Go Mörra. 🙂

    Låg och vred mig i går kväll. Hade svårt att somna. Kunde lika gärna ha suttit här en stund till. Och så vaknade Jag alldeles för tidigt. Nu har Jag druckit kaffe och rökat någon timme eller lite till.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Jo, den där känslan av att ha sovit i flera år. Vi får hålla oss uppdaterade. Det räcker att man tittar bort en månad, så vet man ingenting. 🙂

    Gött att det inte är så varmt. Skulle visst bli lite svalare imorgon.

    Tänkte avsluta kvällen med en övertygande bluff. Sök på voltbox. Här är sidan Du har säkert sett den på nätet. En sak man inte behöver. Tänk att det finns folk som går på sådana saker. Det sitter redan kondensatorer i varje apparat. Varför skulle man behöva en till? Och när man sparar ström är det för att man har stängt av prylen. Inte för att man kopplar in en till. Jag skrattade när Jag såg den sidan. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Dom hade visst bytt namn på dplay till discovery+. Jag har inte märkt det eftersom Jag har varit fattig och inte har haft tv-kanaler. Och discovery science verkar vara borttaget. Det är som om man hade sovit i flera år.

    Gött med glass. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Kvantdatorer ja. Har tittat på discovery science där dom visar om sådan där kvantmekanik. Det är inte dom vanliga natur-lagarna som råder där. Utan små saker har sina egna regler. En sak kan vara på två platser samtidigt och tiden kan gå baklänges. Det är helsnurrigt. Ska skaffa den kanalen igen när Jag får råd framöver.

    Men du förstår vilken dator Jag är ute efter. En helt ljudlös sak som rymmer alla filmer och allting på ssd. Får bara vänta tills delarna finns till ett rimligt pris. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Det är konstigt att någon kan få ihop så mikroskopiskt små saker till en disk. Tänk en sådan där superdator. Den ska tydligen kunna utföra fler beräkningar på en sekund an vad en människa gör under ett helt liv. Och datorerna blir bara bättre och bättre. Snart kanske en superdator ryms i en laptop.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Ja det är tre-d-teknik i minnena. Det är nog därför dom är så dyra nu i början. Jag kommer ihåg när 486:an fanns och Jag tittade i en datortidning. Där fanns den första 1 GB hårddisken. Och vad Jag drömde om en sådan då, till en dator Jag tänkte bygga, i min fantasi.

    Ja det var sjysst att du hjälpte mig att reda ut det där med måtten på M2. 🙂 Jag hade gått och funderat på det annars.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    A, ha det var måtten. 🙂 Ja, väldigt dyrt, men priserna sjunker. Det kommer nog både nyare och billigare modeller inom en snar framtid. Jag kommer ihåg när den första 1TB hårddisken kom och den var inte heller billig. Och det var egentligen inte så väldigt längesedan.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Jag har inte tänkt att köpa det. Men Jag försöker hålla mig uppdaterad. M2 är ju sådana där ssd som sitter på moderkortet. Fick se att dom hade sådana på Inet. Alldeles för dyra ännu, men dom sjunker snart i pris. Två sådana och Jag har mina 16 TB. Det dröjer nog bara några år tills man kan köpa.

    Häftigt du har gjort med laptopen. Det kan man verkligen kalla återanvändning. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Så nu är Jag sanerad och klar. 🙂

    Ursäkta den konstiga frågan ovan, men Jag undrar om det är antalet GB dom menar med storleken? För i så fall är det för dåligt. 🙂

    Förresten, var det XP Mediacenter på laptopen från början?

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Har precis ätit och rökat. Nu ska det här “skogstrollet” också saneras från skabb och annan ohyra. 😀

    Tittade på det här Z590-A PRO

    Men Jag vet inte riktigt vad som menas med storleken på M2? Har du någon aning? (se spec)

Visar 12 inlägg - 5,125 till 5,136 (av 5,693 totalt)
0