Skapade svar

Visar 12 inlägg - 5,065 till 5,076 (av 5,149 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Här sitter Jag för mig själv, i mörkret, med neddragna persienner och rullgardiner. Varför tål Jag inte ljus? Är Jag inte anpassad till naturen på den här planeten? Hade Jag levt på stenåldern, hade Jag inte överlevt en dag. Med tanke på all den vård Jag har behövt.

Men nya tag idag. 🙂 Har sovit gott inatt.  God Morgon? 🙂

Paranoid och hör röster. Jag har levt länge med dom symptomen. Du måste fixa en tid hos läkare. Ring vårdcentralen och få dom att skicka dig till rätt ställe. Det finns mediciner som lindrar. Och glöm alvedonen. Det skadar bara njurarna och kan bli riktigt plågsamt.

Ring så snabbt som möjligt. Ta vara på dig. 🙂

som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Så du har också varit hos ögonläkaren, hör Jag? Det är tortyr. Jag förstår det där med att hålla sig i lyktstolpar. Sist Jag hade tid, sa dom att Jag skulle använda solglasögon.

🙂

Trådstartaren

Typ 2 ja. Jag hade tur som slapp sprutorna. Men har tre olika tabletter för det. Och varje år måste man göra ögonbottenfotografering. Man får droppar i ögonen som gör att man inte tål ljus. Och det värsta med det, är att Jag alltid får tid dit mitt i sommaren, när det är som ljusast. Och så får Jag gå till vårdcentralen för att ta blodprov. Så det blir mycket spring.

🙂

Trådstartaren

A, man måste äta regelbundet. Ibland kan Jag vara så trött att Jag måste ta mig en smörgås, för att orka laga mat. Det är när man har varit hemifrån för länge, eller har sovit för länge, som det blir så.

Jag fick 50 000 kr för att Jag hade diabetes. Det var då Jag fick råd att köpa mitt surroundljud och tv och lite annat smått och gott. 🙂

Trådstartaren

Alltså det mest naturliga tillståndet är före man lever och efter att man dör.

Jag var så svag i kroppen igår, att Jag fick lägga mig och vila vid 16:00 tiden. Sedan var Jag bara uppe och såg på nyheterna kl 18:00. Tror det är diabetesen som gör mig trött, när Jag har sovit för länge, utan mat.

🙂

Jag hade också problem med att få hjälp i början. Men försök att få kontakt med kuratorn på psyket. Det kan vara en väg in. Eller försök få en remiss, till psykiatrin, från vårdcentralen. Och hör av dig ofta. Minst en gång i månaden. Och tjöta på dom hela tiden.

Trådstartaren

Det mest naturliga tillståndet för universum, är före och efter att man lever. Om man räknar från universums födelse, tills nu, så blir det 13,8 miljarder år. Men om man räknar efter hur det mest naturliga tillståndet för livet, blir det 27% av tiden, sedan universums födelse, här på Jorden. Det äldsta livet som man har hittat är från 3,7 miljarder år sedan. Delat med 13,8 miljarder år för universum. Om man räknar från Jordens ålder blir det 3,7/4,54 miljarder år. Alltså 81,5% för livets naturliga tillstånd.

Nu är Jag snöig va? God Morgon? 🙂

Trådstartaren

Jag åkte på en sådan där riktigt djup sömn inatt. Sov mer än 12  timmar. Var helt svag i kroppen när Jag vaknade. Kunde knappt gå. Och så var Jag tvungen att sticka iväg en sväng på direkten. Helt vimmelkantig. 🙂 Men nu har Jag fått tag i rätt e-post-adress. Nu får Jag bara fundera ut hur Jag ska skriva.

God Morgon 14:22 😀

Trådstartaren

Jag fick inte tag på socialen idag. Men dom måste ju ha fått domen, precis som Jag. Hittar inte rätt e-post-adress. Får fråga boendestödet.

Och den här oron går mig på nerverna. Men det är nog snart över, tänker Jag. Får se vad det blir för spöken inatt? Ibland är Jag nästan säker på att någon är här. Jag kan vara i köket och höra röster från vardagsrummet. Sen när Jag tittar efter är det ingen där. Brukar kolla så alla apparater, typ radio och sådant, är avstängda, så det inte är det som låter.

Buu 😀 😀

Trådstartaren

Kvitter, kvitter. 😀

Nu måste Jag ta tag i det här med domen och socialen.

Trådstartaren

Ja, det är jobbigt att vara trött. Man kommer ut för lite, tror Jag? Jag brukar känna mig extra trött när det är sol. Skillnaden mellan kroppens mående och ute i solen blir större. Alla fåglar blir extra pigga, medan Jag sitter här och tycker att dom ska vara tysta. Men idag har Jag det molnigt och lugnt. 🙂

Vi är alla en del av universum ja. Även katten och alla blommor. 🙂

Nu är det bara 15 timmar och 10 minuter till lön. 😀

Visar 12 inlägg - 5,065 till 5,076 (av 5,149 totalt)
0