Blue Dinelu
Skapade svar
-
Det var en fin tur, tycker Jag 🙂 Häftigt med vindkraftverken.
Det blåser här också. Har inte kommit mig iväg ännu (skulle ju köpa en jordgubbstårta) Får duscha tidigt imorgon och sedan ta mig en sväng Förbi Morsan och vattna blommorna. Det växer långa grässtrån runt där nu. Vet inte om det är dom som jobbar där som ska klippa? För Jag har ingen gräsklippare.
Fick lite mer information om Windows 11 Den kommer att vara gratis till dom datorer den fungerar med. Dom vill väl att man ska köpa ny dator, antar Jag. Dom länkar till Elgiganten. Vilka affärsmän dom är.
Den sjukdomen vill man inte ha nä. 🙁 Såg på nyheterna att i Ryssland kunde dom bli sjuka även om dom hade fått vaccin. Kanske det där ”Sputnik” inte var så bra?
Jag har i alla fall fått ordnat med viktiga saker den här veckan. Bredbandet och lånet. Så Jag kanske kan börja att slappna av lite. Det är bara Swedbank som ligger och ”pyr” Så egentligen borde det vara rätt bra. Men Jag är ändå nervös. Får ta mig en tablett.
Hoppas glassen smakar bra. 🙂
Får spara till busskort i stället. Kommer nog inte ut någonstans den här sommaren. Sitter fast här ett tag till.
Och så fick Jag precis svar från fonden Jag sökte och Jag fick inget där, så det blir inget busskort ännu.
Tycker du om Helan & Halvan? Jag har en box med filmer i lite olika längd med dom. Tycker dom är roliga trotts att dom är så gamla.
Nu har Jag roliga nyheter. Fick pengar från Morsans bank i Finland. Skrapade ihop alla småpengar Jag hade och betalade resten av skulden. Kommer ikapp med ekonomin nästa månad ser det ut som. 🙂 Och så väntar Jag sedan flera veckor tillbaka på pengar från Swedbank. Nu verkar det som om det börjar gå åt rätt håll. 🙂
Jag tycker det är roligt att se hur det såg ut på den tiden, med alla gamla bilar, ingen dator eller mobiltelefon. Hur dom listade ut saker utan dna.
Alla deckare är bra på sitt eget vis. Men Hawaii Five-O 1968-1980 är en av favoriterna. Synd bara att dom sista säsongerna inte blev översatta eller går att få tag på här.
God Morgon? 🙂
Vilken deckare ser du på? Har en hög sådana här hemma, bland annat Kojak, Baretta mm.
Ja, just det. Jag har ju chokladglass i frysen. 🙂 Tack för att du påminde mig.
Ibland när Jag sitter här och får ångest, får Jag sätta ner händerna på var sida för det känns som om Jag faller. Blir så yr så Jag vet inte vad som är upp eller ner. Det konstiga är att det hjälper med lugnande och sömntabletter. Man borde ju bli mer yr av det, men inte på mig. Jag fungerar tvärtom.
Fan vad Jag blev sugen på jordgubbstårta. 🙂 Kanske får dra ner imorgon eller på Torsdag och köpa mig en sådan fryst, Frödinge.
Det känns alltid bra när man har städat. 🙂
Jag har varit på vårdcentralen och kollat hjärtat flera gånger. Man får ligga med en massa sladdar på bröstet och så kollar dom på datorn. Och nu det sista har dom bara tagit blodtryck. Det känns precis som om man ska dö. Yrsel, hjärtattack och dödsångest. Oftast på eftermiddagen och tidig kväll. Men det brukar bli bättre när Jag har tagit min medicin.
Det är gött att bli ren. 🙂
Nu har Jag suttit med den här datorn i flera timmar igen. Det känns som om Jag skulle få hjärtattack. Ibland bara det hugger till. Slappna av, slappna av, tänker Jag. Och så den där yrseln. Det är den sjukliga ångesten som gör sig påmind.
Det gick bra med boendestödet. Inte bara Jag som var trött idag.