Skapade svar

Visar 12 inlägg - 5,041 till 5,052 (av 5,471 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

God Morgon? 🙂

Nu har Jag druckit mitt morgonkaffe i över en timme. Det ser ut att bli en varm dag. Ac,n är igång och fönstren är stängda. Jag drog fram dammsugaren iför två dagar sedan. Längre än så har Jag inte kommit. Men man får ju inte stressa. Ett sådant projekt får ta sin tid. Hade svårt att somna igår. Det var en massa ungar utanför. Och sen sover dom fram till eftermiddagen någon gång.

Hoppas det inte är allt för jävligt med dig idag? 🙂

som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Hon har Spotify i telefonen och ett par hörlurar. Hon spelar 50 tals musik. Så appar klarar hon av. 🙂

Ja, Jag förstår. Det är rätt dyr glass på Ica. Jag skulle inte heller haft råd med det varje dag. Betalade 41,90 kr för tårtan på Willys som ligger närmast här. Det är där Jag oftast handlar. Och så ligger Lidl en liten bit längre bort. Jag brukar dra iväg till Ica ibland när dom har något bra erbjudande. Men Jag måste byta buss för att komma dit.

Trådstartaren

Ja, jättetrevligt. 🙂

Och så skulle hon byta bank. Jag lovade att hjälpa henne med bank-id och sådant. Hon har ingen dator, men en Iphone såg Jag.

Har du köpt tårta? 🙂

Trådstartaren

Får spara grillkorven tills imorgon. Blev bjuden på pizza hos den snälla tanten som bor under. 🙂 Och så blev det kaffe på det. 🙂

Trådstartaren

Idag blir det grillkorv med bröd och stark senap. 🙂 Brukar slänga i mig fem stycken. Lättlagad mat det.

Trådstartaren

Har en jordgubbstårta i kylen nu. Köpte den igår. Bara att vänta på att den ska tina. 🙂

Trådstartaren

Jag har sådana där Adidas-skor på mig igår. Och det är inte så grov sula att något fastnar. Det skulle Jag känt i så fall. Och så har Jag tunna sockar.

Synd att det inte är så bra med dig idag. 🙁 Själv vet Jag inte hur Jag mår ännu. Det märker Jag sedan när boendestödet kommer. Måste i alla fall ha sovit tillräckligt länge. Så Jag borde inte vara trött. Det är härligt mörkt här inne nu och så kommer det en regnskur. Har tänt ett ljus här åt Morsan och det är mysigt. 🙂

Trådstartaren

God Morgon? 🙂

Vilken tid det tog att dricka några koppar kaffe. Tiden bara försvinner. Det är en sådan där kaffebryggare med termoskanna Jag har, så det kallnar inte. Och Jag märker inte att tiden går.

Sovrummet är sådant att fönstret är direkt till vänster. Och sängen är rakt in, förbi fönstret, bredvid där Jag hittade dragkedjan. Och Jag tittade bara in där, när Jag kom hem, så då märkte Jag inte att det låg något på golvet. Jag var alltså inte inne vid sängen då. Och vi har relativt nya termostater på elementen och det är ingen värme på där nu. Mystiskt.

Hur är det med dig idag då? Hoppas det är bra med dig. 🙂

Trådstartaren

Asså, nä, den låg i sovrummet och Jag ställer skorna i hallen, så inte en chans att den har följt med mina skor. Och vaktmästaren skulle inte haft i sovrummet att göra. Det är en ganska grov dragkedja med en förlängning av tyg på handtaget, röd och svart tygbit, ganska grovt tyg.

Nu ska Jag ta min medicin. Vi höres imorgon. 🙂

Trådstartaren

Hej igen. 🙂

Det är något mystiskt på gång här. Hittade handtaget till en dragkedja på golvet i sovrummet. Själva handtaget med den där låsmekanismen. Kollade jackorna men ingen dragkedja saknas. Det kan ha varit någon här medan Jag var ute. Vet att vaktmästaren skulle kolla avloppet under diskbänken, men har inte varit här pga pandemin. Och så har dom semester nu. Bara sommarjobbare här nu. Jag kan inte se om något saknas. Kollade medicinerna direkt, eftersom Jag har dom i sovrummet. Sedan har Jag gått runt och kollat i varje skrymsle om någon är här. Jag blir lite nojig på det viset ibland.

Trådstartaren

Det var exakt ett år sedan Jag pratade med Morsan en sista gång. Så Jag tänkte att Jag skulle kolla till henne idag. Jag får ringa till kyrkogårdsvaktmästaren och fråga om gräset. Det ser för jävligt ut där nu.

Det var ett väldans säkerhetskopierande. 🙂 Själv har Jag det som behöver sparas på OneDrive. Alla Excel-filer mm. Så det är bara att logga in på Microsoftkontot, så blir datorn som innan. Till och med skrivbordsbakgrunden sparas.

Handla nu igen? 😀

Trådstartaren

Jag har varit uppe hos morsan och vattnat blommorna, som Jag skrev igår kväll. Och så fick Jag handlat två tunga kassar med mat. Så det är inget att vara orolig för. Men tack för att du bryr dig. 🙂

Så du kör backup till datorn? Har du mycket filer? Själv sparar Jag undan på någon hårddisk bara.

Men vad typiskt. Precis nu när Jag har vattnat blommorna, så börjar det regna. 😀

Visar 12 inlägg - 5,041 till 5,052 (av 5,471 totalt)
0