Skapade svar

Visar 12 inlägg - 5,029 till 5,040 (av 5,149 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Håller på att ordna med förmånskort till bussen här. Man får åka till ungdomsrabatt. Och så har Jag sökt fondmedel till ett årskort. Får se om det går igenom. Bara sitta här och vänta. Om Jag får ett årskort kan Jag vara ute mycket mer än vad Jag är idag. Är Jag rastlös, kan Jag åka till biltema och ta mig en korv med bröd för 5 kr. Eller en sväng förbi ikea och dricka gratis kaffe. Och så kan Jag åka till morsan oftare och vattna blommorna. 🙂

Istället för att sitta här i lägenheten i evigheter.

som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Jag såg Eddie Meduza i en folkpark. Men han sjöng inte så många låtar, för han var sketfull. 😀

Blev det korv & potatis idag? Nu ska Jag steka schnitzel. Och spela sådana låtar med Eddie, som man inte får skriva om här, tror Jag? 😀

Trådstartaren

Så, nu är veckans dagsverken gjorda. Fick hämtat min apodos på psyket. Nu sjunger vi ”Jag är flintis” av Eddie Meduza. Men ändra ordet flintis till alkis.

Jag är alkis, ungdomsåren är förbi
    Jag är alkis, men det ska ni skita i
    Kan ni inte ta mig som jag faktiskt är
    Kan ni fara ända in i helvete
    Jag är alkis, men inte fan skäms jag för det

Och om ni ser en katt därute, hälsa den från mig. 😀

Nu har Jag allt fått överslag? 😀

Trådstartaren

Vilket sammanträffande. Har också försökt att sova några timmar till idag. Och båda har vi tid på Onsdag. Oh, nä, det är inget fel på vad du skriver, vad Jag kan se. Synd att det är så dåligt med dig bara.

🙂

Trådstartaren

God Morgon? 🙂

Hur står det till idag? Med ångesten? Jag sitter här och har ont i foten. Ska till fotvården på Onsdag i nästa vecka. Det blir gött med nysmorda fötter och nya sockar.

Jag har lite konstiga grannar här. Han med Julstjärnan är yngre. Bara lat, tror Jag. En annan granne brukade prata i mobilen på balkongen ovanför. ”Jag har blivit skjuten i benet, men Jag vet inte om det var på allvar eller om det var ett misstag” Då satt Jag tyst med min cigg och vågade knappt röra mig. Vi är lite udda, alla som bor här på området, tror Jag. Och Jag sitter här med spöken och ångest.

Trådstartaren

Inte så mycket att vänta på, för Jag sitter ensam här då ändå. Jag ser också på Svt play. Måste hänga med ja.

Det bor en konstig granne här. Han har Julstjärna i köket och en sådan där sjuarmad adventsljusstake i det andra fönstret. Och så hälsar han inte när man råkar mötas.

Det var dagens skvaller. 🙂

Trådstartaren

Det är corona på nyheterna varje dag och ändå tittar man. Och den där väntan. Bara väntar och väntar. Det är 24 dagar till lön, 27 dagar till sommarsolståndet och 31 dagar till midsommarafton.

🙂

Trådstartaren

Skål, brukar Jag säga lite för mig självt, på skoj, när Jag tar mig en kopp. 🙂 Nu har Jag inget för mig förrän på Torsdag, då Jag ska till sjukhuset och hämta mediciner. Det var lite blåsigt och molnigt här under eftermiddagen, så Jag kunde ha huvan när Jag var ute. Huva och munskydd.. Jag får mindre ångest  då. Sitter här och väntar på att det ska bli kväll. Först nyheter och sedan medicin. Sen brukar det kännas hyfsat bra.

Trådstartaren

Stark kryddkorv med stark senap, aaah det brinner i käften. 😀

Nu klarar blommorna sig ute. Behöver bara vattna och klippa till dom lite över sommaren. 🙂 Hoppas på att Jag kan slänga alla papper, som har med socialen att göra, snart. Det ligger i flera högar och Jag behöver städa bort skiten. Och allt skräp i datorn, som har med det att göra. Bara glömma.

Trådstartaren

Känns det bättre idag? 🙂 Inte lika sjuk som igår?

Jag ska ta mig en sväng förbi Morsan och sätta en blomma. Sen blir det potatis & korv 😀 Nästan rätt, Mos & Kryddkorv.

Trådstartaren

Då gjorde vi båda våra dagsverken i går. Jag fick tvättat och du fick ordnat med vårdcentralen.

Jo boendestödet var här i morse och hjälpte mig att ringa till socialen. Vilken soppa det har varit, men Jag hoppas det snart är över. Nu är Jag så van att vara orolig för det, så det är svårt att släppa. Men ännu vet Jag inte hur det går. Jag ska i alla fall få pappren i nästa vecka.

Ibland krånglar forumet ja. Men nu verkar det funka. 🙂

Trådstartaren

God Förmiddag 🙂

Hur går det för dig? Jag har precis fått reda på att socialen ska handlägga mitt ärende imorgon. Får hoppas Jag slipper fler rättsinstanser. Men annars är det lugnt här.

Visar 12 inlägg - 5,029 till 5,040 (av 5,149 totalt)
0