Blue Dinelu
Skapade svar
-
God Morgon. 🙂
Du var visst uppe lika tidigt som Jag. Bara det att Jag inte startade datorn förrän nu. Sitter här med ac,n på och svalkar mig lite. Jag har lite ångest känner Jag. Det kommer att bli en varm och svår dag.
God Kväll får Jag säga nu. 🙂
Det är för varmt för att öppna balkongdörren ännu. När Jag var i affären och skulle ta fram min matlista var den alldeles blöt. Och sedlarna blev fuktiga.
Det var en tant med rullator som ville in på bussen. Men chauffören satt och grejade med sin mobil och märkte inte att hon var där. Vi var flera som sa att hon skulle med men han reagerade inte. Då fick Jag se att han hade något i öronen. Sådana där lurar, tror Jag. Han var helt borta och öppnade inte åt tanten. Han bara körde. En del av dom där chaufförerna är riktigt knäppa.
Elscooter hette det visst, fick Jag se på Google. 🙂 Man behöver plats för matkassarna och så behöver den tåla mer än 100 kg. Bara Jag själv väger 93 kg. Man kanske kan skruva fast en låda i den till att ställa matkassarna i, tänker Jag. Och så behöver den gå att låsa när man ställer den ute vid affären.
Ja, just det. Glömde grönsakerna. Brukar ha röd paprika på ostfrallor annars, och även gurka. Det blir precis som dom där som finns på restauranger och cafeér.
Jag får gå den ena vägen ner, nu när det är sommar, bara för att spara en biljett på bussen. Har spanat lite på sådana där el-skotrar men dom är lite dyra tycker Jag.
Jag köpte ett gäng nybakade ostfrallor, som Ja ska ha med rökt skinka och gouda-ost på. Låter gött va? Gick omkring i tre timmar och gjorde mina ärenden. Sedan tog Jag bussen hem. Fick inte tag i vaktmästaren på kyrkogården för han var på semester och återkommer i Augusti. Det är helt igenväxt runt graven. Ser ut som fan. Men nu är Jag helt slut i kroppen. Har ont i fötterna och benen bär nästan inte. Jag blir snart en sådan där gamling som går omkring med rullator. 🙂
Det går nog bra, tror Jag. Vet inte om vakterna står vid ingången som vanligt nu när det är sommar. Och det är väldigt få som bär munskydd på bussarna och i affären. Allt för att den nya delta-varianten kan spridas.
God Morgon? 🙂
Ska snart dra iväg till sjukhuset. Men Jag hinner med en morgonhälsning.
God Kväll. 🙂
Det blev inte så mycket gjort idag. Kunde inte sova heller. Fick i alla fall bort pappershögen i köket. Men mer än så blev det inte. Imorgon ska Jag ta min vanliga runda till psyket och till Morsan. Det blir en lång promenad dit, men Jag tar bussen hem sedan. Blir väl helt slut som vanligt.
Hur är det med dig då? Har du sovit gott idag?
Skål på dig. 🙂 (kaffet)
Får lägga mig en stund till känner Jag. Inte alls pigg av att vakna för tidigt.
God Morgon? 🙂
Har precis suttit med kaffet. Jag ska försöka sortera i pappershögarna idag. Lägga undan det som behöver sparas en tid. Så Jag slipper se skiten. Men vad gör Jag uppe så här tidigt? Borde äta sömntabletter och sova fram till lön om tolv dagar.
Du är la inte tråkig heller? Inget att be om ursäkt för. 🙂
Det låter trevlig med en liten tur. Ska du köpa glass på vägen? 🙂
Idag är det exakt ett år sedan Morsan dog. Så ursäkta om Jag har varit för tystlåten idag. Har stekt pyttipanna med ägg till middag idag. Och så har Jag fyllt i några enkäter. Boendestödet var här en sväng också. Nu är det dammigt som bara den och Jag orkar inte städa ännu.
🙂