Skapade svar

Visar 12 inlägg - 5,005 till 5,016 (av 5,472 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Nu var boendestödet här igen. Jag är lite tokig, men det kanske inte går att se när man skriver.

När Jag var barn bodde vi i Göteborg ett tag. I Bergsjön och sedan på Länsmansgården. Det var 50 år sedan. Så det är nog ingen som kan spåra mig så långt tillbaka i tiden. Kommer ihåg en skogsbrand. Jag var en fem, sex år och hade förirrat mig till branden. En brandman kom och gav mig sin jacka och så fick Jag en krona av honom. En förmögenhet för mig på den tiden. Så nu vet du det. Att Jag också har bott i Göteborg. 🙂

som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Ja, det skulle komma in ett väldigt stort regnområde söderifrån. Så imorgon får vi nog lite svalka, tror Jag. 🙂 Vi ska inte skriva våra adresser här nä. Det finns massor av konstiga folk som kan se det. Och Jag är ett anonymt psykfall.

Och på skylten till Göteborg, brukar det stå Götebörg med Ö, som någon har kladdat dit. 😀

Trådstartaren

Då bor vi nästan grannar. Gissa var? 🙂 Tihi 🙂 Jag hade det på känn eftersom vi brukar ha liknande väder. 🙂 Jag bor i en småstad en bussresa från kusten.

Det ska bli regn sa dom på vädret nyss. Och när det regnar sover Jag extra gött. Så i morgon kanske Jag är utvilad och mår bättre.

Trådstartaren

Det var inte så Jag menade. Men man blir lite nyfiken. Jag bor här. 🙂 (Ganska nära ett spökhus)

Ja, det är alldeles för varmt. Det har blivit molnigt här under dagens lopp, men temperaturen håller sig uppe. Hon som kom från boendestödet var också trött. Det är nog en sådan dag idag.

Trådstartaren

Flera mil bort i alla fall? Jag är så där konstigt trött ännu. Det hjälper inte med kaffe. Har känt mig sådan hela dagen. Jag har fyllt i enkäter på fler ställen än där Jag brukar. Fick 300 kr i presentkort och tog ut det i trisslotter. Har dock inte varit i affären och kollat om det går att scanna streck-koderna från mobilen ännu, så Jag vet inte om Jag har blivit lurad. Men Jag har ju inte betalat något för det i alla fall. Fick tio sms med en trisslott på varje. 🙂

Trådstartaren

Du bor visst i någon avkrok, långt från civilisationen?

Har precis ätit en sen middag. Och så är Jag trött sedan i morse. Cigaretterna smakar dåligt. Får starta kaffebryggaren och se om det blir bättre sedan. 🙂

Trådstartaren

Om du inte har så stort behov av bil, kan det vara bättre att hyra en på OK. Om man bara behöver den en kort tid. Eller om man bara behöver ha hem någon tv eller möbel, går det lika bra att ta en taxi. Jag brukar själv ta taxi vid sådana tillfällen. Förresten, undra om inte bilfirmor brukar ha uthyrning?

Trådstartaren

Då är det snart dags att skaffa rullator. Nä, Jag bara skojar. 🙂 Jag är snart där själv.

Ja, det blir dyrt med bil. Ingen vinst direkt.

Trådstartaren

Det är Excel som hjälper mig att sköta ekonomin. Jag gör en anteckning på varje köp, så Jag kan se exakt vad Jag har handlat, dag för dag. Och så räknar Jag hur många middagar Jag har. Så nu behöver Jag kanske bara köpa en mjölk, eller något smått, som inte kostar så mycket.

Då fyller du jämt nästa år. Det ska vi fira. 🙂

Trådstartaren

Det har varit dåligt med e-post idag igen. Inga enkäter heller. Det brukar vara full fart på det annars, när det inte är helg. Men det kanske beror på att det är semestertider nu.

Det är tio dagar till lön. Och Jag har 124 kr. Men Jag har i alla fall mat. Jag gissar på att du är född mellan den 16 till 31,a i månaden och att du brukar få lön den 19,de? Har Jag inte rätt? 😀

Trådstartaren

Så, nu har Jag fått i mig lite frukost. Sitter här med ett glas Pepsi Max. Får se om Jag får någon energi. Jag är som en vissen blomma. 🙂

Trådstartaren

Ja, fixa saker. Om Jag bara kunde. Swedbank har inte hört av sig ännu. Dom är väldigt långsamma av sig. Men Jag kan rota lite i pappershögen.

Har varit uppe med ångest i flera timmar och har inte kommit igång med frukosten ens. Men medicinen har Jag tagit. Boendestödet kommer någon gång på dagen, så Jag har alltid något att se fram emot.

Visar 12 inlägg - 5,005 till 5,016 (av 5,472 totalt)
0