Blue Dinelu
Skapade svar
-
Jag fick ta siesta 😀 Men det har blivit lite svalare nu, känner Jag.
Jag hade bandage på fötterna med.
Jag hade ”hudplattor” som var inlindade i bandage. Fingrarna stack ut. Det såg ut som en mumie. 🙂 Och så var det lite knöligt att rulla cigg.
I början hade Jag både på händer och fötter. Fick sola på hud-avdelningen på sjukhuset. Och starka salvor som man inte kan köpa receptfritt. Men nu är det bara lite kvar av det på fötterna. Det går att hålla det borta om man smörjer ofta och går till fotvården.
🙂
Och Jag ska till fotvården. Nyklippta naglar, smorda fötter och nya sockar brukar kännas riktigt gött.
Hoppas det går bra på Onsdag. Har man tur, kan man träffa på en bra läkare. Eller så står man där med ett dåligt recept. Och så får man hålla på att klaga på det i flera månader. Hoppas du slipper det.
🙂
På väderkartan brukar dom lova moln inom några dagar, men när man väl kommer dit är det varmt och soligt i alla fall. 🙁 Och när solen ligger på går termometern upp till fantasi-temperaturer 30-40 grader.
Jag är glad att höra från dig med. 🙂
God Morgon? 🙂
Ännu en dag i helvetet. Jag mår inte bra av värme och ljus. Får ligga med fläkten på och försöka överleva. Och det här är bara början. Jag trivs bäst på natten när det är mörkt. Och det är inte så många timmar.
Min hjärna behöver bytas ut. 🙂 Nu väntar Jag på boendestödet.
Precis. 😀
Jag hade inte behövt plocka fram mjölkpaketen alls, för Jag skulle inte ha den till något. Värmde potatisgratäng med kryddkorv i ugnen och till det behövs ingen mjölk. Jag är helt snurrig ibland.
Eller så fort Jag reser mig ur soffan. Vad fan va det Jag skulle göra? Går runt i lägenheten och tittar, försöker komma på vad det var… osv
Jag tror Jag börjar bli dement. 😀 Hade med mig mjölkpaketen ut i badrummet. Vad fan håller Jag på med? 😀
God Morgon igen 🙂 Somnade visst. Nu har Jag gått upp i alla fall. Fördelen med att vara pensionär är att man kan sova när man vill.
Jag är inte heller så mycket för att resa bort. Jag håller mig ganska nära hemmet. Det är gött att sova i sin egen säng. Det var bara priset på cigg som fick mig att tänka på att flytta. Bara fantasier.
Förr kunde Jag köpa kilovis med råtobak. Det var lite jobb men det funkade. Sen råtobaksspill. Man behövde ju inte göra någonting. Rökte ju nästan gratis. Men dom där bladen Jag fick tag på var helt värdelösa. Så nu köper Jag riktig tobak, dyr tobak, som Jag rullar.
Satt nyss och funderade på vilket år och datum det var, men det står ju på datorn. Fick tänka en stund innan Jag kom på det. Jag är lite borta i skallen som vanligt. 😀
Jag kan bli lite sådan ibland. Överdrivet medveten, brukar Jag säga till läkaren. Och hjärtattack. Mer än Jag klarar av. Jag kan inte beskriva det bättre.
Nä, Jag ska nog inte flytta utomlands. Det var bara en tanke. Men Jag är för sjuk. Och det är svårt att hitta info om vad som gäller för just mig.
Jag provade att köpa tobaksblad för ett tag sedan. Jag malde ner bladen till tobak. Men det smakade ogräs. Jag rökte och rökte, men fick inte ut något av det. Sen gick Jag ner till kiosken och köpte ett paket riktiga cigg. Tog mig några bloss och blev alldeles yr. Då förstod Jag att det inte var något nikotin i bladen. Så Jag har köpt flera kilo i onödan. Bara att kasta.