Skapade svar

Visar 12 inlägg - 4,981 till 4,992 (av 5,471 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Jag har haft lite problem med datorn. Tangentbordet svarade inte och några gånger blev det fel tecken. Och det gick inte att komma åt e-posten. När Jag snurrade nedåt på mushjulet blev bilden större och mindre i stället. Massor av fel alltså. Startade om efter genomsökning av virus (hittade inget) och nu verkar det fungera igen. Kanske måste installera om den här laptopen. Så om Jag inte hör av mig på en stund är det datorn Jag grejar med.

God Morgon förresten. 🙂

som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Jag hade burkarna längst in. Och framför hade Jag lite olika sorters små flaskor. Morsans fyllekompisar köpte sådana åt mig, för dom visste att Jag samlade. Tänk om man hade kvar det. 🙂

Nu har Jag tagit min medicin. God Natt. 🙂

Trådstartaren

Dom kunde haft kvar burkarna och haft pant på dom.

Förresten, Jag kommer ihåg ölburkarna innan dom blev i aluminium. Innan det var pant på dom. Jag hade flera hundra, sådana där plåtburkar i olika sorter, uppe på bokhyllan och över en hemmagjord ljusramp. Flera meter med burkar alltså. Alla var olika. En riktig ölburkssamling alltså. Och så var det en Jag kände. Han samlade på öl-ringarna. Han hade hängt dom i taket som ett stort spindelnät. 🙂

Trådstartaren

Jag tänker inte sälja min fina kaffeburk, nä. 🙂 Jag vet att dom burkarna är värda. Konstigt att dom slutade med sådana burkar. Det är ju återanvändning i evigheter.

Trådstartaren

Det är nog samma pappkartong vi menar bägge två. Man behöll botten och använde överdelen som lock. Dom gamla Gevalia menar Jag. Och så var det 1/2 kg eller en 1/4 kg. Och till burkarna av olika fabrikat fanns det plastlock att köpa till. Jag har kvar en sådan burk ännu. 🙂

Trådstartaren

När Jag sitter här för mig själv är det inte alltid Jag märker hur Jag mår. Det märks först när Jag pratar med någon. Och idag var det tydligen inte så bra. Det blir nog bättre imorgon, som Jag brukar tänka varje dag. Eller kanske dagen där på. Men nu ska det bli så där äckligt varmt igen och då blir Jag ännu tröttare.

Jag bara klagar. Det är aldrig bra. Det var bättre förr. 😀

En sak Jag saknar är dom gamla kaffe-förpackningarna. Med hård papp runt som man kunde riva av och ha som lock runt den där folie-förpackningen inuti. Eller dom där kaffeburkarna som fanns. Jag har ett helvete att öppna dom nyare som är gjorda av plast.

Samma med 1/2 liters glasspaket. Det var lättare att öppna dom gamla. Blir en så kladdig historia med dom nya förpackningarna.

Så, nu har Jag klagat färdigt för en stund. 😀

Trådstartaren

Så den där magplågan håller i sig? Har det med maten att göra tro? Eller är du bara nervös? Vet att du brukar vara dålig i magen på mornarna enligt vad du brukar skriva. Hoppas det finns något som hjälper.

Trådstartaren

Jag fick se att du hade skrivit nu. Har legat här och sett på en film. 🙂

Ja, det är åtta dagar till lön. Sedan dröjer det några månader innan allt är normalt igen. Hoppas kaffet smakade bra. 🙂

Trådstartaren

Jag var visst i sämre skick än vad Jag trodde. Boendestödet var här nyss och Jag hade svårt att prata om något. Blev trött igen och det står still i skallen på mig. Och så är det den där sjukliga ångesten som gör sig påmind. Det trycker på bröstet, precis som hjärtattack och yrsel.

Men framtiden ser ljus ut, nu när Jag inte har några skulder. Ett par månader till, så ska ekonomin ha rättat upp sig. Och då kan Jag börja planera igen. Så då är i alla fall det problemet ur världen. 🙂 Och så är det dags att ringa och be om fler lugnande tabletter. Det är precis som det var med bredbandet. Jobbigt att ta itu med det. Men det blir bättre när det är gjort.

Trådstartaren

Ja, energin börjar så sakta komma. Hoppas det blir bättre med dig framåt dagen. 🙂

Trådstartaren

Det låter inte bra. 🙁

Ska du köpa glass? Och sitta under bron? 🙂

Trådstartaren

God Morgon? 🙂 (kl 10:00)

Jag fick sovit ut en natt till. Får säga att Jag är ledsen för din Mamma, när du köpte 486an. Jo, vi hade 486or när Jag gick på komvux. Det fanns ”Q-basic” med en gorilla som kastade bananer och så spelades ljudet upp i den interna högtalaren. Ibland satt vi och velade med det på lektionerna. Dom andra eleverna undrade hur vi fick fram ljudet. Men det var så länge sedan att Jag har glömt nästan allt det där.

Nu väntar frukosten. Är svag i kroppen i vanlig ordning för att Jag har varit utan mat för många timmar.

Visar 12 inlägg - 4,981 till 4,992 (av 5,471 totalt)
0