Skapade svar

Visar 12 inlägg - 4,609 till 4,620 (av 5,059 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Det går nog bra, tror Jag. Vet inte om vakterna står vid ingången som vanligt nu när det är sommar. Och det är väldigt få som bär munskydd på bussarna och i affären. Allt för att den nya delta-varianten kan spridas.

som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

God Morgon? 🙂

Ska snart dra iväg till sjukhuset. Men Jag hinner med en morgonhälsning.

Trådstartaren

God Kväll. 🙂

Det blev inte så mycket gjort idag. Kunde inte sova heller. Fick i alla fall bort pappershögen i köket. Men mer än så blev det inte. Imorgon ska Jag ta min vanliga runda till psyket och till Morsan. Det blir en lång promenad dit, men Jag tar bussen hem sedan. Blir väl helt slut som vanligt.

Hur är det med dig då? Har du sovit gott idag?

Trådstartaren

Skål på dig. 🙂 (kaffet)

Får lägga mig en stund till känner Jag. Inte alls pigg av att vakna för tidigt.

Trådstartaren

God Morgon? 🙂

Har precis suttit med kaffet. Jag ska försöka sortera i pappershögarna idag. Lägga undan det som behöver sparas en tid. Så Jag slipper se skiten. Men vad gör Jag uppe så här tidigt? Borde äta sömntabletter och sova fram till lön om tolv dagar.

Du är la inte tråkig heller? Inget att be om ursäkt för. 🙂

Trådstartaren

Det låter trevlig med en liten tur. Ska du köpa glass på vägen? 🙂

Trådstartaren

Idag är det exakt ett år sedan Morsan dog. Så ursäkta om Jag har varit för tystlåten idag. Har stekt pyttipanna med ägg till middag idag. Och så har Jag fyllt i några enkäter. Boendestödet var här en sväng också. Nu är det dammigt som bara den och Jag orkar inte städa ännu.

🙂

Trådstartaren

Man får smyga. Och för helvete akta sig för hunden. 🙂

Trådstartaren

Ja, det var sådant man gjorde som barn. Morsan blev glad när Jag kom hem med lite frukt eller rabarber. 🙂

Trådstartaren

Det första man bör tänka på är att ta med sig en liten spade. Sedan går man ut mitt i natten och gräver upp några potatisar och kanske några morötter. Det ligger en odling några kilometer härifrån.

Nä, nu driver Jag med dig. 😀

Trådstartaren

Jag klarar mig allt. Blev hamburgare till middag idag och lönedagen kommer om två veckor.

Tvättar varannan vecka, så Jag slipper ha så mycket tvätt liggande. Och så här års blir man varm och svettig, så kläderna kan börja lukta.

Gjorde te på brännässlor en gång. Men Jag hade inte torkat bladen, utan kokade ihop en kastrull på direkten. Jag kanske gjorde något fel, för Jag blev alldeles yr av det.

🙂

Trådstartaren

God Morgon kl två. 🙂

Nu ska Jag ner i tvättstugan. Väntar på regnet som inte kommer. Dom flyttar fram det hela tiden. Hoppas det blir svalt ikväll så Jag kan vädra. Vet inte om Jag har mat så Jag klarar mig till lön, pga skulden Jag betalade. Får leva på vatten och bröd några dagar. Eller om Jag går ut och plockar brännässlor och gör soppa. Ha ha ha 😀

Visar 12 inlägg - 4,609 till 4,620 (av 5,059 totalt)
0