Blue Dinelu
Skapade svar
-
Ha ha, det var en kostsam sak. Skulle haft två. 🙂
Jo, det känns bättre i ryggen nu när Jag fått vilat en stund. Boendestödet kommer vid 13:00 tiden, tror Jag. Sedan kan Jag dra ner på stan och köpa busskortet.
Vi är på sidan 100 nu. 🙂
Dom kunde gott ha haft uppdateringar till Windows 10 så länge det finns sådana datorer. Men dom vill väl sälja fler datorer.
Måste vila lite till. En halvtimme bara. Det är avslappnade för ryggen. 🙂
Du behöver inte be om ursäkt för något. 🙂 Jag skriver inte bättre själv. Det blir som det blir. Man får skylla på att man är psykiskt sjuk. Och vi är ju på rätt ställe för det. 🙂 Har precis fått i mig en tallrik gröt och ska ta en cigg på det. Jag har lite ont i ryggen ännu.
Go Mörra? 🙂
Vaknade vid fyratiden i morse. Men nä, Jag skulle inte upp då. Fick ta en sömntablett till.
Hur e läget med dig då. Har du sovit bra?
Vi höres te mörra 🙂
Jag menade att dom hade ändrat där ute medan pandemin pågick. Men dom har lagt till butiker där. Och nu får ju affärerna släppa in folk som vanligt igen. Undrar hur länge det varar? Är det fjärde vågen vi väntar på nu tro? Måste in på Kjell & Co och spana lite också, tror Jag.
Nu får Jag gå och lägga mig. Känner mig väldigt trött nu. 🙂
Fyra kärnor ja. Den var helt färsk när Jag köpte den sommaren 2013 och den är ganska snabb ännu. När Jag uppdaterar datorerna brukar i7:an vara snabbast. Jag köpte Windows 7 till den i början.
I veckan ska Jag ta mig till köpcentrumet som ligger utanför stan. Har inte varit där och kollat på väldigt länge. Och så ska Jag in på Rusta och fylla på lagret av schampo och raklödder. Dom hade billig kolsyra där också, såg Jag i reklambladet. Får se om Jag hittar affärerna. Dom har ändrat där ute under pandemin.
”Några stycken” Det är mer än vad Jag har. 🙂 Den i laptopen och den i den stationära datorn. Det sitter förresten en Intel i7 i den. 4770K tror Jag den heter. Orkar inte starta den och titta efter.
Nu var boendestödet precis här. Hon sa att Jag såg trött ut. Och så har Jag fått några enkäter igen. 50 lappen hägrar. 🙂
Jag har aldrig ägt en AMD processor. Men det var en gubbe som bodde här för några år sedan. Han körde bara med AMD. Han sa att det var billigare. Men jösses vilka stora fläktar det är till dom.
Ja, vi får hjälpas åt. 🙂 Jag tror det är 11:te generationen som gäller nu. Eller Jag menar den senaste. Inte för att Jag har råd med en sådan, men det är roligt att titta. Det kostar ju inget.
Jo, den där sommarsjukan. Man kan få solfrossa, feber och bli helt svag i kroppen. Och kallsvettas som du säger. Brukar åka på det minst en gång varje sommar. När Jag är på diabeteskontroll brukar Jag säga att Jag har varit sjuk en gång på sommaren. Men det verkar inte vara någon som tror mig. Är det bara på vintern man kan bli sjuk? För då är Jag frisk.
Jag har en Intel i3:a i den här laptopen. 6 generationen. När det står några siffror om processorn, är den första siffran vilken generation det är. Det är fyra siffror upp till 9:onde generationen. Sedan blir det en siffra till för 10, 11 osv. Nu kanske Jag orsakar huvudbry, men Jag vet bara vad den första siffran betyder för processorer upp till 9 och dom två första för 10, 11 osv.
Så, nu har Jag hängt skjortorna på rätt plats och vikt ihop resten och lagt där det ska ligga. Äntligen klar. Sitter här med ett glas kall dricka nu. 🙂 Är lite svag i benen och har lite lätt ont i ryggen. Men nu kan Jag slappa en stund här vid datorn.