Skapade svar

Visar 12 inlägg - 4,537 till 4,548 (av 5,191 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Jag använder inte så värst mycket vatten. Om vattenräkningen är mindre än hyressänkningen, så kanske Jag går med vinst.

Nu ska Jag steka mig några schnitzlar. 🙂

som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Ja, snart har man väl inte råd med en kopp kaffe en gång. Eller att duscha. Dom satte in vattenmätare här för 11,5 år sedan. Så det har tagit lång tid innan dom har börjat använda mätarna. Sen ska dom väl ha betalt för luften man andas också. 🙂

Trådstartaren

Vi får klaga. 🙂 Har dom lovat regn, ska vi ha regn. 🙂 Annars så jävlar. 🙂

Dom ska börja ta betalt för vattnet här. Det blir nu till hösten. Men Jag tror dom sänker hyran lite. Frågan är hur Jag drabbas med bostadstillägget. Dom kanske sänker det. Får passa på att bada innan dess. Sedan får Jag väl hämta vatten i tvättstugan. Man kan ta med sig en hink vatten varje gång man kommer därifrån.

Trådstartaren

Dom har flyttat fram regnet ett par timmar, där på smhi. Och ur den floden som rinner förbi här, kommer det bara en liten bäck med vatten. Men det är fullt med vatten mellan dammarna. Det ligger nämligen några små vattenkraftverk längs med ån här.

Trådstartaren

Så, nu är Jag sanerad och ren. 🙂

Ser inte skymten av något regn här heller, men hoppas. 🙂

Trådstartaren

Solen lyser igenom här också. Den kan hellre lysa med sin frånvaro. 🙂

Får ta mig en dusch.

Trådstartaren

Smhi visar på osäker prognos ännu. Dom är inte säkra på hur vädret blir, fast det bara är några timmar kvar tills det ska börja regna.

Vaknade mitt i natten när det var mörkt. Såg ett stjärnfall som gick snabbt söderut och försvann. Det var väl någon stor sten som föll ner. Det var en hund i Egypten som blev träffad av en sådan för 100 år sedan. Och så såg Jag på nyheterna för några år sedan att en sådan där meteorit hade träffat en bil i Usa.

Så ta det försiktigt på nätterna. 🙂

Trådstartaren

God Morgon? 🙂

Inte så mycket billigare. En fruktcocktail kostar 23,90:- på Willys. Men ibland får man unna sig. 🙂

Somnade med ac:n på inatt. Jag har inte hört någonting. Det är som om öronen stänger av sig när man sover. Det är gött att sitta med kaffet tidigt på morgonen innan värmen kommer och innan någon vaknar. Det är så tyst och lugnt. Och idag har inte fåglarna fört något oljud heller.

Trådstartaren

Det ska va extra mycket bly i lödtennet och så ska man ta djupa andetag. 🙂 🙂 Och en glass på det.

Man får använda kameran till något, så städbilder är alltid bra att ha. Annars kanske man går omkring och funderar på hur man hade det. Jag håller fortfarande på att spanar efter systemkameror. Att titta kostar inget. Men vilket pris det är på en del av dom. Nästan som att köpa sig en hyfsad bil.

Trådstartaren

Bilder ja. Det händer att Jag tar bilder på saker för att komma ihåg när Jag städar. Ibland vill Jag ha en viss ordning och så kanske städfirman kommer och flyttar på sakerna.

När man löder nya kretskort tycker Jag också att det luktar gött. 🙂

Trådstartaren

Jag har glass och fruktcocktail hemma, som Jag ska slänga i mig. 🙂

Jag vet hur det är när sakerna blir liggande. Glöm inte hur den ska sitta ihop bara. Jag har en hel hög som väntar. Nu när värmen försvinner kanske orken kommer tillbaka. Ööh tänker Jag bara.

Trådstartaren

God Morgon 🙂

Ska du ut med cykeln och köpa glass? Hur gick det med speldosan?

Visar 12 inlägg - 4,537 till 4,548 (av 5,191 totalt)
0