Blue Dinelu
Skapade svar
-
Jag sitter här som ett nervvrak. Har datorabstinens tills Jag får hårddisken. Ingen film idag nä. Och den andra blurayen är trasig.
Och så kommer Jag inte in på Tradera med xp-datorn. Det går inte att godkänna kakor. Har du märkt av något sådant problem med din dator?
Ja, den verkar vara avsedd för elektronik. Köper den minsta flaskan nästa gång Jag är där. 🙂
Tack 🙂 Har lagt den i bokmärken nu. Kommer ihåg för länge sedan, när Jag gick i skolan och hade elektronik. Då fick vi göra rent kretskorten med t-sprit. Det var därför Jag kom att tänka på den där alkoholen.
Jag fick tag på en ssd-disk. En ”WD Blue 3D NAND SSD 500GB 2.5” Kommer på Tisdag.
Sitter med xp-datorn och grejar. Inga fel än så länge.
Jag ska införskaffa sådan där alkohol dom hade på Apotea, som du länkade till en gång. (Om du har lust att länka dit igen?) Så ska Jag göra rent kontakterna på minnena med det.
Hela mitt liv finns på hårddiskarna i den stora datorn. Det känns som om Jag var utkastad utan den.
Hoppas du får sova riktigt gött. 🙂
Jag vet inte vad det är frågan om idag men idag Funkar datorn felfritt. Bild 🙂 Det måste vara något glapp någonstans. 🙂
Boendestödet var här nyss. Och nu kan Jag börja kolla på ssd-diskar igen.
Den disken Jag ville ha fanns inte på lager ännu. Får vara utan film ett tag till. Hela mitt system är ur funktion pga den där disken. Men Jag hade ändå tänkt att installera om datorn. För det tog mer än två minuter att starta den. Kanske var det disken som var orsaken till fördröjningen.
Ööh. 🙂
Inte så väldigt dyrt. Köper en på 500GB. Det borde räcka till Windows och alla program. Och som tur är har Jag alla licenser på OneDrive. Den disken har krånglat lite då och då, med att datorn inte vill stänga av sig. Och ibland kommer inte inloggnings-rutan upp, så man får stänga av strömmen och starta på nytt. Tror det är en disk av märket A-Data som sitter i. Tror det var den billigaste disken som fanns då för över åtta år sedan.
Första gången Jag pajar en ssd-disk. Det går inte att reparera eller installera Windows. Felkod 0x80300024. Får beställa en ny disk till den. Men det var en gammal disk, så det är inte hela världen. Mer pengar åt helvete bara.
Ööh 🙂
Ööh 🙂 GoMörra 🙂
Fick sova lite längre idag. Trodde det var Måndag och att Jag skulle tvätta. Tack för bilderna. 🙂 Ska snart fixa till den stora datorn.
Tack för bilderna 🙂 Det ser ju ut att vara fina grejor du har. 🙂
Min blir aldrig klar och så får Jag inte upp minnena där nere.
Natti Natti 🙂
Titta kostar inget och ibland kan man ha tur. Fick tag på en bok som heter Windows xp handboken. Har tittat lite i den, men det verkar vara lite för enkelt för mig, när Jag ser den en första gång. Men kanske lär man sig något. Är ju lite rostig på gamla datorer, vet du.
Och så råkade Jag paja den stora datorn för tre kvart sedan. Stängde av den som vanligt, men den vägrade stänga av sig. Den stod och gick med svart skärm och hårddisklampan lös för fullt utan blinkningar. Så efter en halvtimme tryckte Jag på reset. Och då ville den ha en bootbar disk. Det har hänt en gång tidigare och då ville den reparera sig. Får fixa de te mörra. Så nu vet du vad Jag är sysselsatt med. 🙂