Skapade svar

Visar 12 inlägg - 3,949 till 3,960 (av 5,064 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

God Morgon 🙂

Vad synd att du inte kunde sova. Jag förstår hur det känns att vara trött och sjuk. Hoppas det blir bättre i eftermiddag när du har sovit en gång till.

Jo, det är lugnt. Blir nog mer trött om en stund. Vissa dagar är Jag trött och kommer inte undan det. Väntar på det där paketet som är i Göteborg. Jag får ingen ro förrän det är klart.

Skål på dig 🙂 (kaffet)

som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Ja, det är lugnt. Gör det du ska först. Jag springer inte iväg någonstans.

Natti Natti 🙂

Trådstartaren

Hittade uppdateringarna till Office 2010 också. Nu är det bara att köra igång brännaren. 🙂

Har du xp x86 på någon dator? så kan Jag ladda upp dom uppdateringarna på någon sida. Jag har sp3 och flera års uppdateringar efter det. Och dom ligger i ett litet program som heter WSUS Offline Update. (Stavning) Orkar inte kolla just nu. Det är bara att trycka igång filen, så blir datorn uppdaterad.

Men nu har Jag tagit min medicin och börjar bli lite smått senil-dement och behöver sova. 🙂

Trådstartaren

Jag såg att Microsoft hade släppt uppdatering till xp efter 2014. Här är länken till den sidan på Microsoft.

Måste få reda på vart den där kabeln ligger. Ser att en granne i trappan bredvid har en sådan lång kabel på utsidan mellan två fönster. Tänk om det är min.

Trådstartaren

Det är nog bara Jag i hela världen som använder cd/dvd ännu. 🙂 Jag är lite gammalmodig i bland. Det är billigare än att ha en hög usb minnen eller en extra hårddisk.

Förresten, Jag har slarvat bort en 15 meter lång nätverkskabel. Har ingen aning om vart Jag har lagt den. Ska kolla i källaren i morgon. Den kanske ligger där.

Trådstartaren

Det programmet och Photoshop Elements 5. Det var bra att ha lite gamla program liggandes. Och så hade Jag tagit backup på alla Windows XP uppdateringar fram tills 2014. Skitbra att ha gamla dvd. 🙂

Trådstartaren

Jag hittade en liten kartong med Office 2010 som Jag kan ha i xp-datorn. Det är Jag själv som har licensen. 🙂 Vilken tur att Jag inte har slängt bort dom gamla programmen. Inte för att Jag behöver det, men det är roligt att fixa till den gamla datorn.

Trådstartaren

Godiset från Biltema är en ny startknapp, som Jag tänkte sätta på datorn. Så inget sådant godis med socker i här inte. 🙂 Jag har också lite administration att göra här i datorn. Kollar kvitton och skriver i Excel.

Trådstartaren

Det är gött att bli av med lite skräp. Men nu börjar Jag samla på mig igen. Trasiga datordelar som måste sorteras mm. Och så spökar nerverna igen. Får slappa en liten stund.

Trådstartaren

God Morgon 🙂

Nu har Jag varit på Biltema och handlat lite godis till mig själv. Det var väldigt trångt på bussen. Inte undra på att folk får Corona.

Trådstartaren

Nu ska Jag ut en sväng. Hemma om ett par timmar. 🙂

Trådstartaren

Nu kom paketet. 🙂 Men det saknas några kort. Har ingen aning om vart dom har tagit vägen. Får fråga på Amazon.se. Och så är det dator-bordet som står i Göteborg.

Halvtimme tills boendestödet kommer.

Visar 12 inlägg - 3,949 till 3,960 (av 5,064 totalt)
0