Skapade svar

Visar 12 inlägg - 3,913 till 3,924 (av 4,628 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

God Morgon? 🙂

Ööh 🙂 Känner mig helt dö, men Jag är på ett glatt humör. Det är inte så ofta Jag har något humör, brukar mest bara finnas till. Ska dra i väg till köpcentrumet om en timme och byta en kolsyra till. Den kostar bara 19,90:- på Rusta. Sedan har Jag tre fulla flaskor. Och så hinner Jag hem innan boendestödet kommer.

som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Jag var inte nöjd med kortspelet i W7 pga att den vände korten automatiskt. Det ville Jag göra själv. Så Jag fixade till dom filerna från XP. Alla ikoner i mitt gamla XP var i den röda och svarta stilen. Och det var ett jävla jobb att fixa. 🙂

Men nu behöver kroppen vila. Sömntabletterna verkar. 🙂

Trådstartaren
    Trådstartaren

Så här ser den ut med ändrad ikon. Harpan

Edit. Programmet öppet Harpan i W10

Trådstartaren

Jag trodde aldrig det skulle fungera i W10. Dessutom är sol.exe moddad med reshack. Jag har en annan ikon på den. Och ikonen har Jag fixat med IcoFx. En sådan gammal fil som har legat. Men imorgon fattar Jag ingenting. 🙂

Trådstartaren

Jag brukar inte spela med datorn. Men Jag hittade ett gammalt Monopol i datorn, som Jag hade på Onedrive. Jag hade det i XP. Det har inte funkat så bra med dom nya OS som har kommit. Det roliga var att det helt plötsligt fungerade helt perfekt. Så Jag slog datorn med ett spel. 🙂

Och ibland har Jag spelat Harpan som fanns i XP i Windows 7. Det gamla alltså, där man får vända korten själv. Hade kopierat filerna till den och lagt till dom i 7:an. Ska se om Jag får igång det här med. Men det är nog ingen större risk att det fungerar.

Edit. Jo det fungerar med Harpan från XP i W10 fick Jag se nu. Bara att kopiera Sol.exe och cards.dll. Fan vad Jag är smart. 🙂

Trådstartaren

Ja, Jag får hitta något ställe att elda på. Det kanske blir en fin brasa. 🙂

Och sjukdomen ja. Ibland kan Jag en massa saker. Nästa dag fattar Jag ingenting och undrar hur Jag bar mig åt för att fixa det. Det är som om hjärnan växlar mellan olika intelligens mellan olika perioder.

Idag har det åskat och regnat om vartannat hela dagen. Skyfall ibland. Kom att tänka på dom där gubbarna på 1800 talet som skickade upp en flygande drake i åskmolnen. Och så slog blixten ner där och följde linan ner. Livsfarligt alltså. Jävla tur dom måste ha haft som inte hade handen på linan samtidigt.

Trådstartaren

Det är konstigt med hur hjärnan är trög på något vis. Men det kanske beror på min sjukdom också. 🙂

Jag ska spara ihop lite pengar till att börja med, kom Jag på nu. För alla femårsplaner ligger och väntar. Och så kan Jag ju slänga alla papper. Eller fråga boendestödet om dom kan förstöra pappren i sin dokumentförstörare. Om dom orkar det. Mycket papper är det. Eller om Jag ska gå ut någonstans och elda upp skiten.

Trådstartaren

Det är inte som att åka spårvagn, trångt och jävligt. Lite bättre plats är det. Och så kollar Jag på nätet om det är mycket folk som åker.

Nu är Jag klar med allt och vet inte riktigt vad Jag ska börja göra. Jag känner mig inte så lättad ännu. Men Jag är färdig med rätten, socialen och bankerna. Får ta det lugnt tills städfirman har varit här kanske. Och så skulle Jag hängt upp andra gardiner. Det tar nog en stund innan kroppen ställer in sig på att vara utan problem.

Trådstartaren

God Morgon igen. 🙂

Har precis vart nere på stan och handlat lite frukostar. Ingen middag köpte Jag, för det har Jag  frysen, som Jag ska frosta av om några dagar. Det var gött att komma ut en sväng. Kanske tar mig en tur imorgon också. För Jag har ju månadskort nu.

Trådstartaren

Nu har Jag skrubbat bort lössen med stålull. 🙂 Fick ork till slut. Ööh 🙂

Hoppas du får sova bra.

Trådstartaren

Oj, vad mycket pengar den kostar. Jag börjar nästan tro att det är du som driver fildelningssidorna. 😀 Med all den utrustning du har. 😀

Nu har Jag fått i mig frukosten. Det går inte så fort här. Duschen känns som en femårsplan. 🙂

Nu fick Jag äntligen pengarna från Swedbank. Det har tagit mer än ett år att få ordning på detta. Får hoppas det är klart nu. Så det inte är fler inkasso mm som börjar jävlas nu.

Du får nog bära snigeln lite längre bort från huset. 🙂

Visar 12 inlägg - 3,913 till 3,924 (av 4,628 totalt)
0