Skapade svar

Visar 12 inlägg - 2,497 till 2,508 (av 3,023 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Hon skulle höra av sig vid två-tiden. Jag skulle inte laga någon mat idag, sa hon. 🙂

Nu har Jag i alla fall duschat och rakat mig. Såg ut som ett skogstroll innan. 😀

som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Du får inte vara så negativ mot dig själv. Jag tycker du är en trevlig person. 🙂

Jag måste duscha. Tanten under knackade på. Hon skulle hämta sin rullator. Sedan skulle hon bjuda på pizza. 🙂 Och där stod Jag i morgonrocken, orakad och jävlig. Det hände något idag i alla fall, som Jag hade hoppats på.

Trådstartaren

Jag är i något slags koma-läge. Kan inte ta mig för någonting. Hoppas på att det kommer ett sms eller e-post som förändrar läget.

Här är några svartlistade elbolag som man bör undvika. Och det finns fler som inte bryr sig om att man är en lojal kund. Har varit hos konsumentrådgivaren vid två tillfällen för att bli av med oseriösa elbolag. Det är sådana där bolag som bara ringer och tjötar hela tiden och försöker vara personliga. Nämner mig med mitt förnamn och Jag brukar be dom dra åt helvete och spärra numret.

Trådstartaren

Man får dricka mycket och vila. Skål på dig. 🙂

Fick elräkningen och det var inte så dyrt som Jag trodde. Det är billigare ström på sommaren. Ligger vid ac,n och är uppe om vartannat. Det går inte att göra något, känner Jag.

Trådstartaren

Inte konstigt att du är trött i den här värmen. Och i natt verkar det som temperaturen ska ligga på över 20 grader igen. Jag har inte fått i mig någon frukost ännu. Funderar på ostfralla med ost och skinka. 🙂

God Morgon 🙂

Trådstartaren

Det blev glass som Jag hade i frysen. 🙂

När det är varmt vill det gärna hålla i sig. Hoppas också på lite svalare väder. Det kostar massor av ström att ha på ac,n dygnet runt. Och strömmen blir bara dyrare.

Lycka till med tvätten. 🙂

Trådstartaren

Det blir varmt som i helvetet imorgon också enligt nyheterna på svt. Dom vågar inte komma med några långa prognoser. Det stämmer ändå inte.

Det brukar inte vara strömavbrott här i vanliga fall. I år är ett extremfall. Jag har haft tur med datorn hela tiden, så inte den har varit påslagen.

Nu ska Jag se om Jag hittar något att äta. 🙂

Trådstartaren

Jag har haft strömavbrott tre gånger i år. Det var en bil som körde in i ett elskåp eller hus, så hela den delen av stan där Jag bor var mörklagd i flera timmar. Det var tur att Jag inte hade någon mat på gång. Och så var dom och grejade i några sådana där hus på mitt område. Då blev också strömmen borta. Och så var det för några veckor sedan, då hela stan slocknade. Men det var inte så länge. Man får vara glad att dom fixar felen så fort. 🙂

Trådstartaren

Nu skiner solen igen. Var tvungen att Googla på UPS. Så avancerade saker har Jag inte haft. Men laptopen kan gå, den har ju eget batteri.

Trådstartaren

Det var nog bara en lokal skur. 🙂 Hörde åskknallarna på avstånd. Svalkan får vi nog vänta tills hösten med.

Jag har sådana där överspänningsskydd till datorn och framme vid tv,n. Men det är lika bra att vänta en stund till med att starta några apparater.

Trådstartaren

Det kom en liten regnskur här för en liten stund sedan. Men det är fortfarande äckligt varmt. Vet inte om Jag vågar starta den stora datorn i fall det blir åska. Nu slog blixten ner. Ljuset blinkade till.

Får leta efter tobak när Jag får lön. Det var så lättvindigt innan. Betala med klarna och hemleverans.

Trådstartaren

Nu har dom visst slutat sälja tobak på nettotobak. Det var så bekvämt med hemleveranser. Får leta upp någon tobaksaffär nere i stan i stället. Vad jobbigt.

Är du ute och äter glass? 🙂

Visar 12 inlägg - 2,497 till 2,508 (av 3,023 totalt)
0