Skapade svar

Visar 12 inlägg - 1,657 till 1,668 (av 2,028 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Det blev wienerkorv med bröd och hemmagjort mos, två stycken. Det var gött. 🙂 Och kaffe på det. Nu ska Jag se på någon film. Hoppas du har sovit gott.

som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

Jag är bjuden ner till tanten som bor under. Det blir nog korv eller pizza då. Men först ska Jag ha boendestöd. Dom kommer vid 13:00 tiden idag. Och sedan en gång på kvällen också. Det är inte dåligt att dom jobbar en sådan här dag. Jag kan bara tacka. 🙂

Trådstartaren

Ja, det är bättre på vintern då fönstren är stängda. Det är både ambulans och polis-helikoptrar. Jag tror att några av militärens plan brukar ha uppvisning ute vid kusten någon gång på sommaren. Var där ute en gång och då flög dom runt i formation över det stället. Och så är det ju alla övningar också. Dom har basen långt inåt land och flyger över här.

Trådstartaren

Helikoptrarna flyger oftast till och från sjukhuset, rätt över här. Och ibland när traktorerna är igång, hör Jag inte om det är Jas eller åska som låter. Och inte nog med det. Den där tutan vma (Hesa Fredrik) sitter på hustaket bredvid, riktad rakt hitåt. Så det blir ett jävla liv här ibland.

Trådstartaren

Varsågod. 🙂

Det var så tyst och lugnt här på morgonen och det var nog därför Jag fick sova lite. Inga traktorer, ingen gräsklippare, ingen helikopter och inga Jas 39 Gripen.

Trådstartaren

Små grodorna, små grodorna är lustiga att se….. Ha ha ha 😀

Nu fick Jag i mig lite frukost. Energin kommer nog om en liten stund. Och så en cigg på det. Så är allt bra.

Trådstartaren

God Morgon och trevlig Midsommar. 🙂

Det verkar som att Jag har sovit lite längre än vanligt. Jag gissar på att du har varit uppe en bra stund?  Nu är kalendern tom för en gångs skull. Ska försöka att inte tänka idag heller. Bara finnas till.

Trådstartaren

Så, nu har vi fikat. Jag blev bjuden ner i morgon igen. Det blir korv eller pizza då. 🙂 Stackars tanten har ont i benet och svårt att gå. Hon använder en krycka. Det gör ont för varje steg hon tar. Jag lider med henne.

Trådstartaren

Jag har ingången på min våning. Men marken lutar så det är en källarvåning under mig. En likadan lägenhet med uteplats. Vi brukar fika ibland och grilla. Men det har varit lugnt med det ett tag pga pandemin. Men nu är vi båda vaccinerade, så då kan vi börja fika igen, tror Jag. 🙂

Trådstartaren

Ja, det finns hur mycket skit som helst ute på nätet. Men  dvd-fab fungerar bra. Den kodar av krypterade filer och allt möjligt.

Det bor en gammal tant under här. Hon kanske skulle bjuda på kaffe senare. För att Jag hjälpte henne ner för trappan med ”dramaten” 🙂

Trådstartaren

Och så har mina bluray kommit. Ska rippa dom nu. Har dvd-fab och rippar med. Köpte en livstids-licens för åtta år sedan. Det finns en massa finesser, men min licens är bara för att rippa. Det kostar en förmögenhet med hela paketet. Sådant som man bara kan spana in när det är black friday och liknande dagar.

Så nu kan Jag slappa. 🙂

Trådstartaren

Jag har dålig kondition vettu. 🙂 Det värker i hela kroppen. Jag har blivit som en gammal tant, som sällan går ut. Om Jag bara kunde få det där bidraget till busskort. Skulle få svar i Juni och det är några dagar kvar. Men annars känns det rätt bra. Är ju färdig med alla dagens ärenden, så nu kan Jag ta det lugnt.

Visar 12 inlägg - 1,657 till 1,668 (av 2,028 totalt)
0