Skapade svar

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
0
  • Ett skämt som sätter sig hårt in i själen, att du kallar mig ”tjockis” eller ”fetto” förstör mig. Tack vare att en kille i min skola kallade mig för ”Mulliga M” (M= mitt namn), blev jag svårt sjuk i bulimi. Jag hetsåt för att visa att jag inte tog åt mig för att sen springa till närmsta toalett och sätta fingrarna djupt ner i halsen. Jag var 11 år. Idag snart 5 år senare är jag frisk från bulimin men nu har nästa ätstörning tagit fart. ”M ditt fetto”, snart 3 veckor sedan jag hörde det och fick nog. Har inte ätit en ordentlig måltid sen dess. Jag orkar inte mer, ska jag klara denhär natten också eller ska jag springa till järnvägen och hoppa?

Så hemskt att få höra att du blivit så illa behandlad redan som 11 åring, och du är stark som tagit dig igenom detta. Kanske lättare sagt än gjort men försök att inte ta åt dig. För du är värd så mycket mer. Du är fantastisk och låt ingen annan trycka ner dig. Jag tycker du ska försöka prata med någon om du inte redan gör det. Någon professionell som kan hjälpa dig. För du är inte värd att må så här. Ingen är det! Du ska inte hoppa eller göra något sånt. Du ska stanna kvar här på jorden för det finns dom människor i ditt liv som bryr sig om dig och älskar dig. Ta vara på dom människorna istället.

Som rubriken lyder, min man vill att vi har sex med andra. Jag vet inte om jag klarar av det då jag känner att mitt självförtroende är för dåligt, känner att jag inte räcker till och att han inte finner mig sexig/speciell. Älskar han otroligt mycket och har en rädsla att han kommer lämna mig om jag inte ställer upp. Jag har aldrig känt att jag är tråkig ang sex, ställer upp på det mesta och är ganska driven. Vilket gör det ännu svårare att förstå. Vi testade i helgen att vara med ett annat par medans vi var fulla och jag flippade ur, såg han ha sex med en annan tjej och jag kan inte få bort den bilden ur huvudet. Han säger att han inte bryr sig att jag har sex med andra vilket får mig att känna mig som en trasa som man kan kasta runt 😢

har du pratat med honom hur du känner det? Om inte så gör det. Kommunikation är ett av det vikigaste i ett förhållande. Om han verkligen älskar dig så förstår han din situation och att du kan tycka det är jobbigt.

Förstår han inte dig så tycker jag att du borde lämna honom. Förstår om man tycker det är jobbigt och lämna någon som man älskar. Men om han inte bryr sig så är han ju inte villig att få dig att må bra eller att få förhållandet att hålla ihop. Varför ödsla mer tid på en sån kille då?

som svar på: Årkar inte

Jag har en gång i tiden också varit ensam i skolan och inte haft några vänner, så förstår att det känns jobbigt för dig. Du behöver inte säga till någon i skolan att du mår dåligt om du inte vill. Dock tycker jag att du kan prata med en kurator eller psykolog om ditt mående. Det har tystnadsplikt och kan hjälpa dig. Och glöm inte att du väljer att berätta det du känner för. Du ska inte känna nått tvång att berätta något du inte vill.

Och SNÄLLA!!! Jag ber dig. Ta INTE ditt liv. Det är inte värt det.  Du kom till jorden av en anledning. Du har folk i din närhet som bryr sig om dig och skulle må extremt dåligt om du skulle ta ditt liv. Förstår att du har dom tankarna du har då jag själv varit där, men TRO mig, det leder ingen värt om du väljer att avsluta ditt liv. Det kommer bli STORA konsekvenser för din omgivning. Så stora att det är svårt att förstå.

Prata med någon istället som kan hjälpa dig

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
0